Сьогодні ми – молоді журналісти – вийшли на вулиці Дніпровського району столиці. Вирішили показати вам, що відбувається під час обмежувальних заходів та карантину.
Перше, на що ми звернули увагу – люди. Хтось мізкує, як дістатись роботи, хтось – де купити продуктів. Є й такі, хто намагається порушувати встановлені обмеження. Біля ринку “Юність” відкрито торгують тютюновими виробами. Побачивши нашого оператора, продавчині кинулися чимдуш позаочі.
Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV“
Сам ринок зачинений на карантин. Разом з тим, продовольчі товари поки можна придбати на ринках поблизу станцій метро. Ціни на картоплю в Дніпровському районі коливаються від 12 до 20 гривень за кілограм. Найдешевше можна зустріти в невеликих підприємців у дворах, біля зупинок – вже на кілька гривень дорожче. Найбільша вартість – на ринку біля станції метро “Лівобережна”. Сьогодні там останній день роботи ринку – подейкують базарники.
Комунальні та державні сервіси функціонують. Центр надання адміністративних послуг видає документи. А от потрапити до нього можна за записом.
Торгівельні центри, як відомо, зачинені. Але в них можуть функціонувати супермаркети. У велосипедистів на Гната Хоткевича дізнаємось про роботу “Ашану”.
Замовлень не побільшало, всі так само беруть продукти або їжу з ресторанів – стверджують велокур’єри відомих сервісів доставки. Самі ресторани працюють лише на видачу замовлень.
Продуктові маркети також вжили заходів для попередження поширення хвороби серед покупців. Так у “Форі” на проспекті П.Тичини біля кас самообслуговування розмістили одноразові рукавички для тих відвідувачів, які користуються картками й терміналами. По всій мережі “АТБ” продаж обмежили до 12 одиниць товару в одні руки, аргументуючи це можливими спекуляціями у зв’язку з коронавірусною панікою.
В транспорті не всі водії дотримуються вимог щодо максимальної кількості пасажирів. Не всюди й пасажири знаходяться в масках, як це вимагає уряд. Разом з тим, Воскресенкою та Північно-Броварським масивами курсують всі звичні маршрути: тролейбуси й трамваї, автобуси й маршрутки.
На кінцевих транспорт оброблюють розчином хлору. За словами співробітника Дарницького трамвайного депо, виконується обробка кожного трамваю, що прибуває на відстій. Розчин має не набагато вищу концентрацію, ніж у воді, яку постачають в житлові будинки.
Не зважаючи на те, що міська влада опублікувала перелік маршрутів, які нібито дублюють гілки метро (насправді, лиш частково співпадають), все більше киян можна побачити на власному транспорті. Зокрема, і на велосипедах. Їх використовують для поїздок на роботу, в магазин або прокатитися з дітьми в парку. Самої малечі на вулицях більш ніж вдосталь.
На Дарницькому залізничному вокзалі скасовані всі рейси: як приміські, так і дальнього сполучення. Працюють лише каси, де можна повернути чи обміняти квитки на іншу дату. Однойменна автостанція, що поблизу метро, майже пуста. Є кілька маршруток за броварським напрямком. Ледь не біль кожного продуктового магазину є таксі.
Побувавши на Воскресенці, Старій Дарниці, Лівобережному, Микільській слобідці та Північно-Броварському масивах, ми виявили єдину аптеку, черга до якої починалась з вулиці. Як розповіла молода сім’я з вулиці Я.Гашека, в аптеку запускають по одному. Тож щоб придбати запас ліків для дітей, потрібно буде почекати.
Класично, в аптеках дефіцит масок, рукавичок й антисептиків. Пов’язано це з величезним попитом та, іноді, з відсутністю товару в постачальників. Багато хто з мешканців навчився власноруч робити маски з бинту й вати.
Як зміниться ситуація, будемо моніторити й сповіщувати вас.
Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV“
Фото: Владислав Степаненко (за підтримки громадського проекту “Молодіжна школа медіапроектів” (MolodMedia)