Карантин – це не канікули, а час, який необхідно проводити із користю. Асоціація інноваційної та цифрової освіти в рамках реалізації соціального проекту “Освітній Хаб міста Києва” надає можливість безкоштовно оволодіти навичками, які необхідні кожному.
І сьогодні ми хочемо поділитися з вами лайфхаками про те, як правильно ставити запитання.
Які саме запитання потрібно здавати. Щоб ці запитання не збивали співрозмовника, щоб вони направляли його, допомагали йому розкритися.
У цілому є три типи запитань. Перший тип – це в принципі тип запитання на виявлення проблематики. Другий тип направлений на те, щоб виявити наслідок проблематики. Третій тип запитань направлений на те, щоб поглибитись у саме серце людини, у найпотаємніші почуття, переживання та емоції які він відчуває.
Частіше ці запитання будуть корисні і для самої людини, тому що, як часто ми міркуємо про те, які речі викликають в нас, в середині, емоції. Дійсно, дуже рідко. А ось тут ти можеш допомогти своєму співрозмовнику звернути увагу на емоції і почуття, які в нього є в серединні, і на те, чому для нього якісь речі важливі, а які речі ні.
Перший тип питань – питання на виявлення проблематики. І вони усі направленні на теперішній час, вони направленні на зовнішній світ, направлені на те, щоб з’ясувати, яких ресурсів бракує. Які складнощі є в якійсь ситуації, на те чого бракує для того, щоб отримати “Хочу!”. На те, що не влаштовує зараз, на те, чому я незадоволений, чого бракує, які складнощі, які проблеми в тебе є, які складні ситуації в тебе є при досягнені твоїх цілей.
Людям легше зосередитись на тому, що відбувається зараз. Це наш звичайний фокус уваги.
Другий блок запитань спрямований на наслідок, коли ви вже з’ясували, які складності, які проблеми, варто з’ясувати, що передує цій проблемі, що раніше було, чи які наслідки будуть у цій проблемі. Знову ж, усе на рівні зовнішніх ресурсів. Ось тут можна переходити на якісь почуття, емоції, але вони скоріше будуть поверхневими. Ще раз – це про минуле чи майбутнє.
Та третій тип запитань – це запитання на глибину – їх треба задавити у самому кінці, коли вже людина розповіла усе і ви просто запитуєте два основні запитання: “Чому це для тебе важливо?” чи “Що за цим стоїть? Чому для тебе важливо вирішити цю проблему? Чому для тебе важливо не відчувати себе так”.
Коли ти розумієш, навіщо тобі потрібно дізнатися внутрішню потребу людини і болі які в нього є. Коли ти розумієш різницю між цим. Коли ти розумієш, як ти повинен ставити питання – саме час практикуватись.
Як це робити? Просто йдеш і проводиш інтерв’ю. Інтерв’ю проводиш з будь-якою знайомою людиною. І ти обираєш будь-яку тему, яку тобі цікаво дізнатися у нього, чи питаєш у нього прямо в лоб: “А що тобі цікаво? Яка тема тебе хвилює? Яке в тебе хобі”.
Якщо ви хочете продовжити опановувати навички “емоційний інтелект”, “управління людьми і проектами”, “персональна ефективність”, “продажі і комунікації” та дізнаватись ще більше цікавої та корисної інформації – заходьте на портал соціального проєкту “Освітній Хаб міста Києва: територія нових можливостей для кожного” eduhub.in.ua, де ви абсолютно безкоштовно, за інноваційною моделлю “змішаного” навчання (blended learning), в якій ефективно поєднується онлайн навчання із практичними тренінгами, зможете набути цю навичку та багато інших корисних навичок, які допоможуть вам отримати роботу своєї мрії, відкрити власну справу, покращити взаєморозуміння із близькими та друзями, і просто відчути себе щасливою та успішною людиною.
Читайте: Лайфхаки по самонавчанню: на час карантину і назавжди
Марія Богуслав, директор Освітнього хабу міста Києва