Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

Національна опера України представила травневу афішу, яка задовольнить найвибагливіші смаки шанувальників театру: відбудеться довгоочікуване поновлення балету “Дама з камеліями” й гала-концерти “Крила дружби – Данія та Україна” та пам’яті видатного балетмейстера Анатолія Шекери. Крім того, глядачів вкотре здивують національні репертуари, серед яких опери “Наталка Полтавка” та “Запорожець за Дунаєм”. І хоча вистави все ще залишають виключно “денними”, а кількість глядачів в залі все ще обмежена, вистави травневої афіші нададуть позитиву кожному глядачеві.

Про це КВ розповіли у театрі.

Так, уже 1 травня (четвер) о 17:00, 3 травня (субота) о 15:00 та 25 травня (неділя) о 17:00 останній місяць весни відкриє балет “Дама з камеліями” у постановці Аніко Рехвіашвілі та Олексія Баклана за мотивами однойменного роману Александра Дюма. Музична редакція виконана Олексієм Бакланом та Аніко Рехвіашвілі. Аранжування фортепіанних творів Л. В. Бетховена здійснить Мирослава Скорика.

Хореографія балету “Дама з камеліями” винятково авторська: немає жодних паралелей із вже існуючими хореографічними версіями. Вона значно збагачена сучасною пластикою, що дозволяє віднести перший показ вистави до статусу світової прем’єри. Загальне балетмейстерське вирішення вистави також є нестандартним. Особливість київської постановки – не виклад відомого роману. На думку Аніко Рехвіашвілі, балет “Дама з камеліями” – це самостійна балетна драма, в основі якої переплетіння сюжетної лінії роману із реальною історією із життя письменника. Це історія кохання автора до однієї з найвитонченіших жінок Парижа, куртизанки Марі Дюплессі, її короткого, але яскравого життя, трагічної і такої передбачуваної загибелі. Це історія про жертву заради чоловіка. Історія реальної жінки, яка через кохання пізнала саму себе. 

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

“Постановка нова у повному розумінні цього слова. Це новий підхід до музичної концепції. Ми не адаптуємо музичний матеріал до опери “Травіата” Дж. Верді, хоча це очікувано. Не використовуємо твори одного автора, наприклад, Шопена чи Ліста, як це робили інші постановники, які до нас інтерпретували роман А. Дюма. В нашій виставі звучить музика Л. Бетховена, І. Брамса, І. Пахельбеля, Г. Форе, Е. Елгара”, – розповіла Аніко Рехвіашвілі.

На думку Олексія Баклана, відмова від музичного матеріалу Дж. Верді зумовлена в основному тим, що постановники не хотіли запропонувати глядачеві “протанцьовану оперу”, розуміючи, що більш досконалу, цілісну “конструкцію”, ніж створив геніальний композитор “Травіати”, створити неможливо. Основна музика, яка звучить у балеті, – це твори Бетховена. Вистава побудована на суто класичній музичній основі. Постановників зацікавили “дзеркальні паралелі”: теперішні пластичні і віртуальні засоби виразності та класична музика, історія, яка була написана у середині XIX століття, та сучасна театральна мова, якою ця історія розповідається.

Зокрема, глядачам представляють виконавські склади: на 1 травня заявлені Наталія Мацак (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Сергій Кривоконь (Александр, молодий письменник), Ілля Морозов (Герцог де Гіз), Сергій Литвиненко (Александр, батько молодого письменника), Катерина Курченко (Кларисс, юна дівчина), Ксенія Іваненко (Нінон, мати Кларисс), Іван Авдієвський (Ференц Ліст) та інші. На 3 травня Анастасія Шевченко (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Ян Ваня (Александр, молодий письменник), Володимир Кутузов (Герцог де Гіз), Руслан Авраменко (Александр, батько молодого письменника), Олександра Панченко (Кларисс, юна дівчина), Людмила Мельник (Нінон, мати Кларисс) та інші. На 25 травня – Тетяна Льозова (Марі Дюплессі, паризька куртизанка), Микита Сухоруков (Александр, молодий письменник), Володимир Кутузов (Герцог де Гіз), Сергій Литвиненко (Александр, батько молодого письменника), Катерина Миклуха (Кларисс, юна дівчина), Людмила Мельник (Нінон, мати Кларисс), Іван Авдієвський (Ференц Ліст) та інші. Диригентом вистав є Олексій Баклан.

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

2 травня (п’ятниця) о 17:00 на глядачів чекає безсмертний шедевр української класики – опера Семена Гулака-Артемовського “Запорожець за Дунаєм” в музичній редакції Мирослава Скорика та сценічній редакції Анатолія Солов’яненка. Зокрема, у  головних ролях: Богдан Тарас (Карась), Наталія Николаїшин (Одарка), Ксенія Бахрітдінова-Кравчук (Оксана), Дмитро Кузьмін (Андрій) та інші. Диригент – Віктор Олійник.

