Київрада збільшила обсяги фінансування в 2022 році робіт з будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу – з 1,07 млрд гривень до 1,2 млрд гривень. Грошові кошти на це планується взяти із державної субвенції на утримання та розвиток автомобільних доріг. Окремі депутати столичної міськради розкритикували таке рішення, вказуючи на те, що у Києві вистачає інших більш нагальних проблем, на які можна витрачатися. Проте, ніякого результату ці претензії не принесли. Вочевидь, не в останню чергу це пов’язано з тим, що у реалізації цього проєкту стоїть одіозний Денис Комарницький (на колажі праворуч) – підприємець, якого пов’язують з підрядником цього будівництва ТОВ “Еко-Буд-Трейд”.
Як стало відомо KВ, столична влада збільшила обсяги фінансування робіт з будівництва Подільсько-Воскресенського мостового переходу в 2022 році.
Це було зроблено в рамках коригування напрямків видатків за Програмою економічного та соціального розвитку Києва на 2021-2023 роки, яке було здійснено Київрадою під час пленарного засідання 11 жовтня поточного року.
Згідно із рішенням про внесення змін до вказаної Програми, кошторис будівництва Подільсько-Воскресенського мостопереходу на 2022 рік було збільшено на 133,2 млн гривень – з 1,07 млрд гривень до 1,2 млрд гривень. “Додаткове” фінансування буде здійснено за рахунок державної субвенції на утримання та розвиток автомобільних доріг. Варто зазначити, що ця субвенція є основним джерелом фінансування робіт з будівництва цього об’єкту в поточному році: усього столична влада має намір направити на мостоперехід 815,1 млн гривень з такої субвенції, а решту видатків у розмірі 389,3 млн гривень планується здійснити з міського бюджету Києва.
Читайте: Київрада “переписала” Програму соцекономрозвитку і бюджет Києва на 2022 рік
У ході пленарного засідання проти направлення коштів держсубвенції саме на будівництво цього мостопереходу виступили декілька депутатів Київради із фракції “Слуга народу”. Вони вказали на те, що в столиці вистачає більш нагальних проблем, які можна вирішити за рахунок цього джерела фінансування.
“Замість заміни трамвайних колій на [вулицях] Глибочицькій, Дмитрівській та Богатирській, усі кошти йдуть на “вєчно строящійся мост”, – підкреслила депутатка Лілія Пашинна (фракція “Слуга народу”).
Зазначимо, вже після пленарного засідання її колега по фракції Ксенія Семенова на своїй сторінці в Facebook також розкритикувала такий крок столичної влади. Семенова зазначила, що реалізація таких проєктів, як будівництво мостопереходу, не може бути пріоритетом під час війни. При цьому, депутатка вказала дещо інший розмір “додаткового фінансування” на цей об’єкт – 183 млн гривень.
Загальна кошторисна вартість будівництва Подільсько-Воскресенського мостопереходу складає 19,9 млрд гривень – про це свідчать дані вказаної вище Програми. При цьому, станом на 1 січня 2022 року столична влада вже освоїла на даному проєкті 12,8 млрд гривень. Згаданий вище кошторис на 2022 рік у розмірі 1,07 млрд гривень було передбачено змінами до зазначеної Програми, які були затверджено рішенням Київради №3704/3745 від 9 грудня 2021 року (цим рішенням було визначено обсяги фінансування усіх проєктів капітальних видатків на поточний рік. – KВ).
Як неодноразово повідомляла KВ, розробка проекту Подільського мостопереходу розпочалася тридцять років тому – в далекому 1987 році. Будівництво мосту стартувало 1993 року, але незабаром було припинено через брак грошей. Відновили його будівництво у грудні 2003 року: тоді підрядником виступало ПАТ “Мостобуд”, і в жовтні 2010 року в експлуатацію було здано першу чергу цього об’єкта. Втім, у 2014 році роботи знову були заморожені – у тому числі через фінансові проблеми підрядника.
Читайте: Ответственных за строительство Подольского моста рекомендовали привлечь к ответственности
Через три роки, у 2017 році, за будівництво цього обєкту взявся новий підрядник – ТОВ “Еко-Буд-Трейд”. Реалізація даного проєкту вказаною компанією неодноразово звертала на себе увагу правоохоронних органів – протягом 2018-2021 років було відкрито як мінімум три кримінальних провадження за фактами можливих “бюджетних розпилів” при проведенні цих робіт. Крім того, свої претензії до темпів будівництва та бюджетних видатків на нього неодноразово виражали депутати Київради. Зокрема, у 2021 році народні обранці були незадоволені збільшенням об’ємів фінансування цих робіт у минулому році з 716,6 млн гривень до 2,2 млрд гривень. Проте гучні заяви депутатів не мали жодного ефекту.
Читайте: К чему приведет строительство Подольского моста через озеро Радунка
Нагадаємо, ТОВ “Еко-Буд-Трейд” входить до орбіти Дениса Комарницького – співголови фракції “Блоку Леоніда Черновецького” у Київраді VI скликання та підприємця, якого різні експерти і громадські активісти називають “смотрящим по Києву”. Про його вірогідну причетність до скандалів навколо Подільсько-Воскресенського мостопереходу свідчить, наприклад, те, що в рамках одного з кримінальних проваджень щодо зловживань при реалізації цього проєкту слідчі Нацполіції проводили обшук за місцем проживання Комарницького у смт Козин Київської області.
Замовником будівництва Подільсько-Воскресенського мостопереходу виступає КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд”, обов’язки директора якого з 8 листопада 2021 року виконує заступник керівника цього підприємства з економіки Наталія Хоматова.
Дане КП підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор.
Діяльність цього департаменту з листопада 2021 року контролює особисто міський голова Києва Віталій Кличко – цю сферу він взяв “під своє крило” відразу ж після звільнення заступника голови КМДА Олександра Густелєва.
Фото: колаж КВ