Будівельні компанії повинні дотримуватися базових алгоритмів дій, щоб привертати увагу банків та покупців до своїх проєктів. Перш за все, їм необхідно формувати стійку фінансову модель без залучення коштів покупців. Натомість, рекомендується підтримувати співпрацю з бізнес-інвесторами. По-друге, девелоперам слід бачити в покупцях партнерів і надавати їм розширені програми розтермінування. що гарантуватимуть дохідність.
Про це, як дізналася KВ, заявив у своєму блозі співзасновник і керуючий партнер групи компаній DIM Олександр Насіковський.
За словами Насіковського, девелоперам, аби привертати увагу як банків, так і покупців, необхідно дотимуватися базового алгоритму дій.
По-перше, будівельні компанії мають розраховувати виключно на себе і формувати стійку фінансову модель, яка дозволить пройти будь-які ринкові стрес-тести.
“Залучати гроші можна у системних партнерів, бізнес-інвесторів, але в жодному випадку не підсісти на голку грошей покупців та пакетних інвесторів. Незалежно від рівня турбулентності по ринку, треба мати запас міцності і будувати. Саме виконання своїх зобов’язань і будівельна динаміка конвертується в лояльність інвесторів попередніх черг та увагу тих, хто зараз в пошуку житла”, – розповів Насіковський.
По-друге, девелопер повинен бачити в своєму покупцеві, в першу чергу, партнера і йти на поступки.
“Це стосується і формування фінансових умов купівлі, зокрема, розширених програм розтермінування на 3-5 років, і програм гарантованої дохідності, і систематична робота з попередніми договорами розтермінувань, щоб частка несплачених зменшувалась.
Треба показувати, що будуєш і виконуєш свої зобов’язання, а отже, розраховуєш на подібні кроки і з боку інвестора”, – говорить він.
І додав, що наразі саме програми тривалого розтермінування до 5 років з мінімальним першим внеском цікавлять понад 75% покупців на ринку, як доступна та зрозуміла альтернатива іпотеці.
“Люди хочуть мати шанс придбати тут і зараз, не чекаючи фінансування від держави чи схвалення кредиту. І найбільший їхній страх: а чи добудує компанія, чи не зіллється на півшляху? Проте його можна знижувати, якщо давати реальний будівельний результат”, – впевнений девелопер.
Нагадаємо, що українці з 1 серпня можуть скористатись програмою “єОселя” на купівлю власного житла без обмежень для різних категорій населення. Проте програма вже стикається з низкою викликів. Це – нестача її фінансування у розмірі близько 50 млрд гривень щорічно, щоб задовольнити попит. Обмежений і перелік акредитованих об’єктів, що змушує банки перевіряють ризики і вимагати від покупців зависокі перші внески. Все це може ускладнити доступність програми для багатьох українців.
Читайте: Чи стане програма “єОселя” драйвером галузі залежатиме від двох факторів, – девелопер
Фото: пресслужба