Столична міськрада погодила реорганізацію КВП “Міськпаливо” – все майно цього підприємства передадуть КП “Київський метрополітен”. Офіційними підставами для цього стали “мізерні” доходи “Міськпалива” та борги в розмірі більш ніж 3,6 млн гривень (частину з них підприємство заборгувало саме столичній “підземці”). Таким чином влада Києва “закрила проблему”, яку тягнулася більше шести років. Роботою “Міськпалива” на Хрещатику, 36 не задоволені давно, завдання по створенню та розвитку мережі комунальних авто-газо-заправних станцій це КВП явно провалило.
Як стало відомо KВ, 23 березня 2023 року столична міськрада підтримала проєкт рішення “Про реорганізацію київського комунального виробничого підприємства (КВП) “Міськпаливо” шляхом приєднання до комунального підприємства (КП) “Київський метрополітен” (№ 08/231-595/ПР від 27 квітня 2022 року).
У сесійній залі за погодження вказаного документу проголосували 62 депутати. Суб’єктом його подання виступив міський голова Києва Віталій Кличко.
Як зазначено в проєкті рішення, така реорганізація допоможе “зберегти майно територіальної громади Києва та забезпечити його ефективне використання”. Справа в тому, що КВП “Міськпаливо” має заборгованість зі сплати земельного податку в сумі 1,8 млн гривень (тут і далі – станом на квітень 2022 року. – KВ), а також борг перед тим же КП “Київський метрополітен” в розмірі 1,8 млн гривень через непогашення поворотної фінансової допомоги.
При цьому, за даними документу, столична “підземка” ініціювала стягнення вказаних грошових коштів у судовому порядку, і в рамках відповідної справи у квітні 2021 року на усе майно “Міськпалива” було накладено арешт. Через це було унеможливлено, цитуємо, “нормальну діяльність підприємства та його розвиток”. Як приклад, за I квартал 2022 року дохід “Міськпалива” від реалізації своїх завдань – послуги з транспортної обробки і складування продукції та передачі в оренду залізничної колії та побутових приміщень – склав усього 358,5 тис. гривень.
Відповідно до прийнятого рішення, КП “Київський метрополітен” стане правонаступником усього майна КВП “Міськпаливо”. Приєднання буде здійснюватися в декілька етапів – зокрема, Київська міськдержадміністрація (КМДА) має створити комісію з реорганізації, забезпечити закріплення “нового” майна за “підземкою” тощо.
Вищезгадану фінансову допомогу КВП “Міськпаливо” отримало від КП “Київський метрополітен” в першій половині 2017 року і повинно було повернути всі кошти – 2 млн гривень – до кінця того ж року. Втім, таке зобов’язання підприємство не виконало, у зв’язку з чим “підземка” вирішила судитися. Врешті-решт, 14 серпня 2018 року такі вимоги були остаточно задоволено Київським апеляційним господарським судом. При цьому, вочевидь, частину заборгованості “Міськпаливо” все ж погасило, зважаючи на різницю між цифрами, вказаними в судових постановах і проєкті рішення.
Як раніше повідомляла KВ, робота КВП “Міськпаливо” неодноразово викликала питання на Хрещатику, 36.
Так, ще в 2014 році Київрада доручила цьому підприємству зайнятися створенням та розвитком мережі комунальних авто-газо-заправних станцій. Але виконати таке завдання “Міськпаливо” з різних причин так і не змогло. Вже через три роки КМДА визнала роботу цього підприємства незадовільною через збитки – лише за перше півріччя 2017 року чиновники нарахували “мінус” 272 тис. гривень.
Результатом цього стало у тому числі й те, що на початку 2018 року у столичній міськдержадміністрації почали обговорювати питання щодо ліквідації “Міськпалива” – у зв’язку з його нерентабельністю. Таку ідею тоді підтримали окремі депутати міськради, проте остаточне вирішення даного питання було відкладено. Втім, у 2020 році Київрада доручила даному підприємству “здійснення заходів щодо протидії нелегальному виробництву та продажу палива” при реалізації міської програми розвитку транспортної інфраструктури. Схоже, “Міськпаливу” це не допомогло.
Читайте: Депутаты согласились, что подземка и “Киевпастранс” потеряли на карантине почти 1 млрд гривен
КВП “Міськпаливо” з 7 грудня 2018 року очолює Дмитро Аніщенко. КП “Київський метрополітен” з 17 липня 2014 року очолює Віктор Брагінський, який також є депутатом поточного скликання Київради (фракція “УДАР”). Обидва підприємства підпорядковані Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор.
Діяльність цієї структури з 9 листопада 2021 року особисто контролює Віталій Кличко.
Фото: “Слово і діло”.