Для того щоб зрозуміти, якого масштабу бардак існує в місті, достатньо поцікавитися проблемами ключового транспортного підприємства столиці – комунального підприємства “Київський метрополітен”. Головна транспортна артерія Києва, якою щодня користуються 1,5 мільйони людей, на межі роботи з серйозними перебоями через борги.
З 16 березня рахунки метрополітену залишаються арештованими, що унеможливлює ремонт, обслуговування, виплату заробітної плати…
Нібито логічно, що за борги метрополітену більшу відповідальність має нести його директор Віктор Брагінський, ніж мер міста, який його призначив керувати комунальним підприємством ще в 2014 році. Або Черновецький, при якому був підписаний первинний договір. Однак ситуація з боргом в 2 мільярди гривень за 100 вагонів зовсім інша.
Читайте: Кличко: существует угроза остановки работы киевского метро и парализации города
Починаючи з 2014 року, київська влада мала всі можливості переглянути умови договору (який не виконувався постачальником належним чином) та/або анулювати додатковий, незаконний, договір щодо коригування на коливання курсу долара, проте жодних звернень до суду з цього приводу не було.
Читайте: Киевский метрополитен вырыл себе могилу стоимостью 2 млрд гривен
Після того, як в 2016 році тимчасова комісія Київради почала встановлювати очевидні факти бездіяльності міського голови з приводу боргів метрополітену, Кличко почав кричати про “агентів Кремля” і звернувся до РНБО щодо застосування санкцій до компанії, яка поставила вагони.
Варто звернути увагу лише на один із підпунктів висновку тимчасової комісії КМР, щоб зрозуміти, чому мер почав так нервувати: “З березня 2014 року ні представниками Метрополітену, ні Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не здійснено жодних проактивних юридичних дій щодо захисту інтересів Метрополітену в стосунках з Товариством, не було подано жодного самостійного позову, який би прямо або опосередковано стосувався спірних договірних відносин Метрополітену за лізинговими контрактами, укладеними між Метрополітеном та Товариством, з початку 2014 року не було ініційовано порушення жодного кримінального провадження за фактами, що були належним чином задокументовані в попередні роки повноважними підрозділами Київської міської державної адміністрації, що могло б суттєво вплинути на сьогоднішній стан спірних правовідносин”.
А може тут справа зовсім не у безгосподарській діяльності нашого мера, як це здається на перший погляд? Можливо “бездіяльність” Кличка пов’язана саме з тим, що він отримає великий “відкат” від боргу в 1 мільярд 924 мільйони гривень , яке місто має сплатити компанії ТОВ “Укррослізинг”, яка була заснована помічниками нардепів від “УДАРУ”?
Таке припущення виходить з очевидних фактів:
1. Кличко не може пояснити чому він за три роки свого мерства навіть не спробував подати позов(и) до суду, щоб розібратися з договорами з ТОВ “Укррослізинг”.
2. Мер чомусь тільки зараз почав кричати про санкції та “агентів Кремля”, а не робив це в 2014 році, коли Київрада, за його пропизицією та згодою, продовжила термін щодо виплат за 100 вагонів метро на 2015-2018 роки?
Цим тоді Кличко разом з Київрадою фактично визнав всі борги та умови договору з урахуванням курсової різниці.
3. Юристи Київради відверто “зливали” у судах справу по боргам за поставлені вагони?
Читайте: Як Кличко може заблокувати роботу метро
4. Щоб уникнути відповідальності, Кличко вирішив прикритися колективним органом – Київрадою.
23 березня під час засідання Київради Кличко надав депутатському корпусу недостовірну інформацію, що буцімто борги зробили попередники у 2010-2013 роках, і що з 2014 року Кличко разом з метрополітеном у судах героїчно намагалися відмінити ці борги. Як наслідок, Київрада звернулася до РНБО, Гройсмана, Луценка та Грицака з вимогою визнати ТОВ “Укррослізинг” агентом Кремля і застосувати до нього Закон “Про санкції”.
5. Кличко навмисно розігрує виставу про “агентів Кремля”. Адже меру відомо, що до фірми ТОВ “Укррослізинг”, яка зареєстрована на Кіпрі, застосувати Закон “Про санкції” буде майже неможливо, тим більше, що стягнення коштів відбувається за рішенням українського суду!
Щоб краще зрозуміти ситуацію, яка сталася з київським метрополітеном за Кличка, раджу подивитися 15-ти хвилинне відео з суду й самім оцінити весь той бардак…
Юрій Левченко, депутат Верховної Ради