Загальна сума бюджетних покупок столиці у лютому 2025 року перевищила 5 млрд гривень. В основному кошти йшли на поточне забезпечення життєдіяльності міста та його мешканців – електрика для курсування громадського транспорту, ліки, харчування для шкіл та медзакладів. Лютий відзначився повною відсутністю підрядів на ремонти дорожнього покриття, без яких не обходився майже жоден місяць. Приємним бонусом лютневих покупок Києва стало замовлення трьох трамвайних вагонів, з покупкою яких в “Київпастрансі” буквально “зачастили” – востаннє їх замовляли у листопаді минулого року після майже шестирічної паузи.
Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, у лютому 2025 року розпорядники бюджетних коштів столиці за результатами публічних закупівель уклали 6,74 тис. договорів. Їхня загальна ціна склала 5,18 млрд гривень.
Найбільші замовлення
У лютому поточного року найбільше коштів столиця спрямувала на електричну енергію – 1,26 млрд гривень. Левову частку цієї суми (майже 950 млн гривень) склало замовлення електрики КП “Київпастранс” (*) для функціонування мережі громадського транспорту міста з березня по грудень поточного року. Підприємство шукало постачальника на відкритих торгах, але участь у них взяло тільки ТОВ “Енергетично-інвестиційна група”(**), з яким і підписали угоду. Електрики на решту 318 млн гривень в лютому закупили районні управління освіти та відділи культури, лікарні, парки, театри, бібліотеки тощо.
Другу сходинку серед найбільших покупок Києва минулого місяця посіли ліки, медобладнання та засоби гігієни, на які сумарно пішло 667,45 млн гривень. У 390 млн гривень обійшлися різноманітні лікарські препарати, з яких на найбільшу суму придбали препаратів для лікування розсіяного склерозу, онкогематологічних захворювань та захворювань нервової системи. Ще 267 млн гривень спрямували на медобладнання, зокрема, рентгенсистеми та аспіратори, а також різноманітні витратні матеріали, зокрема, для проведення діалізу. Біля 10 млн гривень коштували засоби особистої гігієни. Традиційно по “медичній” статті видатків найбільшим замовником виступав Департамент охорони здоров’я Київської міськдержадміністрації (КМДА), який минулого місяця “скупився” на загальну суму майже 375 млн гривень.
Будівельні та ремонтні роботи в лютому посіли третє місце серед замовлень столиці із загальною сумою 395,84 млн гривень. На диво, минулого місяця в столиці не замовлено жодного ремонту дорожнього покриття. Найдорожчим договором місяця став капремонт у “Київському міському клінічному госпіталі ветеранів війни (вул. Федора Максименка, 26) за 82,29 млн гривень. При цьому найбільшим замовником за цією статтею видатків стало КП “Київтеплоенерго”, яке протягом лютого уклало 9 договорів майже на сотню мільйонів гривень – на встановлення когенераційних установок, ремонти на ТЕЦ-6, а також аварійні ремонти на тепломережах.
Читайте: “Київтеплоенерго” закупило 15 австрійських міні-ТЕЦ на рекордні 1,12 млрд гривень
Четверту сходинку посіла закупівля КП “Київпастранс” трьох трамвайних вагонів за 288,35 млн гривень. Йдеться про низькопідлогові вагони K1T вітчизняного виробництва, які до кінця поточного року повинно поставити ТОВ “Татра-ЮГ” (***). До слова, у цієї ж фірми “Київпастранс” придбало 5 аналогічних трамваїв у листопаді 2024 року. Тоді і зараз компанія продала їх столиці за однаковою ціною – 80 млн гривень за один. Зазначимо, що до листопада минулого року підприємство востаннє закуповувало трамваї майже шість років тому, а постачальником тоді обрали польську фірму Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA.
Заключним в ТОП-5 найбільших замовлень столиці у лютому стали послуги з організації харчування, на надання яких укладено договорів на понад 310 млн гривень. Переважно йдеться про кейтерінг для навчальних закладів на замовлення районних управлінь освіти, а також харчування медзакладів. Більше половини вказаної суми припало на один-єдиний договір Управління освіти Дарницької РДА, яке замовило харчування для школярів одразу сорока шкіл.
