Столична влада начебто на словах взялася за ремонт вулично-дорожньої мережі міста. Похвально. Подивимося, як вона буде ефективна у цій справі на ділі. Бо такі речі — конкретні. Поки, наприклад, у нашому дворі, де ремонт асфальтового покриття обіцяли зробити підлеглі двох попередників нинішнього міського голови, і вже і його служби, віз і нині там.
Але зараз не про це.
У ЗМІ, публічних виступах, де дана тема не сходить з вуст міських керманичів, постійно простежуються їхні хвалькуваті мотиви про нібито нечувані майже за всю історію міста темпи теперішніх робіт, і завуальовані, а подекуди й прямі закиди попередникам на кшталт таких як “більшість доріг Києва не ремонтували 30 років” тощо. Некоректно якось і неввічливо виходить, бо це відверта неправда. 30 років тому це точно краще робили, але й 20 років тому не гірше.
Отже порівняємо конкретні дані.
Відкриваємо офіційний звіт “Про підсумки соціально-економічного розвитку м. Києва у 1995 році”, надісланий тоді депутатам Київради і уряду. Читаємо: “за рік комунальними службами міста відремонтовано 1250 тис.кв.м шляхових покриттів, відновлено 110 тис.кв.м дворових територій та в межах кварталу…” Додам, що, наприклад, ремонт зроблено на вулицях Маршала Кошового, Білецькій, Байковій, площі Перемоги і Повітрофлотському проспекті, капітально відремонтовані вулиці Грушевського і Січневого повстання (з перекладанням трамвайних рейок за новими технологіями). Введена в дію автомобільна дорога (2,2 км) від аеропорту Жуляни до однойменного селища, споруджено проїзд між вулицями Червоноармійською і Басейною і т.ін.
А тепер зазирнемо в Програму економічного і соціального розвитку Києва на 2017 рік, затверджену на сесії Київської міської ради 12.12.2016. Там чорним по білому написано: “У 2016 році продовжено розвиток транспортної мережі: завершено роботи по реконструкції просп. Перемоги та вул. Васильківської на ділянці від Голосіївській площі до Амурської площі; проводилася реконструкція доріг загальною площею 247,4 тис. кв. м. Протягом року виконувалися роботи з капітального ремонту та реконструкції 439,4 тис. м2 доріг, капітального ремонту міжквартальних проїздів на загальній площі 115,3 тис. кв. м”.
Цифри говорять самі за себе. По дворам і проїздам між кварталами вони практично однакові. По загальному метражу відремонтованого шляхового покриття вони у 1995 році були вищими.
Тож я радив би нинішнім міським рульовим не поспішати залізати на п’єдестал. До вас працювали в Києві люди, і після вас будуть. Просто намагайтесь робити добре свою справу тут і зараз без зайвого галасу та самовихваляння. У чому й бажаю успіхів. А кияни оцінять вами зроблене. З часом.
Леонід Косаківський, Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 – 1998 рр.