Від задуму – до публікації

Від задуму - до публікації

В ІТА “ЮН-ПРЕС” відбувся тренінг для юних журналістів  “Від задуму – до публікації”. Як шукати тему для журналістського дослідження чи розслідування, де знайти джерела інформації, як перевіряти (верифікувати) дані, що буде в результаті? На ці та інші питання шукали відповіді майбутні мас-медійники.

Практика в “ЮН-ПРЕСі” КПДЮ – дуже цікава річ. Ніколи не знаєш, що саме там чекає.  Йдеш до улюбленого Палацу із думками про звичайну лекцію, а потрапляєш на квест, конкурс або майстер клас. І цей тренінг з журналістського розслідування не став винятком.  

Матеріал створено в рамках Проекту”Юн-Пресс-KV

Трохи запізнюючись, я зайшла до аудиторії із думками  про ароматну і гарячу каву, та замислюючись, чому хвора не залишилася вдома. Колись ця жага до навчання мене доконає. Напевне,  “ЮН-ПРЕС” став першим випадком у житті, коли справді кортить йти вчитися, навіть по сковзких дорогах, снігом у капюшоні і з поганим самопочуттям.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Двері теплого Палацу відчинилися і я попрямувала до потрібного кабінету.  В медіа-залі зо три десятка підлітків щось голосно й жваво обговорювали.  Але щойно зайшли тренери – викладач журналістики Наталя Плохотнюк й колись юний журналіст, а зараз – журналіст-розслідувач телеканалу “1+1” Євген Куксін –  всі затихли, наче вітер перед бурею.

Від задуму - до публікаціїЮні журналісти разом з тренерами розбирали етапи розслідування, знайомилися з алгоритмами пошуку тем, зробили кілька фотографій для газети. Це все  вело до основної частини під назвою “конкурс”. Цікаві, але складні завдання, де треба реально думати і працювати командою – типово для “ЮН-ПРЕСу”, тож сьогоднішній день теж змусив наші мізки включитися.

Від задуму - до публікації

Розпочався такий собі “дедлайн” на півгодини, за які треба було встигнути зібрати десять тем із життя Києва  для журналістських досліджень чи, навіть, розслідувань, виготовити об’ємний, до того ж інтерактивний плакат на одну з  тем під загальним гаслом “Київ – місто, дружнє до молоді”. А ще – створити  соціальний відеоролик  на одну хвилину так, щоб зачепити або обрану тему, або  проблематику окремих районів Києва.

Час, якого і так бракувало, летів непомітно. Після кропіткої і уважної роботи, можливо не зовсім командної, щось частинами лежало готове. Але ми були певні у своїх силах. Виграш команди став у тому, що акцент зробили на користі зібраного  матеріалу, на його актуальності й нестандартності.  

Як сказала Наталія Іванівна: “Важливо не те, як яскраво оформлена газета (сайт, блог, журнал), а те, що вона в собі несе”.

Від задуму - до публікації

Ще один плюс подібних завдань у тому, що ти дізнаєшся більше про місто, у якому живеш,  бо потрібно перерити всі можливі ресурси в пошуках корисного матеріалу. От ви знали, що на Оболоні, наприклад, почали класти асфальт прямо під час снігопаду, а Андріївський узвіз уже плавно став зсувати свої ґрунти до Хрещатика? А про те, що за кілька кроків від Палацу, в помпезній, але якійсь майже непомітній зеленій будівлі  якусь сотню років тому був відомий на всю імперію іподром, де робилися шалені ставки, програвалися й вигравалися мільйони?

Від задуму - до публікації

Євген Куксін  дав трохи жорстку оцінку  нашим роботам. Він красиво, доступно й цікаво, хоча й у досить незвичній манері, пояснив, що більшість  усіх готових завдань – нецікаве копіювання чужої роботи, плагіат з інтернету. А де ж власні думки, ідеї, теми? Молодий перспективний журналіст дав справді корисні поради з черпання ідей і варіацій розслідування, показав різні кути подачі інформації.  Справді: від задуму – до публікації!

Матеріал створено в рамках Проекту”Юн-Пресс-KV

KиевVласть

Автор:
Анастасія Коломієць, "Юн-прес"
Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
7,5 млрд гривень на три роки: Київрада ухвалила нову програму екологічного благополуччя
7,5 млрд гривень на три роки: Київрада ухвалила нову програму екологічного благополуччя
09:00 Київрада вирішила, що у 2026-2028 роках на виконання завдань Комплексної міської цільової програми екологічного благополуччя столиці треба буде витратити 7,5 млрд гривень. Найбільше…
47 млрд на три роки: Київрада визначилась, як підвищувати енергоефективність та розвивати ЖКІ до кінця 2028 року
47 млрд на три роки: Київрада визначилась, як підвищувати енергоефективність та розвивати ЖКІ до кінця 2028 року
09:00 Столична міськрада затвердила цільову програму підвищення енергоефективності та розвитку ЖКІ Києва на 2026–2028 роки. Усього на її реалізацію протягом трьох років заплановано витратити…
Будівництво нової мерії Вишневого здорожчало на понад 80 млн гривень
Будівництво нової мерії Вишневого здорожчало на понад 80 млн гривень
12:30 Нещодавно на реконструкцію кінотеатру «Промінь» у чотириповерхову будівлю для Вишневої міськради, що фактично означає зведення нового об’єкта, додали ще майже 85 млн гривень.…
Banner
QlU7mDx4