Рашисти продовжують наносити ракетні удари по Києву, в столиці продовжують діяти москальські диверсійно-розвідувальні сили. Тому повертатись до Києва жінкам, дітям та літнім людям ще зарано. Наразі місто перебуває під керівництвом Київської міської військової адміністрації (КМВА), структурним підрозділом якої на час воєнного стану є Київська міська держадміністрація (КМДА). Голова КМДА – міський голова ВІталій Кличко є заступником начальника КМВА, і ця співпраця достатньо конструктивна.
Про це в інтерв’ю KВ розповів начальник КМВА Микола Жирнов (на фото), призначений на цю посаду 1 березня указом №84/2022 Президента Володимира Зеленського.
KВ: Міський голова Віталій Кличко регулярно каже, що до Києва поки повертатися небезпечно, ви також стоїте на цій позиції?
Микола Жирнов: Так, це наша спільна позиція разом із військовим командуванням. Столиця сьогодні не є безпечною в повному розумінні цього слова.
Ми усвідомлюємо, що Київ, як політичний та економічний центр, має жити і певна частина жителів повинна повернутися, але небезпека залишається. Ворог не припиняє наносити ракетні удари по інфраструктурі міста. Хоча не активно, але продовжують діяти диверсійно-розвідувальні сили противника. Виходячи із цього ми просимо, в першу чергу, жінок, дітей, людей літнього віку, які мають де проживати за межами міста поки що не повертатись.
KВ: 10 березня розпорядженням КМВА №459 було встановлено, що питання проходження служби співробітниками КМДА тепер перебуває в юрисдикції КМВА. Чи означає це, що фактично співробітники КМДА тепер є підзвітними та підконтрольним вам?
Микола Жирнов: Під час воєнного стану вся повнота влади належить військовим адміністраціям. На початку створення КМВА була розроблена її структура, яка затверджена Головнокомандувачем ЗСУ генералом Валерієм Залужним. Відповідно до неї, я голова Київської міської військової адміністрації і в мене є два заступники. По цивільному сектору заступник – Віталій Кличко, а по оборонному сектору заступник – генерал-лейтенант Сергій Корнійчук.
Таким чином ми створили структуру, яка працює за різними напрямками та виконує необхідні завдання. В найскладніші часи оборони Києва показала свою ефективність.
Всі військові, яких сюди відкомандирували, так і цивільні наразі підпорядковуються голові Київської міської військової адміністрації. Після відміни воєнного стану військова адміністрація припинить свою діяльність.
KВ: Який механізм розподіляє функції між КМВА та КМДА? Чи вірно розуміти, що вся гуманітарна робота (забезпечення життєдіяльності міста в умовах воєнного стану) на КМДА й КМВА до цього немає жодного стосунку?
Микола Жирнов: КМДА наразі є структурним підрозділом КМВА. Завдання і функції, які покладені на КМДА, залишились такими ж, але в умовах воєнного часу. В першу чергу, це забезпечення функціонування міста.
Військова складова сьогодні опікується питаннями підготовки міста до оборони, забезпечення громадського порядку та безпеки громадян, а також контроль за виконання заходів правового режиму воєнного стану.
Питання виконання функцій врегульовує положення про Київську міську військову адміністрацію.
KВ: Які Вам в цілому співпрацюється з КМДА?
Микола Жирнов: Це професіонали своєї справи. Люди, які розуміють потреби міста, знають свої завдання. Під час активних бойових дій вони виконували найскладніші завдання: евакуація людей, ліквідація наслідків після нанесення ракетно-бомбових ударів, евакуація небезпечних речовин за межі міста, забезпечення функціонування критичної інфраструктури, облаштування загороджень, блокпостів, забезпечення продуктами харчування та багато іншого.
У нас конструктивна співпраця, адже найголовніша наша мета наразі – це перемогти ворога у війні.
У місті працює професійна команда голів районних держадміністрацій – патріотичних, високопрофесійних та ініціативних.
Читайте: Київ гуманітарний: хто, де та як в умовах воєнного стану допомагає в столиці нужденним
Це дозволило і дозволяє реагувати на будь-які виклики.
KВ: Чи не вважаєте Ви, що там, де створені військові адміністрації, вся повнота влади має бути саме в них?
Микола Жирнов: Все буде залежати від конкретної оперативної обстановки в міста та області. У Законі України “Про правовий режим воєнного стану” є стаття, яка регулює діяльність військових адміністрацій. Згідно цього документу, посади державних службовців у таких адміністраціях можуть зміщуватися військовослужбовцями військових формувань. Фактично у разі прийняття рішення про утворення військових адміністрацій уся влада на місцях переходить до військового керівництва.
Київ – це велике місто. Як я вже зазначав, в КМДА працюють команда професіоналів, які за своєю освітою, набутим досвідом ефективно виконують поставлені завдання. Тому, на мою думку, змінювати їх немає ніякої потреби.
KВ: Чи достатні відрахування з бюджету Києва на потреби оборони столиці в цілому та на тероборону зокрема?
Микола Жирнов: Підготовка до оборони фінансується з різних бюджетів. З державного бюджету, в тому числі Міністерства оборони, бюджету міста.
Фінансування оборони столиці сьогодні недостатнє. Дозволяє виконувати лише першочергові завдання. Тому важливе значення мало фінансування приватним сектором. Ми щиро вдячні небайдужим громадянам, які підтримують ЗСУ, їхня підтримка неоціненна.
Завдяки оперативності їх дій, було виконано дуже багато важливих завдань у короткі терміни. Це великий спектр завдань від забезпечення бронежилетами, касками, тепловізорами до харчування добровольчих військових формувань.
KВ: Чи вистачає в Києві житла для внутрішньо переміщених цивільних осіб та військових? Оскільки Київ є транзитним містом для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), як складнощі є в цьому напрямку? Чим допомагає Асоціація міст України?
Микола Жирнов: У Києві є алгоритм з прийому переселенців. Щодня міські голови України саме за допомогою знайомства через АМУ комунікують між собою і оперативно реагують на різні потреби, в тому числі – на евакуацію та прийом переселенців. Київ працює в основному як транзитний пункт для багатьох. В першу чергу, ми забезпечуємо гаряче харчування, в тому числі – за допомогою волонтерів, даємо можливість розміщення на декілька діб з подальшим відправленням в західні регіони України, в тому числі за кордон.
ВПО реєструються в центрах управління соціального захисту в районах. Там їм надають грошову допомогу і, в разі потреби, продукти харчування, речі першої необхідності.
У важких і складних умовах проводилася евакуація людей з Ірпеня, Бучі і хочеться подякувати людям, які виконували ці завдання. Не дивлячись на всі складнощі в розміщенні людей, місто готове до для подальшого прийому переселенців.
KВ: Які найчастіше запитання про підтримку від територіальної оборони (ТрО) Києва?
Микола Жирнов: ТрО Києва формувалася в дуже стислі терміни, як кажуть – з коліс, тому військовому керівництву забезпечити в повній мірі ТрО не було як і не було коли. Це найрізноманітніші питання – починаючи від формування підрозділів до виконання ними поставлених завдань. Слід зазначити, що підрозділи ТрО відіграли значну роль в боротьбі з ДРГ, особливо на початку повномасштабної агресії рф.
Найбільш поширені питання, які КМВА вирішує – це розміщення підрозділів ТрО та ДФТГ (добровольчі формування тергромад, – KВ), забезпечення їх транспортними засобами та організацією бойової підготовки.
KВ: Скільки всього було спіймано диверсантів в Києві?
Микола Жирнов: З початку російської агресії на території міста Києва затримано 319 осіб-членів ДРГ, частина яких входила до складу 18 груп. Наші сили оборони продовжують працювати в посиленому режимі. Робота по затриманню диверсантів триває.
Читайте: Як придбати зброю у Києві
KВ: Чи достатня медична складова забезпечення викликів? Восьма лікарня, наприклад, приймала поранених з Ірпеня.
Микола Жирнов: Лікувальні заклади, швидка допомога забезпечені усіма необхідними медикаментами у достатній кількості. На сьогодні чисельність вільних місць у лікарнях – 6 тис. 540, з яких: 1 тис. 153 – дитячих та 4 тис. 652 – дорослих.
Також представники КМВА постійно навідуються до лікарень та дізнаються про їх потреби. Йде постійна співпраця з Гуманітарним штабом. У лікарні безперервно поставляються продукти харчування, засоби гігієни, необхідні речі та ліки.
KВ: Чи достатня взаємодія з поліцією?
Микола Жирнов: Із самого початку ми створили ситуаційний центр. В ньому зібрані представники усіх відомств – поліція, ДСНС, медицина, ЗСУ, Нацгвардія, представники комунальних структур. Тобто через них ми контактуємо із самими відомствами, державними структурами. Ми перші дізнаємося що і де стається та оперативно реагуємо на виклики. Звісно, не про все і не завжди можна говорити. Однак співпраця у нас з даними структурами є конструктивною.
Читайте: Дипломовані воїни: Більше половини бійців Бучанського батальйону тероборони ЗСУ мають вищу освіту
Спілкувався Антон Подлуцький
Фото: надано пресслужбою начальника КМВА