Примусити не можна зацікавити. Як захопити дітей навчанням?

Алла Шлапак
Алла Шлапак

Лідер "Соціальної справедливості", депутат Київради

Мені, як викладачу та вчителю, дуже часто доводиться чути від батьків запитання, сповнені розчарування та безвиході: “Чому моя дитина не хоче навчатися?”, “Чому похід до школи для дітей – це мука?”, “Як зацікавити дитину корисною справою, що даватиме реальні, практичні знання, потрібні в майбутньому житті?”.

На жаль, з кожним роком таких запитань стає дедалі більше. Сучасне покоління, особливо діти 7–16 років, все більше занурюється у віртуальний світ планшетів, смартфонів, комп’ютерів та інших гаджетів, абсолютно не звертаючи увагу на яскравий, реальний, живий світ навколо себе. Я не маю нічого проти прогресу, сучасних технологій, різноманітних девайсів та гаджетів. Навпаки, я обома руками за! Однак тільки тоді, коли вони використовуються з користю. А не лише для розваг та забав, як це трапляється зазвичай.    

У часи моєї юності було модним читати, відвідувати різноманітні гуртки, виконувати громадську роботу. Тобто, займатися тими справами, що розширюють твій світогляд, дають тобі конкретні навички, які ти зможеш використати у майбутньому.

Нині ж діти після останнього дзвінка не йдуть на спортивний майданчик чи до бібліотеки, а втуплюються в екрани своїх гаджетів. І ніщо інше в житті їх не цікавить. Якось мала нагоду спостерігати дуже гнітючу картину: компанія дітей, осіб вісім, після уроків залишилися на шкільному подвір’ї. Усі як один дуже сильно зайняті своїми телефонами. Вони навіть не спілкувалися між собою.  Я довго “мучилася” запитанням: “Чому так сталося?”. Невже віртуальний світ ігор, соціальних мереж настільки крутий, що сучасна дитина не може від нього відірватися? Ну звичайно ж ні! Проблема в іншому. Діти просто не бачать альтернативи.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

У мене немає сумнівів – систему освіти в Україні можна удосконалити. Подекуди застарілі методики, нереальне навантаження домашнім завданням, іноді суха та скупа подача матеріалу відбивають у дітей бажання навчатися. Звісно, за таких умов не може бути й мови про інтелектуальний та творчий розвиток.

Хоча, насправді, зацікавити сучасного українського школяра навчанням не так уже і складно. Для цього лишень потрібні бажання та абсолютно новий підхід до процесу викладання – індивідуальний, із застосуванням ігор, різноманітних практичних занять та експериментів. Важливим є не лише зміст, а й форма, у якій діти отримують інформацію. І чим більше урок відрізнятиметься від банальної та нудної лекції, тим цікавіше буде дітям.

Разом із моїми колегами ми проводимо Фестиваль STEM-освіти (S – science, T – technology, E – engineering, M – mathematics), покликаний розвивати творчий потенціал дітей, надихати їх на глобальні цілі, удосконалюватися, навчатися новому та застосовувати знання на практиці. Мета фестивалю – довести дітям та переконати їх у тому, що навчання може бути цікавим, захоплюючим та корисним.

Учасники Фестивалю – це компанії, освітні заклади, гуртки, що спеціалізуються в різних сферах науки, техніки, інженерії та математики. Усі вони впродовж багатьох років успішно використовують новітні методики навчання, завдяки яким у дітей виникає неабиякий інтерес до нових знань.

Зануритись у захопливий світ робототехніки, навчитися віртуозно управляти дроном, вивчити хімію, фізику, біологію, узяти участь в оригінальних експериментах із вивчення ДНК, РНК, нервової системи, серця, стати асистентом на операції, засвоїти основи ментальної арифметики, яка гармонійно розвиває мозок дитини. Усе це, за умов правильної подачі, викликає неабиякий інтерес у дітей. Діти, які вже відвідували фестиваль та познайомилися з його учасниками, у подальшому демонстрували неабиякий прогрес у навчанні.

Я переконана, що майбутнє наших дітей та нашої країни за цікавою, інноваційною освітою, яка розвиває інтелект, творчі здібності, виховує повноцінну й успішну особистість. Україні катастрофічно бракує креативного класу – фахівців-інтелектуалів, успішних у своїй сфері людей, які здатні створювати щось неординарне, нове. Фестиваль STEM-освіти – один із кроків на шляху побудови сильного покоління українських фахівців.    

Довідка: Міжнародний Фестиваль STEM-освіти відбудеться 23 вересня у Києві – у Київському Палаці дітей та юнацтва за адресою: вул. Івана Мазепи, 13; у Кропивницькому – у парку “Козачий острів” на території Кіровоградського обласного центра дитячої та юнацької творчості за адресою: вул. Шульгіних, 36; в Одесі – у Музеї цікавої науки за адресою: проспект Шевченка, 4-е.

Подробнее: У Києві, Одесі та Кропивницькому стартує Фестиваль STEM-освіти

Алла Шлапак, кандидат економічних наук, депутат Київської міської ради

КиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Командир розвідроти 100 омбр Максим Іващенко: "Війна змінилася, і ми повинні динамічно вдосконалюватись та відповідати адекватно"
Командир розвідроти 100 омбр Максим Іващенко: “Війна змінилася, і ми повинні динамічно вдосконалюватись та відповідати адекватно”
17:33 Старший лейтенант Максим Іващенко, який виконує обов’язки командира однієї з розвідувальних рот легендарної «Сталевої сотки», поділився своїм досвідом та думками про зміни, що…
Справа “Київ Терміналу”: російському бізнесмену “не світять” 24 млн доларів зі столичного бюджету
Справа “Київ Терміналу”: російському бізнесмену “не світять” 24 млн доларів зі столичного бюджету
09:00 Нещодавно була поставлена крапка у судовій справі про стягнення з бюджету Києва 24,46 млн доларів США (671,5 млн гривень) на користь ТОВ “Київ…
Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника
Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника
09:00 КК “Київавтодор” за понад 655 мільйонів гривень замовила капремонт столичного шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”. Під час війни такі витрати виглядають неоднозначно, втім…
Banner
QlU7mDx4