Думаю більшість з нас не дуже любить ходити по лікарях. Чекаємо до останнього, сподіваємось що «само пройде» тощо. Водночас технічний огляд автомобіля проводимо щороку… І, ніде правди діти, я власне теж обходжу поліклініки подалі. Але маючи з дитинства певну хворобу, змушений слідкувати за власним здоров’ям , компенсуючи її прояви регулярними фізичними навантаженнями. В останні роки був в лікарнях виключно щоб зробити щеплення від COVID-19. Але минулий місяць змушений був добряче походити по лікарням, різним лікарям і діагностичним центрам.
Причиною стало поновлення облікових документів у ТЦК, якому передує, принаймні у моєму випадку, проходження військово-лікарської комісії. Проходженню ВЛК потребую здачі певних аналізів та проходження діагностики. Спочатку звернувся до сімейного лікаря, добре що завчасно підписав декларацію, і власне більшість аналізів зробив у невеличкій амбулаторії сімейної медицини. І саме ці результати, виявили що моя хронічна хвороба, має певні вікові погіршення і потребує додаткового обстеження. Знову ж таки сімейний лікар виписала направлення до двох спеціалістів і я вже самостійно через додаток Helsi (прийшлось терміново завантажити в смартфон), записався на прийом до лікарів у зручний для мене час.
Візит до першого лікаря вилився ще в три знову ж таки до нього, точніше до неї, бо це була жінка. На моє здивування, лікар призначила мені ціле комплексне обстеження, яке проводилось в три етапи, при цьому погодила зі мною дні і час моїх візитів до неї. І це важливо, бо на роботу теж треба ходити. В один з прийомів мене обвішали датчиками і видали такий собі «пульт управління» і змусили добу бути піддослідним, продовжуючи звичайний спосіб життя. Зізнаюсь, відчував себе як космонавт якого готують до польоту. Потім були інші обстеження, як на мій погляд, на сучасному обладнанні і звісно висновок і рекомендації лікаря. Ледь не забув! Всі ці діагностичні процедури я отримав абсолютно безкоштовно у комунальній клініці свого району, як я потім дізнався, передбачених програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.
Натхненний таким рівнем охорони здоров’я і поважним ставленням я зібрався до іншого спеціаліста. Змушений був пошукати бо в попередній клініці такого лікаря просто не було. Але додаток Helsi знову виручив. Знайшов необхідного фахівця знову ж таки в державній клініці і у своєму районі. І знову дуже приємна жінка-лікар, уважне ставлення, призначення певних діагностичних процедур, але їх проведення потребувало звернення вже до іншого закладу і лікаря з функціональної діагностики. І ось візит до лікаря-діагноста змусив мене так би мовити «повернутися на землю» і пригадати власні неприємні спогади про походи до поліклініки.
Прийшовши в зазначений час до кабінету консультативно-діагностичного центру і звернувшись до лікаря зі словами: «Вітаю, я прийшов до Вас на діагностику» почув голосну відповідь: «Я очень рада»… І це почули всі хто прийшов у той день на до неї на прийом. Що можу сказати, я промовчав, хоча звичайно відчув себе…Ну ви розумієте. Чекаючи своєї черги, був свідком що манера спілкування цієї лікарки з пацієнтами і навіть з медсестрею доволі специфічна, якщо не сказати зверхня і зневажлива… Коли власне я зайшов у кабінет, в очікуванні проведення двох діагностичних процедур (а саме стільки було зазначено у призначенні лікаря і до другої процедури я навіть купив відповідні ліки (про що мене попередила лікар яка дала направлення), мені зробили тільки один етап діагностики. Коли я нагадав про другий, у відповідь почув: «перший аналіз показав що у вас все в межах норми, тому другий не потрібно робити». На моє прохання його провести і апеляцію до призначення лікаря-спеціаліста, почув категоричну відмову це зробити. Сперечатись не було сенсу, в коридорі очікували інші пацієнти та і мені власне треба було поспішати по справах… Але як викладач-науковець розумів що чим більше результатів дослідження ти більше можливостей зробити правильні висновки. А в моєму випадку мова йде про стан здоров’я. Тому вирішив звернутись зі скаргою на дії лікаря-діагноста до Національної служби здоров’я України. Зробити це виявилось абсолютно не важко, власне у смартфоні на сайті НСЗУ за кілька хвилин заповнив відповідну форму. Відразу отримав на електронну пошту повідомлення щодо отримання мого звернення. Через деякий час отримав листа від НСЗУ з проханням уточнити певні деталі, тут знову допоміг Helsi, який зберігає всі результати прийомів у лікарів і результати досліджень. Прийшло ще кілька днів і мені зателефонували з того самого діагностичного центру, де тиждень тому мені відмовили у проведені діагностики. В розмові керівник лікувального закладу запропонувала … знову прийти до їхнього центру і пройти діагностичну процедуру у якій мені власне було відмовлено. Наступного ранку, я знову був біля кабінету того самого лікаря-діагноста, яка і провела або точніше завершила призначену мені діагностику.
Увечері того ж дня я отримав листа на електронну пошту вже від директора діагностичного центру, де мене повідомили що «непорозуміння зі мною вирішене і повне дослідження проведене» і на останок мені було «запропоновано з будь яких проблемних медичних питань звертатись до завідувача філії консультативно-діагностичного центру…»
Нехай на думку пані директора Центру діагностики ситуація зі мною була «непорозумінням», але ось щодо майбутнього «звернення з проблемних медичних питань до керівництва філії…» ?!
То може, правильніше буде директору провести відповідну роботу зі своїми підлеглими щоб не виникало подібних «непорозумінь» і майбутніх «проблемних медичних питань».
Всім доброго здоров’я і… не бійтеся захищати свої права щодо державних медичних гарантій звернувшись за потреби до Національної служби здоров’я України.