Київська медицина. Чи на часі революція місцевого значення?

Анатолій Велімовський
Анатолій Велімовський

кризовий менеджер, волонтер

Минулого тижня тимчасова контрольна комісія Київради з питання перевірки видатків бюджету Києва винесла недовіру керівнику департаменту охорони здоров’я КМДА пані Валентині Гінзбург і рекомендувала міському голові Віталію Кличку звільнити її.

Особисто в мене, як у людини, яка на громадських засадах вже чи не десятиріччя зв’язана з системою охорони здоров’я у місті  та трохи в цій кухні розуміється, таке рішення комісії якихось здивувань не викликало.

Валентина Гінзбург – дуже неоднозначна особистість. При тому, що важко не оцінити її фаховість, питань до її політичних навичок та намагань вибудовувати систему охорони здоров’я на старих совдеповських командно-адміністративного засадах, більш ніж достатньо. То ж атака на неї з боку депутатського корпусу зрозуміла, більш того, на моє переконання, вона навіть запізнилась.

Але зараз проблема в іншому. Чи варто обезголовлювати важливий департамент наприкінці фінансового року? Тим більш за умови значної кількості неосвоєних бюджетних коштів, які треба в обмежений час використати, спрямувавши на потреби міста і містян.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Питання взаємовідносин між центральною і міськими владами, де може у будь-який момент статися все що завгодно, у цьому блозі я виношу за лапки. Хоча ненормативної лексики міг би використати вкрай багато. Може це й зроблю найближчим часом, почну, мабуть з лікнепу для влади по причинам, умовам виникнення і принципам функціонування Магдебурзького права. У том числі, під час війни, адже війни починаючи з виникнення цього права у ХІІІ сторіччі у Європі не закінчувались практично ніколи.

Але зараз до суті саме цього блогу.

В рамках абсолютно дебільної системи “боротьби з корупцією”, яку створено в країні, місцевий бюджет просто не може використовувати значні кошти без проєктних робіт, експертиз, тощо. Це місяці чи роки. У випадку, наприклад, з відділенням серцево-судинної патології Київської міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги – через чотири роки можна буде “святкувати” десятиліття. Тут окремий привіт Департаменту охорони здоров’я разом з КП “Інженерний центр”. Це лише приклад для розуміння проблеми.

В такому випадку реальні покращення у місті влада може запустити лише через вкрай прості механізми, що не потребують проведення затяжних підготовчих робіт. Одним з головних подібних механізмів має бути закупівля медичного обладнання для київських лікарень.

Вибачте. У цьому блозі не буде про корупцію, як і не буде “знову все вкрадуть”. Повторюю, я не перший день у якості громадського активіста вивчаю проблематику медицини. То ж не вкрадуть, та й прибуток компаній, які працюють з таким непростим і вартісним обладнанням, яким є сучасне медичне, – точно не моє питання. Як і не питання коментаторів в стилі “яйця по 17 гривень”. Крадіжки, завищення вартості, корупційна складова – до компетентних органів, а не до “диванних експертів” чи ботоферм.

Але ті, хто буває у лікарнях міста, легко можуть відчути різницю, наприклад, між перевізним рентгенівським апаратом, який може зробити знімок прямо у палаті, з поїздкою з перекладанням пацієнта на старий совдеповський стаціонарний рентген.

Чи центри реабілітації хворих – це тільки для американських серіалів про лікарні? Нам таке не потрібно?

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Подписаться

Про такі речі, як дихальна апаратура, краще запитати у спеціалістів. Наприклад, у тих же ізраїльських, які чомусь чи не 90% тяжкохворих, що не можуть нормально дихати, кладуть не під апарати штучної вентиляції легень, а під системи високопотокової терапії.

Чи, наприклад, про ЕКМО всі чули? На початку епідемії коронавірусу в Києві їх було аж три. Причому два з них – у лікарнях державного підпорядкування. Купити їх на той час в світі було просто неможливо. Країни-виробники вводили заборону на експорт.

Зараз скільки ЕКМО у місті? Питання скоріше риторичне. Чи може все ж таки закупимо? По кілька штук у провідні терапії міста? Та й хірургічним клінікам не завадить. Цей апарат – обов’язкова умова будь-якої трансплантації. Чи серед муніципальних клінік тільки Львівська ЛШМД може дозволити собі робити трансплантацію органів? Київським – зась?

Це лише приклади того, куди місто може спрямувати залишки неосвоєних коштів до кінця фінансового року. І давайте у коментарях до цього блогу обійдемося без “краще на армію”. В рамках того, що згідно з законодавством може робити місто для військових частин, які в ньому формально розташовані,– місто робить все можливе. Там де не робить – це проблема керівництва частин та, можливо, відсутність комунікації з відповідними чиновниками міста.

То ж висновки.

Шановні очільники міста Києва. Розуміючи всю потребу у ремонтних роботах, перекладці бруківки і асфальту, прошу все ж приділити увагу й забезпеченню київських лікарень сучасним медичним обладнанням. Час до кінця року ще є, тому можна зробити дійсно багато. За ці речі вам ніхто слова поганого не скаже. Навіть якщо подібна команда і піде з гори.

Щодо Валентини Гінзбург. Часу для пильної уваги до неї з боку депутатського корпусу було багато. Нині, як мінімум до кінця року, така відставка точно не потрібна. Інакше роботу департаменту на досить тривалий час буде заблокована.

То ж поки краще обійтися без революцій, які за фактом перетворяться на саботаж. Як би комусь останнього не хотілось.

Анатолій Велімовський, кризовий менеджер, волонтер

КиївВлада

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
09:00 Генпрокуратура через суд намагається повернути державі земельну ділянку площею 5,69 га на просп. Академіка Глушкова, 65 (територія НПП “Голосіївський”). У 2022 році право…
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
Banner
QlU7mDx4