Авто з-за кордону. Всі деталі розмитнення

Станіслав Куценко
Станіслав Куценко

Експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

Автомобіль має бути не розкішшю, а засобом пересування. Та оскільки новенький легковик з автосалону не кожному по кишені, багато хто вирішує купувати вживаний автомобіль за кордоном. Адже немає нічого поганого в тому, що він поїздив по європейських дорогах навіть 8-10 років.

Під час ввезення іномарки в Україну її потрібно розмитнити протягом 10 днів. Для цього необхідно сплатити три головних платежі: мито, акциз та ПДВ. Мито розраховується як відсоток від оціночної вартості автомобіля (тієї, за яку авто було придбано, або ж отриманої зі спеціальних каталогів). Акциз визначається за формулою (для легковиків), або має фіксований розмір (для гібридів), або ж вираховується від типу та об’єму циліндрів двигуна. ПДВ завжди становить 20% від суми (оціночна вартість ТЗ) + (мито) + (акциз).

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Із серпня 2016 року діяв Закон №1389-VIII (його ще називають “3251” за номером законопроекту), яким запроваджено зниження податків на розмитнення легкових автомобілів. У результаті цього авторинок іномарок в Україні отримав нове життя.

На основі “3251” протягом 2017 року з застосуванням знижених ставок акцизу було ввезено 69 535 легковиків, а за повними ставками 12 680. Зміни до Податкового кодексу діяли тимчасово до 31 грудня 2018 року.

Завдяки цій ініціативі український автопарк поповнився на 192 809 легкових автомобілів із екологічним стандартом Євро-5/6, а державний бюджет отримав майже 13,4 мільярди гривень лише митними платежами, не рахуючи коштів від збору в Пенсійний фонд за першу реєстрацію ТЗ.

Наявність тенденції щодо “зниження податків – підвищення доходів у бюджет” дозволила створити такі ініціативи: два законопроекти – №8487 та №8488, які 25 листопада 2018 року набули чинності. Отже, з того ж дня запрацювали нові правила розмитнення легкових автомобілів та умови в’їзду ними у режимі “транзит” і “тимчасове ввезення”.

Відповідно до Закону №2611-VIII (законопроект №8487) “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” для визначення розміру акцизу для конкретного авто до базової ставки будуть застосовувати коефіцієнти за такою формулою:

Базова ставка х Коефіцієнт двигуна х Коефіцієнт віку = Сума акцизного податку.

Базові ставки акцизного податку 

для авто з бензиновим двигуном:

– з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів – 50 євро;

– з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100 євро;

для авто на дизелі:

– з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів – 75 євро;

– з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна = показник об’єму двигуна, поділений на 1000.

Коефіцієнт віку – кількість повних календарних років.

Приклад розрахунку акцизного податку для авто з бензиновим двигуном:

об’єм двигуна: 2000 см3, рік випуску авто: 2013 (повних 5 років) –

50 (євро) х 2 (2000 см3/1000) х 5 (років) = 500 євро.

Приклад розрахунку акцизного податку для авто з дизельним двигуном:

об’єм двигуна:1600 см3, рік випуску авто: 2008 (повних 10 років) –

75 (євро) х 1,6 (1600 см3/1000) х 10 (років) = 1200 євро.

На оформлення нерозмитнених автомобілів дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після вступу закону в силу, тобто до 23 лютого 2019 року. В останні 90 днів “пільгового” періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування накладатися не будуть.

Закон №2612-VIII (законопроект №8488) “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” передбачає штрафи за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто.

Запрацюють жорсткі санкції для водіїв за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України, а саме: за один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 гривень, а за три дні – 850 гривень. Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170 тисяч гривень або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.

Якщо дозволений строк перебування іномарки в Україні сплив, а машина так і не була вивезена, митник повинен повідомити інші органи про вчинення правопорушення.

Отримавши повідомлення, поліцейські мають пильніше відслідковувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники, в свою чергу, повинні не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Національній поліції було надано право перевіряти особу водія іномарки на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія відповідний штраф і повідомити митницю про порушення митних правил.

Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.

Зменшення акцизного податку, а також зняття заборони на митне оформлення та державну реєстрацію авто без обмежень за екологічними нормами – те компромісне рішення, що враховує інтереси всіх сторін: держави, офіційних автоімпортерів, сумлінних платників податків і тих, хто користується автомобілем без митного оформлення та реєстрації в Україні.

Нова модель оподаткування дозволить зменшити вартість нових транспортних засобів і створить правові та економічні умови для реєстрації ввезених в Україну авто з іноземними номерами.

Читайте:

Сів за кермо напідпитку – плати!

Робота понаднормово: які права мають українці

Афери в режимі онлайн. Як не натрапити на віртуального шахрая

Життя на колії. Чи можна бути впевненим у своїй безпеці під час подорожі залізничним транспортом

Радники у домашніх конфліктах

Відповідальність батьків за безпеку дитини

Батькам на замітку

Що робити, якщо у вашому багатоповерховому будинку вимкнули опалення

Увага! Викрали дитину!

А кредит не справжній…

Станіслав Куценко, експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

KиевVласть


Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Оцифрування та електронні замки: у Києві визначились з управлінням комунальною власністю до кінця 2027 року
Оцифрування та електронні замки: у Києві визначились з управлінням комунальною власністю до кінця 2027 року
09:00 Нещодавно столична міськрада ухвалила програму управління об’єктами комунальної власності, розраховану на період 2025-2027 років. Усього на її реалізацію планується витратити 251,3 млн гривень,…
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
09:00 В листопаді бюджетні замовники селища Баришівка на Броварщині уклали договорів на кругленьку суму – понад 26 млн гривень. Найбільше грошей спрямували на облаштування…
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
09:00 Столична влада ухвалила бюджет Києва на 2025 рік та внесла зміни до Програми економічного та соціального розвитку (ПЕСР) в частині видатків на наступний…
Banner
QlU7mDx4