За попередніми висновками експертів Науково-дослідної судово-експертної установи, причиною деформації тунелю між станціями “Деміївська”-“Либідська” є неякісні проєктні рішення та будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки.
Про це, як стало відомо KВ, повідомив директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор.
Кандибор повідомив, що сьогодні, 24 січня, отримано перші попередні висновки експертного дослідження від профільної наукової установи щодо причин деформації тунелю, що призвело до зупинки руху поїздів між станціями метро “Деміївська”-“Либідська”.
“У своєму висновку науковці зазначили, що причиною є неякісні проєктні рішення з облаштування тунелю в межах аварійної ділянки. А також неякісні будівельно-монтажні роботи спорудження конструкції тунелю цієї ділянки”, – зазначив він.
Руслан Кандибор зауважив, що саме цей відрізок тунелю проходить у надскладних гідрогеологічних умовах: ґрунти дуже водонасичені, з шаром торфу, дрібного і середнього піску.
Директор Департаменту транспортної інфраструктури наголосив, що експертне дослідження триває на виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС).
“Остаточні результати будуть відомі після розкриття котловану. Тільки тоді експерти зможуть провести всі необхідні дослідження конструкції тунелю ззовні. Утім вже зараз ми бачимо, що причиною є неякісне проєктування та недбале виконання робіт, наслідки якого нині доводиться ліквідовувати”, – сказав Кандибор.
Начальник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський нагадав, що сполучення між станціями метро “Либідська” та “Деміївська” наразі забезпечено наземним транспортом.
Як повідомляє КМДА, з початку спостереження за ситуацією критичних змін фахівці не зафіксували.
“Із моменту зупинки руху на цій ділянці просідання ґрунту ззовні фактично припинилось. Також додам, що просідання ґрунту утворилось тоді, коли почався значний виніс піску в перегінному тунелі. Наразі винесення породи, протікання тунелю та просідання ґрунту немає. Ситуація стабілізована та контрольована, а також перебуває під постійним наглядом фахівців”, – повідомив начальник КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський.
Нагадаємо, у п’ятницю, 8 грудня 2023 р., було зупинено рух поїздів метро на ділянці між станціями “Теремки” – “Деміївська” з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелів. За попередніми розрахунками, відновлювальні роботи на підтопленій ділянці метро можуть тривати до 6 місяців. Київрада створила тимчасову контрольну комісію, яка має встановити причини аварійної ситуації, що призвела до закриття 6 станцій Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену.
Фото: КМДА