Вагони київського метрополітену

Вагони київського метрополітену

Історія київського метрополітену цікава та сповнена різних цікавих фактів, а мене завжди приваблювали його вагони – старого типу та нового покоління, тож я вирішив дослідити, які саме вагони є в київському метро і знайти щось про них незвичне.

Почнемо з опису різних вагонів.

Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV 

Вагони типу Д

Такі вагони використовувалися на червоній гілці метро з моменту її відкриття, їх виробляли в Митищах під Московою.  Потім ці вагончики віддали в Ленінградський метрополітен, а згодом нам повернули найперший вагон № 2135, який був у складі першого потягу київського метро, і його можна побачити в електродепо “Дарниця”. До пандемії туди можно було потрапити на екскурсію, і я з нетерпінням очікую можливість побачити його наживо.

Вагони київського метрополітену

Вагони київського метрополітену

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Вагони типу Е, Еж та Ем

Ці вагони також виготовляли в Митищах, вони були швидші за тип Д, а також мали певні відмінності в салоні (наприклад мали ширші двері і коротші сидіння в кінці вагону). Еж та Ем виготовляли не тільки під Москвою, а почали збирати на заводі імені Єгорова (в тогочасному Ленінграді). Різниця між цими вагонами була в електрооснащенні, матеріалами оздоблення салону та розташуванням дверей. На початку 2000-х років було модернізовано такі вагони, змінили розташування фар на головному вагоні, і найперший такий відремонтований потяг отримав назву “Столичний”. А в народі такі вагончики називають “їжачки” (ёжики) через літеру Е в назві типу вагонів. З 2013 року багато вагонів цих моделей було модернізовано і вони отримали тип Е-Км-Гб/Пм, інвестиції на модернізацію Україна отримала завдяки Кіотському протоколу задля збереження навколишнього середовища. Багато скептиків говорили, що за ці гроші можна було зробити закупівлю нових вагонів, які прослугували б довше. Але, по-перше, модернізація була зроблена завдяки іноземним грошам і Україна зекономила свій бюджет, по-друге, виробництва нових кузовів вагонів збільшує парникові гази та їх викиди в атмосферу.

Вагони київського метрополітену

Номерні вагони (81-717/714 та інші)

Найпомітніша різниця з попередніми типами вагонів – відсутність дверей на лобовій частині вагону, тепер там велике скло і кращий обзор для машиніста. Саме ці вагони використовували і використовують на синій гілці метрополітену, їх привезли в Київ, коли відкривали метро на Оболонь. У 2019 році на Подолі відкрився унікальний хостел, який зробили в двох вагонах саме такого типу, метрополітен продав їх на аукціоні більш ніж за півмільйона гривень. Вагони реставрували і тепер там номери на чотири людини, кожна кімната має назву відомої станції метрополітену світу.

Вагони київського метрополітену

Вагони типу “Славутич”

Такий потяг в Києві єдиний і він використовується на синій гілці метрополітену. Це спільний проєкт заводу “Вагонмаш” (Санкт-Петербург), “Шкода” (Чехія) та КП “Київський метрополітен”. Розташування сидінь в вагонах незвичне для нас (сидіння як в автобусі), це запропонували чехи.

Вагони київського метрополітену

Вагони типу 81-7021/7022

Ці вагони українського виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в Кременчузі. І якщо першопочатково в них було багато деталей, що виготовляли в Росії, наразі їх кількість зменшена до мінімуму. Першопочатково були скарги на погану вентиляцію, ці проблеми було частково вирішено.

Вагони київського метрополітену

Періодично на зеленій та червоній гілці метро можна побачити вагони з тематичними фотовиставками, на жаль, сайт метрополітену не має розкладу таких потягів.

Під час підготовки цього матеріалу мені пощастило потрапити на кілька цікавих тематичних сайтів та форумів. Особливо хочу виділити сайти:

 Метровагони (http://vagon.metro.ru/depo/kiev.html  )

Світ метро (http://www.mirmetro.net/kyiv/trains)

Сайт міського електротранспорту (https://transphoto.org/) Саме звідси використані фотографії до цієї статті.

На останньому сайті можна побачити кожний вагончик, зробити сортування по держномеру, в якому депо обслуговується, бортовому номеру, даті випуска, списання тощо. Можна побачити склад кожного потяга, віднайти фотографії до кожного вагона, а також до всього спецтранспорту, який допомагає щоденному життю київського метрополітена.

У мене було на думці зробити статистичні дані, скільки яких вагонів використовується в київському метро, якого виробництва і яких серій. Але на тому ж сайті електротранспорту вже є така статистика, як і актуальні фотографії кожного типу вагонів. Поки що я очікую закінчення карантинних обмежень для того, щоб записатися на екскурсію до Дарницького депо і, можливо, там у мене виникнуть нові ідеї для дослідження вагонів київського метрополітена.

Дякую за увагу!

Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV 

КиевVласть

Автор:
Ілля Лямін, 11 років, гурток "Юні краєзнавці" ЦТКУМ Святошинського району
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
Київрада “зарезервувала” для підлеглих Непопа понад 13 млрд гривень на закупівлю “пільгового” житла
09:00 Столична міськрада затвердила цільову програму забезпечення житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на 2025-2027 роки. На її реалізацію передбачено більш ніж вдвічі…
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
Свистунову дозволили терміново освоїти 141 млн гривень на темі Генплану Києва
09:00 Київрада внесла зміни до програми реалізації містобудівної політики на 2024-2025 роки, збільшивши її фінансування більше ніж удвічі – з 66,5 до 172 млн…
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
Війна та релокація: як фермери знаходять прихисток на Київщині та відновлюють агробізнес
12:00 Військові дії у багатьох регіонах країни змусили фермерів шукати більш безпечні місця для ведення бізнесу. Аграрні підприємства, що релокуються, стають прикладом адаптації в…
Banner
QlU7mDx4