Найбільші замовник та підрядники
У лютому столичні бюджетні замовлення реалізовувалися через 488 розпорядників коштів. За загальною сумою замовлень їх перелік очолило КП “Київпастранс”, яке протягом місяця підписало 38 угод на 1,67 млрд гривень. Крім договору на постачання електрики та трьох трамвайних вагонів, підприємство замовляло дизельне паливо, охорону своїх обʼєктів, запчастини для рухомого складу, а також заправку картриджів на майже 900 тис. гривень.
10 найбільших замовників Києва у лютому 2025 року
Освоювати кошти столичним замовникам допомагали 2,34 тисячі компанії та ФОПи. Найбільшим підрядником лютого стало ТОВ “Енергетично-інвестиційна група”, якому дістався найкоштовніший договір місяця – на постачання електрики “Київпастрансу” майже за 950 млн гривень. Також до трійки найбільших постачальників увійшло КП “Київтеплоенерго”, з яким підписали майже три сотні договорів загальною ціною 428 млн гривень на постачання тепла та гарячої води в комунальні установи столиці, а також ТОВ “Татра-ЮГ”, у якого за 288 млн гривень “Київпастранс” придбав три трамвайні вагони.
10 найбільших підрядників Києва у лютому 2025 року
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Енергетично-інвестиційна група” зареєстровано у січні 2022 року в Ужгороді, а з кінця 2023-го має столичну прописку.
Власником компанії є Карен Єнокян, який очолює Закарпатську релігійну громаду Української єпархії Вірменської Апостольської церкви. Також він є керівником громадських організацій «Товариство вірменської культури Закарпаття «Арарат» та «Спілка вірмен України», зареєстрованих за спільною адресою в Ужгороді.
Карен Єнокян був помічником депутата Верховної Ради Нвєра Мхітаряна 4 скликання від блоку «За Єдину Україну». Згодом, в парламент 6 та 7 скликань цей депутат обирався від Партії регіонів.
За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “Енергетично-інвестиційна група” уклало понад дві сотні договорів загальною ціною 3,63 млрд гривень. Найбільшим замовником фірми стало КП “Київпастранс” з лютневим договором на постачання електрики. До цього найбільше замовлень фірмі діставалося від держпідприємства «Чорнобильська АЕС».
ТОВ “Татра-Юг” зареєстровано в 2006 році в Одесі. Засновники – ТОВ «УкрАгроСоюз» та Валентина Коваль, кінцеві бенефіціари – Інесса, Вадим та Анатолій Кердівари. На сайті компанії вказано, що вона виробляє трамваї та устаткування з 1993 року, а одним з її засновників був чеський виробник трамваїв ЧКД “Татра”. На цьому ж сайті зазначається, що трамваї “Татра-Юг” експлуатуються “практично в кожному місті України”, а також за кордоном, проте в який саме країнах та містах – не вказано.
Через Prozorro ТОВ “Татра-ЮГ” уклало 12 договорів загальною ціною 1,2 млрд гривень, основним замовником є столичне КП “Київпастранс”.
КП “Київпастранс” засновано в 2011 році Київрадою. З жовтня 2024 року підприємство тимчасово очолює Тетяна Тараско, яка замінила в.о. начальника Євгена Пушкова. До цього з 30 серпня 2016 року “Київпастрансом” керував Дмитро Левченко, який звільнився у березні минулого року.
КП “Київпастранс” підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року направляє особисто Віталій Кличко.
Читайте: “Справа Кирилюка”: за фінансові злочини у КП “Київпастранс” таки хтось може відповісти
Нагадаємо, що КВ щомісяця аналізує замовлення столиці. Зокрема, протягом січня 2025 року бюджетні замовники столиці оформили угод на 6,63 млрд гривень. Перелік найбільших замовлень тоді очолили тепло, гаряча вода та електрика для комунальних закладів міста. Родзинкою січневих замовлень столиці стало те, що одночасно найбільшим замовником та найбільшим підрядником стало комунальне підприємство “Київтеплоенерго”. До січня 2025-го протягом десяти місяців поспіль найбільшою статтею видатків були будівельні та ремонтні роботи.
Читайте також інші матеріали KВ про замовлення Києва, а також міських і селищних громад Київщини
* КП “Київпастранс” (код ЄДРПОУ: 31725604)
** ТОВ “Енергетично-інвестиційна група” (код ЄДРПОУ: 44494907)
*** ТОВ “Татра-ЮГ” (код ЄДРПОУ: 34507118)
Фото: колаж КВ
Альона Момот
КиївВлада