Нульовий кілометр українських залізниць відсьогодні знаходиться в Києві, а не у москві, – голова правління УЗ

Нульовий кілометр українських залізниць відсьогодні знаходиться в Києві, а не у москві, - голова правління УЗ

Укрзалізниця (УЗ) в рамках старту програми дерусифікації та українізації об’єктів залізничного транспорту буде обраховувати нульовий кілометр від головного столичного вокзалу станції Київ-Пасажирський. Наразі стовпчики, які вказують кілометраж, відраховують відстань від москви, тому що вони були встановлені ще у радянському союзі. Очікується, що за два роки вся нумерація на стовпчиках буде замінена.

Про це КВ стало відомо з повідомлень з презентації програми “Залізна Українізація” 21 лютого 2023 року.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

“Починаємо з нуля. Раніше ми бачили кілометражні позначки на головному вокзалі країни, на яких було зазначено 856/857 км. Чому? Тому що близько сотні років ми мали розрахунок нульового кілометру від росії. Кладемо цьому край. Відтепер нульовий кілометр українських залізниць тут, у Києві, на Центральному вокзалі”, – сказав голова правління УЗ Олександр Камишін.

Повідомляється, що УЗ розпочинає трирічну програму “Залізна Українізація”, що має на меті повністю позбутись імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту. Комплексна програма розрахована на 2023-2025 роки. За декілька етапів планується українізувати все, що повʼязує залізничну галузь України з країною-агресором: назви залізниць, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій тощо.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

На брифінгу для журналістів Олександр Камишін повідомив, що у межах програми компанія планує перейменувати дві філії: Південно-західну залізницю та Південну залізницю. Він зазначив, що ці філії отримали свої назви ще у російський імперії, і ці назви мають бути змінені відповідно до географії України.

Водночас компанія планує перейменувати всі залізничні станції та зупинки, які мають радянські чи зросійщені назви.

Цьогоріч УЗ припинить дубляж російською назвою всіх написів на вагонах та всередині них, а також у пасажирських квитках. Компанія планує замінити російську мову на англійську та розробити власний стандарт позначень, який буде погоджено з країнами Європи.

Камишін додав, що за рік УЗ планує відмовитися від радянської системи умовних позначень та сигналів. При цьому компанія перейде на західноєвропейську систему сигналів.

У бюджеті УЗ на 2023 рік передбачено 68 млн гривень на програму з українізації.

Як інформувала KВ, Укрзалізниця пропонує перейменувати 8 станцій київської кільцевої електрички. В компанії вважають, що це полегшить навігацію історичними районами Києва, більш точно відповідатиме топоніміці столиці та позбавить транспортну карту міста застарілих назв радянського періоду. 

Читайте: У Києві завершилося голосування за зміну назв деяких станцій кільцевої електрички

Фото: ФБ Укрзалізниця

КиївВлада

Автор:
Олексій Ігнатьєв
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2025-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2025-го витрачав Київ
09:00 У листопаді 2025 року столиця замовила товарів, робіт та послуг на 4,45 млрд гривень. У розпал опалювального сезону найбільші витрати припали на КП…
“Золоті” відрядження та “фейкові” ТІЦи: аудитори Кличка розібрались з діяльністю туристичного управління КМДА
“Золоті” відрядження та “фейкові” ТІЦи: аудитори Кличка розібрались з діяльністю туристичного управління КМДА
09:00 З початку 2023 року по І квартал 2025 року управління туризму та промоцій КМДА та підпорядковане йому КНП “Київський центр розвитку туризму” допустили…
Хто кому винен: забудовник з орбіти “КСМ-Груп” хоче стягнути з бюджету Києва величезну суму грошей
Хто кому винен: забудовник з орбіти “КСМ-Груп” хоче стягнути з бюджету Києва величезну суму грошей
09:00 ТОВ “Гідроінж-Буд”, яке входить до орбіти забудовника “КСМ-Груп”, намагається в судовому порядку стягнути з бюджету Києва 622,3 млн (потенційно сума може зрости до…
Banner
QlU7mDx4