Децентралізація в освіті, створення опорних шкіл вже стають нормою нашого життя. Дискусії все більше розгортаються не навколо питання “Бути чи не бути опорній школі? Чи потрібна опорна школа в ОТГ?”, оскільки у суспільстві нарешті домінує думка, що опорна школа – це реальний шанс для дітей сільської місцевості отримати якісну освіту.
Сьогодні ми вcе більше обговорюємо питання побудови справжньої автономії навчального закладу, шляхи децентралізації влади, зокрема на місцевому рівні, формування демократичної моделі управління школою. Болючим і не завжди таким, що успішно вирішується, є питання взаємодії опорної школи з її філіями. Не буду багато писати, як можна побудувати таку взаємодію в інтересах дітей (хоча і надалі готова консультувати і допомагати всім, кому потрібна порада), просто відсилаю вас до досвіду Опорної школи – Скадовського НВК “Академічна гімназія”. Всіх, хто побував у цьому закладі та його Приморській і Антонівській філіях, наповнює неперевершене почуття світлого щасливого буття, оптимізму і впевненості, що справжня українська школа ось вона! Бо діти тут – веселі, гомінкі, непосидющі, завзяті господарі школи, вчителі – друзі і наставники, щирі і люблячі. А співпраця з громадами Скадовська, Антонівки і Приморська – то є цілком природньою, невід’ємною складовою шкільного життя. Саме такою, єдиною дружньою сім’єю і має бути опорна школа та її філії, оскільки вона і є центром демократичних перетворень у громаді! А якими гарними є приміщення філій!
І за всі ці здобутки щиро дякую директору гімназії, талановитому управлінцю і педагогу Ганні Соценко і пишаюсь тим, що вона разом зі своїми колегами була моєю слухачкою на курсах ПК з проблеми створення і функціонування опорних шкіл. Також дякую владі і депутатам місцевих і сільських рад, що проявили мудрість і розсудливість у створенні опорної школи, фінансовій і моральній підтримці освіти як галузі.
А влітку плануємо провести у місті Скадовську літню школу для майстер – тренерів і тренерів швейцарсько – українського проекту “Розвиток громадянських компетентностей в Україні”, оскільки Скадовська гімназія готова практично продемонструвати те, що сьогодні потребують всі вчителі і методисти ОІППО: провести заняття з усіх навчальних предметів із використанням матеріалів курсів “Основи демократичного громадянства” та “Основи прав людини” і підтвердити думку про те, що формування і розвиток громадянських компетентностей дітей та молоді – то основа міцної держави на віки.
Додаю, що наша група експертів швейцарсько – українського проекту “Розвиток громадянських компетентностей в Україні” у складі професора Наталії Клокар, доцента Андрія Довганя і директора ЗОШ І – ІІІ ст. м. Білої Церкви Ольги Садаєвої 22-23 листопада проводила моніторинг впровадження проекту у пілотних школах Херсонської області. Слідкуйте за новинами на нашій сторінці і на сайті DOCCU!
Наталія Клокар, доктор педагогічних наук, професор