Збій в роботі систем АТ “Укрзалізниця” (“УЗ”) стався через таргетовану кібератаку. Відновлення триває – ним займаються фахівці “УЗ” разом з кібердепартаментом Служби безпеки України (СБУ). Рух поїздів стабільний, вони курсують чітко, без затримок, і всі операційні процеси руху налагоджено в резервному форматі.
Про це КВ дізналася з повідомлення “Укрзалізниці”.
“Відновлення всіх систем тривало всю минулу добу (23 березня 2025 року – КВ) та продовжується зараз. Ключове ворогові не вдалося: рух поїздів стабільний, вони курсують чітко, без затримок, і всі операційні процеси руху налагоджено в резервному форматі. Залізниця продовжує рух попри фізичні атаки по інфраструктурі, не спинити її й найпідлішими кібератаками”, – сказано в повідомленні.
Вказується, що оскільки й раніше Укрзалізниця ставала обʼєктом кібератак ворога, у компанії впроваджені протоколи резервування. Ця ж атака “була дуже системна, нетривіальна та багаторівнева, тому перед повним відновленням із «бекапів» фахівці УЗ, багатьох залучених партнерів та кібердепартаменту СБУ мають ретельно протестувати сервіси на можливі вразливості”.
Наразі онлайн-продажі квитків лишаються недоступними, і протягом понеділка “УЗ” ще буде працювати в офлайн-режимі, а саме:
- квитки продаються через каси. “Ми посилюємо каси персоналом, розширюємо графіки роботи.
- На 24 та 25 березня активовано продаж міжнародних квитків у касах (зазвичай – тільки онлайн).
- У крайньому випадку, якщо ви не встигаєте придбати квиток через касу, прямуйте безпосередньо до потяга. Наші поїзні бригади поінформовані, як оформляти ваш проїзд на місці (перепрошуємо наперед, можуть не бути наявні місця всіх класів, але прагнемо довезти всіх)”.
Окремо Українська залізниця наголошує: якщо ви плануєте подорож пізніше, ніж ранкові рейси 25 березня, то не слід “штурмувати” каси сьогодні, адже вони працюватимуть із виключним пріоритетом на обслуговування пасажирів із відправленням сьогодні-завтра тобто 24 і 25 березня).
Усім, хто хоче повернути свій квиток на поїзд відправленням 24 березня, можна зробити це онлайн: “Достатньо принаймні за годину до відправки вашого рейсу надіслати нам на services.uz.gov.ua@gmail.com скан-копію або чітке фото вашого квитка та контактний номер телефону. Ми обробимо заявку на повернення протягом 3 діб з моменту відновлення роботи систем. Просимо повідомляти про будь-які інші нестандартні випадки на services.uz.gov.ua@gmail.com. Велика подяка працівникам вокзалів, станцій, пасажирським бригадам, усім залізничникам і партнерам, які оперативно долучились до подолання наслідків атаки”.
У неділю УЗ повідомила про технічний збій, через який припинив роботу застосунок і сайт компанії. Компанія оперативно перебудувала процеси, посиливши каси додатковими працівниками і розпочавши оформлення квитків безпосередньо на борту. Були тимчасово відкриті продажі квитків у касах вокзалів на всі міжнародні рейси, що відправляються 23 та 24 березня.
Фото: ілюстративне, “Інтерфакс-Україна”
Олексій Ігнатьєв