Повноцінний рух поїздів між станціями “Героїв Дніпра” – “Теремки” відновлять завтра, 12 вересня, – Кличко

Повноцінний рух поїздів між станціями "Героїв Дніпра" - "Теремки" відновлять завтра, 12 вересня, - Кличко

Пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями “Деміївська” – “Либідська” завершені. У четвер, 12 вересня, відновлять повноцінний рух поїздів між станціями «Героїв Дніпра» – «Теремки».

Про це КВ стало відомо з повідомлення мера Києва Віталія Кличка.

“Увесь комплекс робіт тривав 9 місяців. За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому, інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посилили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів”, – повідомив Кличко.

Перегінний тунель між “Деміївською”-”Либідською” знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї.

Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості.

Кличко зазначив, що паралельно з відновлювальними роботами були проведені експертні дослідження з визначення причин виникнення ситуації.

“Зокрема підтверджено, що її причиною є окремі помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт на етапі будівництва цієї ділянки тунелю, а саме:
– оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
– оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
– не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для унеможливлення впливу перерізуючих зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
– жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер)”, – написав Кличко.

Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю.

Нагадаємо, закриття цих станцій метрополітену в КМДА анонсували з 9 грудня, однак за кілька годин після першої заяви було повідомлено про передчасну зупинку руху поїздів на цій ділянці вже з обіду 8 грудня “через підвищену небезпеку для пасажирів”. При цьому зазначалося, що станції метро “Деміївська”, “Голосіївська”, “Васильківська”, “Виставковий центр”, “Іподром” та “Теремки” продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.

Столична влада з першого дня заперечувала свою причетність доаварії. У КП “Київський метрополітен”, Київській міськдержадміністрації (КМДА) та серед близьких до Віталія Кличка депутатів Київради лунали різні версії щодо причин цього інциденту. Так, згадувалося і можливі порушення генпідрядником умов будівництва тунелю на цій ділянці метро, і “надмірна” активність річки Либідь, яка протікає в цій місцевості, і складні геологічні умови та пливуни, і навіть попередня влада.  У свою чергу, низка фахівців вказували на те, що однією з основних причин такої ситуації могла стати безконтрольна забудова столиці. Зокрема, архітектор та відомий експерт з містобудування Віктора Глеба висловлював впевненість, що негативні наслідки для підземки в свій час мало будівництво на Либідській площі ТРЦ “Ocean plaza”, на місці якого був стовбур будівництва тунелю метро, що заповнилися тисячами “кубів” гарячої води з прорваної теплотраси. Разом з тим, за його словами, нинішнє протікання тунелю явно викликане зведенням на ділянці між станціями метро “Либідська” та “Деміївська” ЖК “Riverdale” – проєкту девелопера “Perfect group” із орбіти народного депутата Дмитра Ісаєнка (обирався від нині забороненої “ОПЗЖ”).

Читайте: Підтоплення столичного метро: провина Януковича чи безконтрольна забудова від Кличко

Щоб встановити “істинну причину” цієї аварії 14 грудня 2023 року Київрада створила спеціальну тимчасову контрольну комісію (ТКК), але станом на сьогодні цей орган досі не відзвітував про свою роботу.

ЧитайтеКиїврада створила Тимчасову контрольну комісію, яка вивчатиме аварію на Оболонсько-Теремківській лінії метро

Фото: Віталія Кличко

КиївВлада

Оксана Олійникова

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
​​Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачав Київ
​​Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачав Київ
09:00 Загальна вартість замовлень розпорядників бюджетних коштів Києва у листопаді 2024 року сягла 5,47 млрд гривень. Найкоштовнішим договором місяця стало продовження реконструкції складів під…
Чверть мільярда в нікуди: Київрада ухвалила програму фінансування столичних ОСН
Чверть мільярда в нікуди: Київрада ухвалила програму фінансування столичних ОСН
09:00 Столична міськрада нещодавно затвердила “Програму посилення інституційної спроможності місцевого самоврядування та залучення громади до прийняття рішень”. На її реалізацію у 2025-2027 роках планується…
Нова забудова попри протести громадськості: Київрада затвердила ДПТ Солдатської слобідки
Нова забудова попри протести громадськості: Київрада затвердила ДПТ Солдатської слобідки
09:00 Столична міськрада затвердила Детальний план території (ДПТ) місцевості Солдатська слобідка – частини Шевченківського району Києва. Фактично документ направлений на легалізацію запланованої нової забудови…
Banner
QlU7mDx4