Якщо потрапили у дорожньо-транспортну пригоду через стан доріг…

Станіслав Куценко
Станіслав Куценко

Експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

Зима вже позаду. Але на зміну сніговим заметам на дорогах прийшли нові випробування – ями та вирви.

Чимало аварій через це сталося як у минулому, так і в цьому році на дорогах країни. Наприклад, на початку року на Тернопільщині молоковоз потрапив у яму та перевернувся, від значного тертя машина спалахнула. На щастя, водій вижив, хоча й отримав численні травми. Вантажівка згоріла вщент.

А скільки випадків, коли автомобіль потрапляє в яму та залишається без колеса.

Погодьтесь, неналежний стан доріг спричиняє шкоду не тільки транспортним засобам, але й життю та здоров’ю людей.

Та думати після дорожньо-транспортної пригоди варто не лише про те, чи не закінчився термін дії страхового полісу, але й про те, хто ж понесе відповідальність за таке недбальство на дорогах країни. 

Відповідно до статті 24 Закону України “Про дорожній рух” власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважені ними органи несуть відповідальність за створення безпечних умов руху на дорогах, вулицях та залізничних переїздах, що знаходяться у їх віданні.

При виконанні робіт по ремонту і утриманню автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів дорожньо-експлуатаційні організації насамперед повинні здійснювати заходи щодо безпеки дорожнього руху на основі обліку та аналізу дорожньо-транспортних пригод, результатів обстежень і огляду автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів. І передусім на аварійних і небезпечних ділянках та у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод.

Власники доріг, вулиць та залізничних переїздів або органи, уповноважені ними здійснювати експлуатаційне утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, мають право вимагати від користувачів дотримання чинних законодавчих і нормативних актів стосовно дорожнього руху, правил ремонту і утримання доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування дорогами і дорожніми спорудами та їх охорони.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, правила користування ними та їх охорони затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Власники доріг, вулиць та залізничних переїздів, керівні працівники дорожньо-експлуатаційних організацій несуть відповідальність, у тому числі і кримінальну, якщо дорожньо-транспортна пригода або несвоєчасне забезпечення екстреною медичною допомогою людини, яка перебуває у невідкладному стані, сталася з їхньої вини.

У статті 9 Закону України “Про дорожній рух” вказано, що до компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважених ними органів у сфері дорожнього руху належить: компенсація витрат власникам транспортних засобів, якщо дорожньо-транспортні пригоди сталися з причин незадовільного експлуатаційного утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів за рішеннями судових органів.

Згідно з вимогами ДСТУ 3587-97, граничні розміри осідань, вибоїн не повинні перевищувати 6 см у глибину, а невідповідності повинні усуватись протягом 5 днів (максимум 10 – для весняного та осіннього періодів) із моменту їх виявлення.

Відхилення висотної позначки кришки люка відносно рівня покриття проїзної частини не повинно перевищувати 1 см.

Відхилення висотної позначки решітки щодо приймального колодязя відносно рівня покриття проїзної частини не повинно перевищувати 2 см.

Усунення даних недоліків виконується в термін не більше ніж 7 діб із моменту їх виявлення.

Відшкодування шкоди у даному випадку можна вимагати від посадової особи дорожньо-експлуатаційних організацій або в порядку цивільного судочинства.

Документи, які потрібні для подачі позову до суду:

– довідка з поліції про ДТП;

– копія протоколу про ДТП та схеми;

– фотокопія з місця ДТП;

– експертна оцінка збитку;

– копія рахунку, якщо ремонт уже проведено, та інші доповнюючі документи.

Після дорожньо-транспортної пригоди дотримуйтесь наступної черговості дій:

– негайно зупиніть транспортний засіб і залишайтеся на місці пригоди;

– увімкніть аварійну сигналізацію і встановіть знак аварійної зупинки відповідно до вимог Правил дорожнього руху;

– не переміщайте транспортний засіб і предмети, що мають причетність до пригоди;

– вжийте можливих заходів для надання першої медичної допомоги потерпілим, викличіть карету швидкої медичної допомоги, а якщо це неможливо, зверніться за допомогою до присутніх і відправте потерпілих до лікувального закладу;

– повідомте про дорожньо-транспортну пригоду орган чи підрозділ поліції, запишіть прізвища та адреси очевидців, очікуючи прибуття працівників поліції;

– вжийте всіх можливих заходів для збереження слідів пригоди, їх огородження та організуйте об’їзд місця пригоди;

– до проведення медичного огляду не вживайте без призначення медичного працівника лікарські препарати, виготовлені на основі алкоголю (крім тих, які входять до офіційно затвердженого складу аптечки);

– наполяжіть на складанні схеми ДТП;

– якщо працівники поліції відмовляються фіксувати якусь деталь, зазначте це у своїх показаннях і збережіть фото- та відеофіксацію з місця пригоди;

– зателефонуйте до страхової компанії;

– звертайтесь до експерта, котрий оцінить ваші втрати, та обов’язково зберігайте чеки.

Якщо автомобіль зламався в місті, то вимагати відшкодування слід у місцевій автодорожній службі, на обласній дорозі – в облавтодорі, національного або міжнародного значення – в “Укравтодорі”.  

Якщо Ваші права порушуються та ви не можете самостійно вирішити спір, звертайтесь до правопросвітницького проекту Міністерства юстиції України “Я МАЮ ПРАВО!” за “гарячою лінією” 0800 213 103. Ви не тільки дізнаєтесь про свої права, а й отримаєте дієві механізми для їх захисту.

Будьте обережні на дорогах!

Читайте:

Якісне харчування відтепер не буде розкішшю

Щоб не битись за межу…

Кожен має право на життя без насильства

6 лютого вступає в силу Закон щодо посилення відповідальності за несплату аліментів

У мін`юсті відзвітували про результати роботи у 2017 році

Чи законно не пускати дітей до школи через те, що вони не щеплені?

Поліцейські на дорогах: як відстояти свої права?

Новації парламентарів. Як заживе український бізнес?

Юридична освіта має бути стаціонарною

Свобода в інтернеті, або як захистити торгову марку

Як отримати спадщину: юридична консультація

Легальні документи для українців, які проживають на тимчасово окупованих територіях

Онлайн-сервіси Мін’юсту. Як онлайн зареєструвати чи ліквідувати ФОП в Україні?

Кожна дитина має право на якісне харчування

МАФи Vs Київ

Нове дихання судової системи України

Безкоштовна земля. Як отримати свої гектари?

Насильство в школі. Захист від психологічних та фізичних знущань

П’ять основних фактів, які слід знати про право поліції на огляд приватних речей

Як громадянин може отримати допомогу з депутатського фонду

Рейдери не зможуть забрати квартиру, занесену до реєстру

Чому українці мають не менше право на спокійний сон, ніж жителі інших країн Європи

Станіслав Куценко, експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

KиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Оцифрування та електронні замки: у Києві визначились з управлінням комунальною власністю до кінця 2027 року
Оцифрування та електронні замки: у Києві визначились з управлінням комунальною власністю до кінця 2027 року
09:00 Нещодавно столична міськрада ухвалила програму управління об’єктами комунальної власності, розраховану на період 2025-2027 років. Усього на її реалізацію планується витратити 251,3 млн гривень,…
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
09:00 В листопаді бюджетні замовники селища Баришівка на Броварщині уклали договорів на кругленьку суму – понад 26 млн гривень. Найбільше грошей спрямували на облаштування…
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
09:00 Столична влада ухвалила бюджет Києва на 2025 рік та внесла зміни до Програми економічного та соціального розвитку (ПЕСР) в частині видатків на наступний…
Banner
QlU7mDx4