Демонополізація декомунізації. Нова промислова політика

Роман Головін
Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Оголосивши і привчивши, що державне це погано, українців з радістю відправили в ринкову економіку, забравши комуністично-промислове набуття українського народу  (природньо-національні  монополії) собі по кишеням-карманам. В Україні чи для України сформували особливе бачення ринкової економіки – без держави і недержавними монополіями.

От і поїдаємо наслідки: ні державної, ні ринкової економіки, а суцільна монопольна економіка.

Ми недооцінюємо негативний вплив недержавних монополій на наше соціально-економічне життя, на розвиток промисловості і сільського господарства.

Держава скута в приватно-монопольних ліщатах. Сировинність економіки, її антисоціальність спричинені, також, недержавною монополізацією.

Постачання газу, електрики населенню і виробництву – все в приватних монополіях. Автомобільне пальне (бензин, дизель, газ) в монополії. Вода в Києві і та в приватній монополії.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Наявність навіть незначної частки недержавного видобутку газу, нафти чи вугілля буде спричиняти надмірне зростання цін на вуглеводні – заради свого прибутку  власники недержавного видобутку готові лобіювати завищення цін. Так, держава теж отримає прибутки, але вони десь хаотично втратяться розбігаючись по нескінченним перерозподілам бюджетів, потрапляючи, знову ж таки, в нові пастки монополій. В таких видобувних галузях нереально створити конкуренцію, хіба що надати кожному українцю невідчужуване право на свердловину чи частку в вугільній шахті.

В розвинених країнах боротьба з монополіями – основа існування ринкової економіки. Держави цих країн не раз “розривали” навпіл економічні монополії найбагатших людей країни. І це нормально – країна і її громадяни понад усе. Існування недержавних монополій суперечить існування ринкової економіки.

В Україні ж антимонопольні органи не працюють в інтересах держави і суспільства, а скоріше обслуговують інтереси тих же приватних монополій.

Відтворення і розвиток промислового виробництва та існування недержавних монополі не сумісні речі. Поняття ринкового ціноутворення буде зневільовано монопольним ціноутворенням, робитиме організацію і існування виробництв не конкурентоспроможнім, а державну підтримку не доцільною.

Існуєче антимонопольне законодавство досить потужне, але не застусовальне – існуючий антимонопольний орган неефективно і несвоєчасно реалізує антимонопольну політику. Крім того, антимонопольне законодавство, фактично, не розповсюджується на природньо-національні монополії “захоплені” олігархічними оточенням влади різних періодів.

Тому, треба переглянути ставлення до монополій, як в суспільно-економічному баченні так і в законодавчому.

НЕДЕРЖАВНІ МОНОПОЛІЇ НЕОБХІДНО ПРИПИНИТИ

Демонополізація декомунізації. Нова промислова політика

Форми, методи і інструменти припинення монополій можуть бути різні.

Так, зміна форми земельних відносин дасть змогу припинити аграрні монополії орендарів і, як наслідок, спричинить зростання доходів власників землі і усуспільненню прибутків – запрацюють ринкові механізми в земельних відносинах. Також, така зміна не допустить формування монопольної власності на землю.

 А заміна чи започаткування нових організаційних форм відносин власності у створенні чи реорганізації промислових підприємств матиме суттєвий вплив на монополії через підвищення конкурентності в галузях, а також надасть суспільно-правові підстави до державного втручання в діяльність монополій в суспільно значимих інтересах.

Держава може пропонувати викупити або прийняти монополію без викупу. Це стосується також недіючих монополій, відтворення яких в інтересах унітарного власника не доцільно з точки зору відсутності суспільного інтересу. У нас в країні існують підприємства, які практично призупинили виробництво, не мають можливості для відтворення повноцінного виробництва. При прийнятті монополії до державної власності чи передачі об’єднанню громадян, держава може фінансувати і забезпечувати відновлювальний процес виробництва. Як приклад, це підприємства автопрому – підприємства є, а продукції немає.

Держава може на підставі діючого законодавства урегулювати монополію, визначивши порядок ціноутворення, конролю витрат, призначення менеджменту.

Держава повинна повернути природньо-національні монополії, які передані до приватного управління і є джерелом перешкоджання розвитку виробництва та високих цін та тарифів для населення. Варіантів для повернення може бути достатньо.

Держава в інтересах українців повинна реорганізовувати і управляти природними і економічними монополіями. Для цього необхідне впровадження нової якості державного управління власністю українського народу. Для цього необхідна воля.

В результаті запропонованих дій будуть створені в суспільних інтересах державні монополії. Буде накладено обмеження на діяльність приватних монополій. Сформовані і розвинені ринкові механізми замість монопольного гальма розвитку виробництв. І, нарешті, припинено монополії, які не можливо реорганізувати в суспільних інтересах.

Вигодонабувачами від нової антимонопольної політики будуть громадяни і виробничі підприємства. Це знижені тарифи, спрощений доступ до ресурсів природньо-національних монополій – це чинник всебічного розвитку країни.

Право на монополії має тільки український народ в особі держави.

Існувати можуть тільки суспільно-державні монополії на підставі діючих справедливих законів України і бути під суспільно-державним контролем. 

Демонополізація декомунізації. Нова промислова політика

Читайте: Повернення ресурсів українському народу

Роман Головін, кандидат наук з державного управління

KиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Не пройшло і три роки: в Ірпені майже 100 млн гривень почали відновлювати будинок на вулиці Миру
Не пройшло і три роки: в Ірпені майже 100 млн гривень почали відновлювати будинок на вулиці Миру
13:00 Місто Ірпінь, яке стало одним із символів стійкості під час окупації Київщини, досі відновлює зруйновані оселі містян. Одним з показових прикладів відновлення є…
Мільйони на папери: як "Київавтодор" переписує свої кошториси
Мільйони на папери: як “Київавтодор” переписує свої кошториси
09:00 Ремонту кожної столичної дороги передує масштабна підготовка у вигляді розробки проєктно-кошторисної документації, яка влітає в добрячу копійку, однак далеко не всі ремонти розпочинають…
Щурячі мікросоми та наночастинки благородних металів: які хімічні речовини й за скільки купували київські ВНЗ у 2024 році
Щурячі мікросоми та наночастинки благородних металів: які хімічні речовини й за скільки купували київські ВНЗ у 2024 році
09:00 Щорічно університети вкладають чималі кошти задля забезпечення освітнього процесу, зокрема розвитку лабораторно-дослідницької діяльності. Торік лише пʼять провідних ВНЗ — Шевченків університет, Київська політехніка,…
Banner
QlU7mDx4