Ми часто чуємо слово “лідер”, але не приділяємо цьому поняттю великого значення. “Лідер – це людина, яка не лише вміє зацікавити і вести за собою. Це людина, яка здатна придумати ідею й генерувати її так, щоб зацікавити інших і реалізувати її до кінця” – переконана Ковач Ольга, учениця 10 класу столичної спеціалізованої школи № 200, організатор унікального освітнього проекту “Школа Успіху” за підтримки Фонду Klitschko Foundation.
З Ольгою ми познайомилися в затишному “Dialog Hub”, що на вул. Володимирській, 43, де дівчина організувала низку майстер-класів у рамках освітнього проекту “Школа Успіху”, мета якого – допомогти підліткам з вибором професії і створенням власної справи, розвинути критичне мислення і лідерські якості, надати знання і навички ХХІ століття.
Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV“
Ольга Ковач цього літа стала фіналісткою Всеукраїнського освітнього проекту “Школа Успіху” від Klitschko Foundation, що проходив в Пущі-Водиці. І тепер Ольга готова ділитися своїм досвідом з ровесниками.
Впродовж двох днів тренінгу, організованого школяркою, майже 50 підлітків мали можливість взяти участь у ділових іграх з тімбілдінгу, дізнатися про можливості сучасного світу, послухати цікаві лекції на актуальні теми від успішних людей, які змотивують формування життєвих цілей.
– З 9 років я займалася плаванням, більш менш професійно, зараз я плаваю для себе, – розповідає Ольга Ковач, – Ще одним моїм хобі є танці. Півтора роки тому я зайняла перше місце на Чемпіонаті України з бальних танців по стандарту. А ще я з самого дитинства цікавилася мистецтвом орігамі, зараз іноді, для себе, роблю якісь цікаві фігури. Але на формування мене як лідера великий вплив мали заняття в гуртку “Лідерство – запорука успіху” , який я відвідувала ще з другого класу. В Малій Академії Наук, в секції “Педагогіка”, я цього року буду писати вже свою 4-у наукову роботу. Минулого року я зайняла перше місце на міському рівні а на наступний рік хочу вийти на всеукраїнський рівень. Взагалі, я намагаюся брати участь у всіх проектах, в яких бачу можливості для саморозвитку і самовдосконалення. Один із таких проектів – “Школа Успіху”.
Ольга розповіла, що серед шкільних предметів її найбільше цікавить історія й англійська мова. До того ж, вона два роки була Президентом школи, тобто, лідером учнівського самоврядування, разом зі своїми колегами, шкільними активістами, організовує дозвілля школярів, готуються провести “Лігу Сміху”, запрошують цікавих людей на різноманітні психологічні тренінги, “відновили щомісячний випуск шкільної газети”.
– Я була лідером учнівського самоврядування протягом двох років, але цього року відмовилась, тому що працюю над проектами. Зараз закінчився один проект, і починаю працювати над іншим. Я залишилась в самоврядуванні, проте права президента передала своїй заступниці, – розповідає Ольга.
– Розкажи детальніше про проект “Школа Успіху”.
Цей проект проводиться Фондом Віталія Кличка з 2012 року. У лютому відкривається реєстрація, під час якої ти повинен заповнити анкету, яка складається з 5 питань. Зазвичай, це питання на різну тематику. В першому турі треба зняти відео-візитку про себе на 1 хвилину. До другого етапу проходять 150 дівчат і 150 хлопців, але після відбіркового інтерв’ю залишається по 50 дівчат і хлопці з усієї країни, які беруть участь у самому проекті. Отримані навички учасники повинні реалізувати у власному проекті в своєму місті. Нам дали завдання: розписати як ти бачиш свій проект: кого зі спонсорів і спікерів ти хотіла б залучити; розказати про свою рекламу тощо. Тому після закінчення проекту я одразу почала пошук місця проведення тренінгу, тому що в Києві багато різних хабів, організацій, які можуть надати простір для того щоб втілити в життя власний проект. Проте потрібно домовлятися заздалегідь, зазвичай в таких місцях графік розписаний на декілька місяців вперед. У серпні ми обговорювали деталі проведення і вже в кінці серпня- на початку вересня ми остаточно затвердили, що 19-20 жовтня ми будемо проводити проект “Школа успіху” в “Діалог-хабі”. Аудиторію я залучала шляхом реклами. Також працювали зі спонсорами, шукали різні компанії, які могли б нам проспонсорувати поліграфію, їжу тощо.
– Після закінчення проекту ти з кимось підтримуєш відносини?
– Спілкуюся з багатьма, у нас в соцмережах є група, там щодня хтось пише: “я знайшла якогось спонсора”, “допоможіть будь–ласка”, “як ви думаєте, якого краще спікера вибрати”. Також щовечора ми запитуємо один в одного, на якому етапі наш проект. Також підтримую зв’язок зі стажерами фонду, які допомагають нам з організацією наших проектів. Тобто, я можу попросити пораду, як мені краще залучити учасників або людей, які працюють з соціальними мережами, вони можуть допомогти підібрати дизайн для посту тощо.
За словами Ольги, “це досить цікавий досвід, в першу чергу це навчило мене спілкуватися з людьми, вести офіційну переписку, і, навіть, коли ти телефонуєш до спонсорів і обираєш 6 із сорока. Досить цікавий момент: коли ти дзвониш до якогось спонсора і йдеш на зустріч -треба себе пересилити, забути про страх і згадати все, чому тебе вчили. Цей проект навчив мене залучати свою аудиторію, складати план проекту, так, щоб зацікавити інших”.
– Що б ти порадила своїм одноліткам?
– Головне – не боятися невдач! Я недавно була на одному з тренінгів і мені запам’яталися слова психолога: “Для того, щоб перестати весь час думати про невдачі, потрібно просто один раз сісти, закрити очі, і якомога яскравіше уявити те, що станеться в випадку невдачі”. І це дійсно допомагає. Також важливо ставити перед собою цілі та чіткі дедлайни”.
Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV“