Реклама “уряду Гройсмана” 2019 року коштувала платникам податків 35,94 мільйона гривень. Кошти витрачалися на зовнішню рекламу, в газетах та інтернеті і часто в обхід прозорих правил фінансування діяльності політиків.
Про це KV стало відомо з дослідження Громадського руху “ЧЕСНО”.
Відповідно до оголошення про тендер на сайті “Prozorro”, 2019 року видатки на друк газети “Урядовий кур’єр” сягатимуть 19,5 мільйона гривень. Це на 5 мільйонів більше, ніж торік. Реклама “уряду Гройсмана” міститься у спецвипуску, що має назву “Урядові новини” та друкується за окремі гроші з державного бюджету.
На початку року в уряді поінформували, що на друк спецвипусків з рекламою Гройсмана витратили 1,8 мільйона гривень. Із сайту “Prozorro” відомо, що 2018 року ДП “Редакція газети “Урядовий кур’єр” витратило на доставку спецвипусків з рекламою “уряду Гройсмана” до читачів 3,5 мільйона гривень. А від травня до грудня 2019-го за ці послуги заплатять ледь не вдвічі більше – 6,8 мільйона гривень.
2018 року на рекламних щитах з логотипом “уряду Гройсмана” коштом платників податків популяризували результати реформ: децентралізації, освітньої та медичної реформ. Навесні 2019-го логотип залишився, але з’явилося інше гасло: “Україна – це не просто місце на карті”.
В Кабміні повідомили, що здійснено демонстрування на 2 188 зовнішніх рекламних носіях. У 2019 році на 742. Її розміщення від квітня до кінця липня коштуватиме 13,4 мільйона гривень.
Минулого року масштаби показу такої реклами були скромнішими, але тривалішими та вдвічі дорожчими. За півроку розміщення реклами на 610 білбордах 2018-го віддали 7,7 мільйона бюджетних коштів. Тобто середньомісячна вартість однієї рекламної площі торік становила 2,1 тисячі гривень. 2019-го в уряді купували зовнішню рекламу в середньому за 1,1 тисячі гривень за білборд.
Улітку 2018 року головний редактор інтернет-видання “Обозреватель” Орест Сохар отримав понад 1,5 мільйона бюджетних коштів за розміщення матеріалів про уряд, без маркування “реклама”. Цього року в Кабміні були готові віддати за опублікування урядової реклами на шпальтах друкованих ЗМІ більш ніж 4 мільйони гривень. Тендер виграло ТОВ “Медіа Хаб”, яке попросило 2,3 мільйона за просування уряду в 44-х медіа. Строк угоди – від 11 березня до 23 грудня 2019 року.
З’явились і приватні ініціативи з популяризації “уряду Гройсмана”. Ідеться про громадську організацію “Громадський рух “Українська стратегія” та рекламні кампанії у Facebook від сторінки “GoGro“.
Зазначену громадську організацію заснували нардеп від “БПП” Вадим Денисенко, міністр Кабінету міністрів Олександр Саєнко та маловідомий політик Євген Золотарьов. На жаль, жоден з них так і не прокоментував свою причетність до цієї ГО.
“Українська стратегія” також розміщує зовнішню рекламу з логотипом “Гройсман” і гаслом: “Лідерство – це відповідальність”.
На думку “Чесно” ведення рекламної кампанії через громадську організацію є способом уникнення прозорого звітування про походження коштів на неї. Адже, якби для Гройсмана рекламу розміщували від імені партії, то мали б відзвітувати НАЗК про осіб, котрі фінансують цю діяльність.
Читайте: Гройсман еще не определился с форматом участия в парламентских выборах
Инаугурация новоизбранного президента Владимира Зеленского состоится 20 мая. Действующий президент Петр Порошенко подписал указ о создании комитета для организации церемонии инаугурации.
За Владимира Зеленского во втором туре выборов проголосовали 73,22% всех, кто пришел на избирательные участки (13 млн 541 тыс. 530 голосов). За действующего президента Петра Порошенко (шел на второй срок как самовыдвиженец) проголосовали 24,45% избирателей (или 4 млн 522 тыс. 320 голосов).
В первом туре выборов президента Украины, который состоялся 31 марта, приняли участие 39 кандидатов. Владимир Зеленский набрал 30,24% (5 млн 713 тыс. 825 голосов), а Петр Порошенко – (3 млн 14 тыс. 538 голосов).
Выборы президента обойдутся налогоплательщикам в 2 млрд 354 млн 880 тыс. гривен.
Читайте: Послы G7 вежливо попросили Порошенко передать власть Зеленскому
Фото: Телеканал 24