Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина I

Георгій Могильний
Георгій Могильний

експерт з аналізу конфліктних забудов

Враховуючи, що розписувати багато, зроблю кілька дописів, поступово пояснюючи окремі моменти щодо звітності, реальної собівартості поїздки для КП “Київський Метрополітен”, поняття “економічно обґрунтований тариф” та реального стану речей в цьому році.

Частина 1. Як маніпуляціями в звіті перетворити прибуткове в реальності КП у збиткове на папері (на прикладі минулого підвищення тарифів, коли прибутковий Метрополітен перетворили на збитковий для перекидання додаткових 440 млн із бюджету).

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

У липні 2018 року підняли тариф на проїзд: з залежності від кількості поїздок, він став від 6.5 до 8 грн. Це відразу дало результат і Метрополітен за рік отримав чистий прибуток у 96 мільйонів.

У 2019 році, вже весь час діяв новий тариф. Метрополітен отримав на 642 млн більше (+23%) від перевезення пасажирів, ніж у 2018 році. В країні найкраща за останні роки ситуація в плані економіки – інфляція на мінімумі, тож, здавалось би, чисті прибутки Метрополітену мають зрости.

Але відкриваємо звіт КП і… збитки від перевезення пасажирів з 23 млн у 2018 році підскочили майже до МІЛЬЯРДА у 2019!

Як це?! А легко! Собівартість перевезення за рік зросла на 58%.

Знову: як це?!

Продемонструю хитрість на діаграмах зі Звіту про управління. Увага на “амортизацію” – її частка у собівартості зросла у два рази з 19 до 38%.

Якщо брати значення амортизації, виглядає ще красивіше: за рік вона зросла у три рази, або на 1,2 мільярди грн.

Ось так все легко: малюєте у звіті потрібний розмір амортизації – отримуєте після підвищення тарифу фантастичні збитки!

Але НАЙЦІКАВІШЕ далі.

Вибачте, а що амортизація взагалі робить серед витрат КП?

Якби мова йшла про приватне підприємство, то тут все зрозуміло – власники купили основні засоби і мають відбити їх вартість.

Але КП “Київський Метрополітен” нічого не купувало – воно отримало безоплатно в оперативне управління майно, що куплене/створене за рахунок бюджету і належить не КП, а територіальній громаді. Це навіть у Статуті цього КП написано.

Амортизація комунального майна має бути в звіті двічі – один раз у витратах, а інший – у доходах, щоб в сумі давати нуль. Метрополітен не сплачує в бюджет кошти за користування переданим йому майном, тож амортизація – це по суті фінансова підтримка КП з боку Міста.

Тож амортизація аж ніяк не може бути у собівартості надання послуги по перевезенню КП, бо КП ці гроші не вкладало і не втрачає. Але у фінансових звітах амортизація на 1,8 мільярди є лише один раз – у витратах КП на перевезення пасажирів.

Ось це і є фіктивними витратами КП, на яких базується вся афера.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Відкидаємо липові витрати від амортизації і отримуємо собівартість перевезення для КП – вони витратили на оплату праці, соцстрахування, матеріали (електроенергія, ремонти тощо) 2,586 мільярди. А отримали з пасажирів плюс компенсацію за пільговиків – 3,389 мільярди. Перевезення одного пасажиру обходилося КП у 5,22 грн при тарифі від 6,5 до 8 грн в залежності від кількості поїздок.

Тобто, на перевезенні пасажирів у 2019 році після підняття тарифів КП заробило 800 мільйонів, а не отримало збиток у мільярд, як це написано у звіті!

Щоб перевірити це, просто відкриємо інший звіт за той самий рік – звіт про рух коштів. Тут не може бути фейкової амортизації комунального майна, тож і від операційної діяльності ми бачимо не збитки, а прибуток у 800 млн.

Повторюю: на перевезенні пасажирів Метрополітен заробив 800 млн у 2019 році – встановлений у 2018 році тариф суттєво перевищував витрати самого КП на перевезення пасажирів.

Але завдяки шахрайству із фейковими витратами на амортизацію, КП намалювало збитки на 440 млн і отримало в подарунок із міського бюджету компенсацію у 440 млн для беззбитковості.

Куди сплили гроші, витрати яких приховують липовими витратами на амортизацію? Деталей у звітах немає, але серед витрат – виплата скандальних боргів Укррослізинг, що у шахрайський спосіб за допомогою КМДА перевісили із бюджету на КП для спрощення стягнення.

Наступна частина буде про “економічно обґрунтований тариф”.

Георгій Могильний, експерт з аналізу конфліктних забудов

Джерело публікації

Читайте:

Сотрудники “Киевского метрополитена” и “Киевпастранса” просят Кличко повысить тарифы на проезд или увеличить финансирование из бюджета

Прокуратура проводит обыски в КП “Киевский метрополитен”

КиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Екологічний конфлікт: Гірська громада просить владу розібратися з виробництвом асфальту на межі з Золочівською громадою
Екологічний конфлікт: Гірська громада просить владу розібратися з виробництвом асфальту на межі з Золочівською громадою
14:00 На території Золочівської громади планують запустити виробництво асфальтобетонних сумішей, що викликало спротив сусідньої Гірської громади. Місцеві побоюються, що попри юридичну приналежність майданчика до…
Компанія турецьких бізнесменів ремонтуватиме частину вулиці Міської у Києві за півмільярда гривень
Компанія турецьких бізнесменів ремонтуватиме частину вулиці Міської у Києві за півмільярда гривень
09:00 Наприкінці жовтня столична корпорація “Київавтодор” замовила черговий коштовний ремонт дорожньої інфраструктури міста – цього разу йдеться про вулицю Міську. Попри скромну протяжність ділянки…
“Собаче гирло” в пастці: хто і за якими схемами хоче забудувати косу на Дніпрі
“Собаче гирло” в пастці: хто і за якими схемами хоче забудувати косу на Дніпрі
09:00 Столичні громадські активісти б’ють на сполох через ймовірну забудову коси затоки Собаче гирло на київській Оболоні. Вони наполягають: територію необхідно оголосити заказником, аби…
Banner
QlU7mDx4