4 травня (неділя) о 17:00 відбудеться опера Вінченцо Белліні “Норма”. Цього разу показ присвячений 160-річчю першої постановки у Києві. У своєму знаменитому творі, який вважається абсолютним музичним шедевром, композитор багатогранно розкрив характер головної героїні – сильної, жагучої жінки, яка гаряче і беззастережно кохає та глибоко страждає. Перлиною опери є молитва Норми “Casta diva” – одна з найкращих мелодій, коли-небудь створених протягом всієї історії музичного мистецтва. У титульній партії зірка світової оперної сцени, провідна солістка Національної опери України – Людмила Монастирська. Також у головних ролях: Олег Злакоман (Полліон), Ірина Петрова  (Адальжіза), Сергій Ковнір (Оровез). Наталія Николаїшин (Клотильда) та Олександр Дяченко (Флавій). Диригент – Микола Дядюра.

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

8 травня (четвер) о 17:00 на сцені зіграють балет А. Адана “Жізель”. Балетмейстер-постановник нової редакції – Віктор Яременко, диригент-постановник нової редакції – Олексій Баклан, художник-постановник нової редакції та художник з костюмів – Марія Левитська. Нагадаємо, що прем’єра цієї постановки з величезним успіхом ще минулої пройшла в Японії, а тепер ця вистава вчергове збирає аншлаги в Києві. Цього разу в головних партіях заявлені Катерина Миклуха та Даниїл Пащук.

9 травня (п’ятниця) о 17:00опера Дж. Пуччіні “Мадам Баттерфлай” (Чіо-Чіо-сан). Трагічна історія японської дівчини з Нагасакі вже понад сторіччя зворушує шанувальників опери з усього світу. Однією з найбільш відомих виконавиць Мадам Баттефлай була видатна українська співачка Соломія Крушельницька, яка принесла твору світове визнання. Саме завдяки її голосу й артистичному таланту Джакомо Пуччіні вдалося врятувати свою оперу, що провалилася після прем’єри. Після тріумфу української співачки у головній ролі зворушений Джакомо Пуччіні, котрий повернув собі творчу честь, надіслав Крушельницькій фотокартку із присвятою “неперевершеній та найчарівнішій Баттерфлай (Джакомо Пуччіні, Торре дель Лаго, 1904)”. Із великим успіхом вистава неодноразово ставилася на сцені Національної опери України. 

Нинішня ж вистава має досить довге сценічне життя. Постановницею її є видатна режисерка Ірина Молостова – одна з корифеїв українського музичного театру другої половини XX сторіччя. Виконавці: Оксана Крамарєва (Чіо-Чіо-сан), Дмитро Кузьмін (Лейтенант Пінкертон), Анжеліна Швачка (Сузукі), Петро Приймак (Шарплес), Ірина Петрова (Кет) та інші.

10 травня (субота) о 15:00 відвідувачів здивує комічний балет “Весілля Фігаро” на музику Вольфганга Амадея Моцарта у постановці Віктора Яременка, який упродовж багатьох років є беззаперечним фаворитом у київських глядачів. Цього разу карколомну історію про винахідливого слугу-цирульника мовою танцю розповідатимуть: Микита Сухоруков (Фігаро), Ілона Кравченко (Сюзанна), Олександр Габелко (Граф Альмавіва), Катерина Козаченко (Графиня), Олексій Швидкий (Керубіно), Євген Логвиненко (Марцеліна) та інші. Диригент – Сергій Голубничий.

11 травня (неділя) о 15:00 – комічна опера Джоаккіно Россіні “Севільський цирульник”. Вистава належить до найвідоміших у своєму жанрі й ось уже понад двісті років залишається не тільки в поточному репертуарі світового оперного мистецтва, а й користується незмінною прихильністю слухачів. Її герої потрапляють у досить химерні ситуації, окреслені дотепним сюжетом лібрето, створеного за мотивами безсмертної французького драматурга П’єра Бомарше.

В осучасненій версії Анатолія Солов’яненка постановка “поза простором та поза часом” одразу стала однією з найулюбленіших у киян та гостей міста. В головних ролях цього разу: Олександр Киреєв (Фігаро), Дмитро Іванченко (Граф Альмавіва), Лілія Гревцова (Розіна), Сергій Магера (Дон Базіліо), Дмитро Агеєв (Лікар Бартоло), Анжеліна Швачка (Берта) та інші. Диригент – Віктор Олійник.

15 травня (четвер) о 17:00 відбудеться балет А. Адана “Корсар” у постановці Віктора Яременка, що давно став прикрасою репертуару Національної опери України. В головних партіях: Ілля Морозов (Конрад, корсар) та Олександра Панченко (Медора).

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

16 травня (п’ятниця) о 17:00 чекайте на сцені на оперу “Флорія Тоска” Дж. Пуччіні, яка вважається однією з найбільш популярних вистав у світі. У титульній партії цього разу Оксана Крамарєва. Також в головних ролях: Олег Злакоман (Каварадоссі), Олександр Мельничук (Скарпіа), Олександр Бойко (Ризничий) та інші.

