Розумна влада, мир і порядок. Чому треба змінити школу

Станіслав Стороженко
Станіслав Стороженко

Юн-Прес м. Київ

Що для вас є школа? Храм знань? Другий дім? Чи, може, просто місце, де ви маєте відбути одинадцять років (або дев`ять – кому як), щоб  врешті-решт скласти іспити й отримати довгоочікуваний  атестат? Можливо, останнє буде найправдивішим для більшості учнів. 

Але, на  мою думку, неправильно, коли підліток ходить до школи лише заради того, що ТРЕБА це робити.

Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV

Так що ж потрібно для того, щоб ми хотіли ходити до школи, щоб  у  нас було бажання навчатися і  щоб школа стала для нас місцем психологічного комфорту?  На мою думку, потрібно змінювати систему.

Я вважаю, що теперішня  система освіти в Україні – “дерев`яна”.

Вона не пристосована до інтересів і можливостей учнів. Вона намагається запхнути в голови старшокласників якомога більше, хоча  відомо: розумний не той, хто накопичив більше інформації, а той, хто розуміє її й може з нею працювати.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Далі: системі начхати на уподобання і здібності дітей, підлітків та юнацтва –  усі вчаться за однією програмою. Це і є, на мій погляд, найголовнішою проблемою нашої системи освіти:  вона ставить усіх під одну “лінійку”, через що діти втрачають віру у свої здібності, у здатність реалізуватися самостійно.

І саме тут ми могли б перейняти досвід розвинених країн. Так, в США кожній дитині за її здібностями підбирається індивідуальна програма. До речі, у Штатах, де в середній школі (6-8  класи) дітям надається право обирати класи з  нахилом до певного предмету.

До речі, донедавна індекс рівня освіти в США дорівнює 0.890 (5 місце в світі). В України цей індекс дорівнює 0.796 (30 місце). Такі дані в 2013 році наводила United  Nations Development Programme: Education Index 2013.

Змушеність вивчати те, що, на мою думку, є просто нерозумним і незрозумілим – вбиває мене. І навіть не через якусь ледачість, а тому що я – людина, а не робот.

Є речі, яких я не розумію,  які не вкладаються до моєї голови. І в цьому провина не моя і не вчителів, які попри все та з усіма зусиллями намагаються навчити  мене. Це – наслідки недосконалої  системи, яка не тримає за першочергове можливості та інтереси учнів.

І  ще  одне. Для більшості учнів зробити  всі  домашні завдання за  2-3 години, відповідно до норм, – фізично неможливо.

Материал подготовлен в рамках Проекта “Юн-Пресс-KV

Можливо, ви скажете, що я тут жаліюся на тяжку долю старшокласників. Ні, це не тільки їх проблема. Це важливо для країни!

Візьмемо приклад Фінляндії та  Ірландії. Наприкінці ХХ століття вони потрапили в ледь не найгіршу економічну ситуацію в Європі – і зуміли вийти з неї завдяки кардинальним змінам в освіті, саме в освіті.

Якщо ми докорінно змінимо систему освіти – згідно до вимог сучасності, – наша країна вийде на шлях до процвітання. І саме тоді в нас буде мир і порядок.

Бо задля миру та порядку у владі мають бути грамотні, розумні  люди. Ними повинні стати ми і наші майбутні покоління. А не ті, кого ми пафосно називаємо “слугами народу”.

Станіслав Стороженко, Юн-Прес м. Київ

KиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Забудова “Буревісника”: державні органи намагаються завадити компанії із орбіти Татарова і Вавриша
Забудова “Буревісника”: державні органи намагаються завадити компанії із орбіти Татарова і Вавриша
09:00 У столиці вже понад п’ять років тривають судові спори навколо запланованого будівництва ЖК на вул. Здолбунівській, 2 (Позняки). Генпрокуратура спільно з КМДА, ФДМУ…
“Примарний” Wi-Fi столичного метро: інвестору треба ще 5 років
“Примарний” Wi-Fi столичного метро: інвестору треба ще 5 років
09:00 У столиці тривають скандали навколо реалізації інвестпроєкту щодо будівництва Wi-Fi мережі та системи відеоспостереження в метрополітені. Цим займається ТОВ “Москіто Мобайл” – на…
Реалії відбудови столиці: руйнування б’ють рекорди, темпи відновлення падають
Реалії відбудови столиці: руйнування б’ють рекорди, темпи відновлення падають
09:00 За перше півріччя 2025 року кількість пошкоджених об’єктів у Києві перевищила 1 тисячу – більше, ніж за будь-який повний рік від початку повномасштабного…
Banner
QlU7mDx4