Як припаркувати авто під власним будинком

Роман Титикало
Роман Титикало

Адвокат, Заслужений юрист України, голова постійної комісії КОР з питань екології, природокористування, водних ресурсів, мисливства, ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та інших надзвичайних ситуацій

Припаркувати авто у Києві — справжній квест для водіїв. Актуальною є ця проблема і у багатьох спальних районах столиці та передмістя, де зараз активно розвинене житлове будівництво. Рівень автомобілізованості для Києва становить 257 авто на 1000 осіб. Практично такі ж цифри для населених пунктів пристоличної зони.

Як правило, якщо виникає питання, обов‘язково знайдуться ті, хто захоче наживитися на проблемах людей. Подібна ситуація виникла у жителів ЖК “Чайка”: вони змушені щомісячно сплачувати додаткові кошти за паркування свого авто. Такі умови обслуговуючі компанії ставлять і в інших ЖК. Тому, як убезпечити себе від непотрібних платежів і відстояти свої права в схожих ситуаціях, цікаво буде знати багатьом жителям новобудов Києва та передмістя.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Основні вимоги до облаштування парковок викладені в ДБН Планування і забудова територій.

Розрахунок місць для зберігання авто залежать від кількості квартир в будинку та місця розташування будинку. Наприклад, для центральної частини міста на однокімнатну квартиру виділяється 0,5 місця, на кожну дво- і більше кімнатну – по 1. В середній зоні міста коефіцієнти становлять 0,5 та 0,8, відповідно. На периферії для кожної квартири рахується по 0,5 місця для паркування.

Окрім того, мають бути передбачені гостьові автостоянки, відповідно до  п.10.8.1 ДБН. Планування і забудова території, місця тимчасового зберігання автомобілів визначаються не менше ніж 15% від місць автомобілів, які належать жителям даного району. Для історичного центру їх розрахункова кількість може бути зменшена до -20%. Відстань від гостьових стоянок має бути не більше 150 м від будинків.

Але зазвичай забудовники не дотримуються цих вимог, що дуже ускладнює життя жителів новобудов. Плати за паркування у власному дворі законодавством не передбачено.

Наголошую, що згідно Закону України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, прибудинкова територія є спільною власністю співвласників будинку і вони мають право самостійно розпоряджатися територією біля своїх будинків, визначати, яким чином використовувати прибудинкову територію. Чи будувати дитячі майданчики, чи облаштовувати додаткові паркомісця – вирішувати власникам квартир. Забудовник такого права не має.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Залучення забудовниками підприємців для збору коштів за паркомісця – це прихована незаконна схема отримання доходів. Така ситуація виникає через зловживання монопольним становищем. Аби захистити свої права, потрібно викликати правоохоронні органи, залучати  місцеву владу та звертатись з позовами до суду.

Зазначу, що існують випадки коли сусідні до новобудов земельні ділянки власники прилаштовують для паркування автомобілів. В такому випадку власник чи користувач земельною ділянкою може поставити обмеження на користування та не допускати автомобілі. В цьому випадку важливо знати, кому належить земля, де ви паркуєте своє авто.

Важливо, якщо ж у вас склалася ситуація, що авто блокують і не дозволяють заїхати додому шляхом встановлення штучних шлагбаумів чи інших конструкцій, необхідно викликати поліцію. Є й інший варіант – подати позов до суду на особу, яка перешкоджає вам користуватися спільним майном співвласників будинку, але судовий процес може тягнутися роками. Саме тому це питання потрібно вирішувати комплексно та гуртуючи зусилля всіх співвласників.

Якщо земельна ділянка під вашим будинком перебуває в комунальній власності, зазвичай, місцева влада передає в оренду конкретну ділянку створеному ОСББ. Тому найкращий варіант для мешканців об’єднатись в ініціативну групу для створення власного ОСББ. Це спростить значно вирішення деяких юридичних колізій. Адже при створенні ОСББ власники квартир отримують реальні механізми для захисту спільних інтересів.

На сьогодні для створення ОСББ треба створити ініціативну групу, що складається мінімум з трьох власників житлових та/або нежитлових приміщень будинку (ст.6 Закону про ОСББ) та повідомити співвласників про проведення загальних зборів. Максимальна кількість членів групи не регламентується. Ініціативна група виконує підготовчу роботу, готує проєкт статуту, завчасно письмово запрошує на загальні збори співвласників та організовує проведення установчих зборів. Для створення ж ОСББ потрібно зібрати голоси 51% власників будинків.

Так, попередній балансоутримувач або управитель, повинен передати новоствореному ОСББ всю технічну документацію на будинок. Створення ОСББ дає вам можливість самим розпоряджатися своїм майном і вирішувати ряд питань, зокрема, щодо облаштування території під паркування.

Знайте свої права та вмійте їх відстояти!

Титикало Роман, адвокат, керуючий адвокатського бюро “Титикало та партнери”, Заслужений юрист України, депутат Київської обласної ради

КиевVласть

Поділитися
Поділитися
Поділитися
Рекомендуємо до перегляду
Мішші Орєшніков: “Чувашія-Волзька Булгарія стане найбільш інвестиційно привабливою державою Європи”
Мішші Орєшніков: “Чувашія-Волзька Булгарія стане найбільш інвестиційно привабливою державою Європи”
16:00 Демонтаж держави-агресора та спонсора тероризму, російської федерації, є безумовним і обов’язковим запобіжником проти подальших злочинних дій з боку кремлівських режимів. Тільки це убезпечить…
Розпродаж на 130 млн: Київрада затвердила черговий перелік комунальних об'єктів на приватизацію
Розпродаж на 130 млн: Київрада затвердила черговий перелік комунальних об’єктів на приватизацію
14:00 Столична міськрада затвердила новий перелік комунальних будівель та приміщень, які підлягають “малій приватизації”. До нього увійшли близько сотні об’єктів загальною площею понад 16…
Калашник, Старенька і Коваленко: що відомо про нових заступників голови КОДА
Калашник, Старенька і Коваленко: що відомо про нових заступників голови КОДА
19:22 Київщина отримала трьох нових заступників голови Київської ОДА — Євгена Коваленка, Ірину Стареньку та Миколу Калашника. Коваленко працюватиме над питаннями відновлення інфраструктури та…
Banner
QlU7mDx4