17 травня (субота) о 15:00 – концертна програма – Вечір пам’яті Анатолія Шикери – видатного українського хореографа, народного артиста України, лауреата Національної премії ім. Тараса Шевченка, за участі провідних солістів балетної трупи Національної опери України.

18 травня (неділя) о 15:00опера Джузеппе Верді “Травіата” в осучасненій постановці Анатолія Солов’яненка. Прем’єра вистави відбулася у жовтні 2022 року. Сучасні сукні, мініспідниці, модні ф’южн інтер’єри, селфі на сцені, нічні клуби, дим від кальянів, SMS-ки замість листів на папері та багато чого іншого. Оригінальна й досить авангардна постановка видатного класичного шедевру транслює вічний меседж – мистецтво поза часом. У головних ролях: Ольга Фомічова (Віолетта Валері), Дмитро Кузьмін (Альфред Жермон), Геннадій Ващенко (Жорж Жермон, його батько), Анжеліна Швачка (Флора Бервуа) та інші.

22 травня (четвер)  о 17:00 відбудуться “Крила дружби – Данія та Україна” – Балет-Гала та “5 танго” на музику  А. П’яццоли.

23 травня  (п’ятниця) о 17:00 – рання опера Джузеппе Верді  “Набукко”. Свого часу твір приніс молодому генію світову славу, а знаменитий хор юдейських рабів “Va pensiero” став справжнім символом об’єднання Італії. Ця опера у постановці Анатолія Солов’яненка з незмінним успіхом йде на сцені Національної опери України вже понад вісім років.

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

24 травня (субота) о 15:00 – перлина українського оперного мистецтва “Наталка Полтавка” Миколи Лисенка. Музична редакція Мирослава Скорика. Сценічна редакція Анатолія Солов’яненка. Сповнена гумору, танців та фольклору історія кохання. І навіть у класичні твори час вносить свої корегування – так у виставу зайшов відомий мем про паляницю.

28 травня (середа) о 17:00 відбудеться балет М. Скорульського “Лісова пісня” у виконанні учнів Київського державного фахового хореографічного коледжу ім. Тетяни Таякіної.

29 травня (четвер) о 17:00 чекайте на балет Людвіга Мінкуса “Дон Кіхот”.  Друге століття живе на сцені цей веселий та яскравий спектакль. Попри просте лібрето, що досить умовно передає сюжет геніального твору Мігеля Сервантеса, балет користується незмінним успіхом у публіки, легко підкорюючи глядачів різних поколінь. Секрет цього успіху – у мелодичній темпераментній музиці Людвіга Мінкуса та в яскравих надзвичайно колоритних персонажах. Не даремно цю виставу часто називають справжнім святом танцю.

30 травня (п’ятниця) о 17:00 – неперевершена опера Жоржа Бізе “Кармен”. Знамениту трагічну історію пристрасного кохання циганки Кармен та її коханого сержанта Хозе втілять: Олександра Дяченко (запрошена солістка) та Олег Злакоман.

31 травня (субота) о 15:00 сезон закриє балет “Сильфіда”, який вважається не просто одним із кращих романтичних балетів. Йому випало започаткувати той великий перелік творів, які склали цілу епоху в хореографічно­му мистецтві. Свого часу цей твір назвали “ескізом, яким скористалися для ча­рівної композиції “Жізелі””.

Нацопера у травні: поновлення “Дами з Камеліями”, гала-концерти та національні репертуари

Нагадаємо, що квітнева афіша Національної опери України була насичена яскравими подіями. До неї, окрім світових та українських шедеврів оперного і балетного мистецтва, що є окрасою поточного репертуару, увійдуть також гала-концерти та присвяти до знакових подій.

Читайте: Нацопера у квітні: оновлена «Жізель», ювілейний «Макбет» та гала-концерт зірок українського балету

Фото: Національна опера України

КиївВлада

Анастасія Командік 

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Житло для військових в обмін “на землю”: ГУР судиться з КМДА за забудову в Голосіївському районі
Житло для військових в обмін “на землю”: ГУР судиться з КМДА за забудову в Голосіївському районі
09:00 Наразі в столичних судах вирішується доля забудови двох земельних ділянок площею 0,77 га по вул. Михайла Максимовича, 3. ГУР Міноборони (МО) вимагає від…
Не вічний мер: хто з міських голів Київщини ризикує не переобратись на новий строк
Не вічний мер: хто з міських голів Київщини ризикує не переобратись на новий строк
10:00 Офіс Президента тестує ідею законодавчого обмеження кількості каденцій для міських голів до двох за життя. Така ініціатива вже спричинила дискусії в політичному середовищі,…
Чуже чи своє: “Київський метрополітен” судиться за будівлю на Подолі заради “будівництва метро на Троєщину”
Чуже чи своє: “Київський метрополітен” судиться за будівлю на Подолі заради “будівництва метро на Троєщину”
09:00 КП “Київський метрополітен” намагається в судовому порядку витребувати із володіння ТОВ “ВМ Солюшнс”, що входить до орбіти бізнесменів Максима Школьника і Андрія Козіна…
Banner
QlU7mDx4