Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук вважає, що бажання влади заощадити насправді незначну суму на державному апараті може обійтися значно дорожче для суспільства і держави.
Експерт вирізняє декілька важливих пунктів.
1. Найгірше із анонсованих рішень – вливання Мінрегіону в Мініфраструктури. Це несе великі ризики для політики децентралізації. Місцеве самоврядування завжди було незручним суб’єктом для центрального уряду. Але Україна не має шансів бути успішною якщо відвернеться від децентралізаційної реформи, і якщо питання громад і регіонів зникне з пріоритетів порядку денного Уряду. Тож Мінгромад треба навпаки розвивати!
2. Так само невдала ідея – влити Нацдержслужбу у Мінцифри. Так, я дуже упереджений до Мінцифри. Бо це міністерство працює переважно як стартап, впроваджує чудові цифрові “фішки”, але 3 роки вперто не бачить багатьох реальних проблем зі сфери своєї відповідальності. ЦНАП втрачають функцію інтегрованих офісів. Знову домінують відомчі підходи (ДМС, МВС, ПФУ і тд.). ОМС залишені напризволяще з проблемами в окремих секторах (Мінюсту і тд.). Тобто навіть з політикою адміністративних послуг Мінцифри часто пробуксовує.
Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм Подписаться
Насправді ж функціонал Нацдержслужби ближчий до Мінюсту та Мінрегіону. Бо це про інституційну організацію держави. І тут потрібне розуміння законів та закономірностей публічного врядування.
3. Ну, а чергове “повернення” Мінагрополітики у склад Мінекономіки – це вже навіть не смішно. Адже це вже було зовсім недавно. Тільки з березня 2021 почали повертати все назад. Таке враження, що ініціатори вагаються з визначенням критеріїв для утворення окремого міністерства. Навіть для такої аграрної країни як Україна…