Наприкінці року Національна опера України вирішила порадувати ще однією прем’єрою. На цей раз – одноактний балет “Мадам Боварі” за романом Гюстава Флобера. Балетмейстер-постановник – Віктор Іщук, який до цього вже поставив у театрі також одноактні балети “Широко заплющені очі” та “Доктор Фауст”. І здається, як постановник уже зібрав серед глядачів свою “фан-групу”.
У новій постановці в жанрі неокласики Іщук зберігає свій фірмовий почерк – мінімум декорацій, вірніше їхня повна відсутність, але натомість – гра зі світлом і чорні полотна, які то опускаються, то піднімаються, формуючи простір сцени залежно від того, які емоції постановник хоче передати. Таким чином ніщо не відволікає глядача від рухів танцюристів.
Всі 50 хвилин поки йде спектакль, ти думаєш про те, що це дуже красиво та емоційно. Іщуку вдалося мовою пластики дуже точно передати складний психологічний твір Флобера так, що навіть якщо хтось із якоїсь причини не читав роману чи забув його, все зрозуміє.
“Головна особливість хореографії цього балету в тому, що вона по ходу сюжету немовби ущільнюється, стає насиченішею, навіть, можна сказати, грубішою.. Цей прийом я використав, щоб показати у динаміці, як поступово розвивається депресивний стан Емми Боварі, який в результаті призвів її до самогубства. І все це дуже акцентовано відображається в музиці. У цій виставі ми взагалі не використовуємо декорацій. Сюжет розвивається на фоні світла та “чорних кабінетів” (чорних полотен), які змінюють сцену завдяки своїм розмірам, а спільно зі світлом це надає певний ефект виставі. Такий сценічний прийом використовується, аби зробити акценти на дійстві героїв… Це просте, але дуже динамічне дійство”, – розповів Віктор Іщук.
Балет не лише за постановкою виявився сучасним. Треба надати належне великому французу – Гюставу Флоберу, що його герої виявилися поза часом. Тож дівчинки, які гортають Інстаграм, можливо, впізнають себе в Емі Боварі.
У постановці два склади виконавців головних ролей. Першу прем’єру, вже за традицією, зіграли Наталія Мацак (Емма Боварі) та Сергій Кривоконь (Шарль Боварі). Саме вони виконували головні партії у першій постановці Іщука, тож для балетмейстера вони стали наче талісманом.
Другу прем’єру танцюють Анастасія Шевченко та Іван Авдієвський. Усі чудові артисти, але різні. Тому має сенс дивитися балет з обома складами.
Музична складова вистави – твори світової класики: Малер, Гайдн, Гендель, Равель, Шопен. До речі, твори до балету запропонував Микола Дядюра.
Читайте: Грудень у Нацопері: прем’єри, зустрічі з зірками, гала-концерти (афіша)
Фото: Нацопери
Людмила Троїцька, журналіст