КП “Київпастранс” закупило для своїх автобусних парків 3 мільйони літрів дизельного палива, витративши на це 146 млн гривень. Половину дизеля поставить рівненське ТОВ “КМ Енерджі”. Ця фірма по показнику “найкраща ціна” перемогла і в аукціоні на поставку другої половини палива, однак в “Київпастрансі” на сумнівних підставах вирішили віддати перевагу одному з своїх “улюблених підрядників” – ТОВ “Глобал Сейл”. Ця компанія входить до групи “КЛО”, та за сім останніх років отримала від “Київпастрансу” за поставку “соляри” найбільшу сумму – 500 млн гривень (чверть від усіх таких підрядів). Цікаво, що у Київраді раніше просили антикорупційне управління КМДА перевірити причетність посадових осіб “Київпастрансу” до створення корупційної схеми та розкрадання бюджетних коштів на закупівлях дизпалива, у тому числі, у ТОВ “Глобал Сейл”.
Як стало відомо KВ з оголошення електронної системи публічних закупівель ProZorro, 27 жовтня та 9 листопада 2022 року КП “Київпастранс”* уклало два договори на закупівлю дизельного палива Євро-5. Загальна ціна двох договорів склала 145,91 млн гривень.
Перший договір (ціна – 73,06 млн гривень) було підписано з ТОВ “КМ Енерджі”**, яке повинно поставити дизельне паливо виробництва Литовської Республіки по 48,7 гривень за літр. Другий договір (ціна – 72,85 млн гривень) КП уклало з ТОВ “Глобал Сейл”***, яке повинно поставити паливо румунського виробництва за ціною 48,56 гривень за літр.
Обидва договори передбачають поставку по 1,5 млн літрів палива до кінця поточного року за адресами Служби колії “Київпастрансу” та чотирьох автобусних парків – № 2, 5, 6 та 8.
У першому тендері ТОВ “КМ Енерджі” запропонувало найвигіднішу ціну серед інших учасників – ТОВ “Трейдлім”, ТОВ “Глобал Сейл” та ТОВ “Стейлед”. За другий підряд змагалися лише ТОВ “Глобал Сейл” та ТОВ “КМ Енерджі”. Пропозиція “КМ Енерджі” була вигідніша по ціні, але, незважаючи на це, другий підряд цій компанії вже не віддали.
Відхилення пропозиції ТОВ “КМ Енерджі” в “Київпастрансі” пояснили тим, що його представники у визначений термін не надали екземпляри підписаного договору. В ТОВ “КМ Енерджі” з цією версією не погодилися і навіть надали скан-копію супровідного до документів листа із відміткою представника “Київпастрансу”. Проте в КП на це відповіли, що працівника з наведеним компанією прізвищем у них немає, жодних документів вони не отримували і, відтак, будь-які претензії “КМ Енерджі” є безпідставними.
Дизельні закупівлі “Київпастрансу”
За час існування системи ProZorro (з 2015 року) КП “Київпастранс” з урахуванням нинішніх договорів закупило 87 партій дизельного палива на суму 1,95 млрд гривень. Поставляли дизель для підприємства всі ці роки 23 компанії. При цьому, одна з цих компаній має суттєвий відрив: четверта частина коштів на закупівлю “соляри” – 499,44 млн гривень – дісталася саме ТОВ “Глобал Сейл”.
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Глобал Сейл” зареєстровано у 2018 році у місті Вишневе Київської області. Статутний капітал – 400 тис. гривень. Засновник, кінцевий бенефіціар та керівник – Аурелія Малікова.
Система Youcontrol відносить ТОВ “Глобал Сейл” до групи “КЛО” бізнесменів Олександра Каца, Ігоря Чернявського та Вячеслава Стешенка. Головним активом цієї групи є мережа автозаправних станцій KLO, яка налічує 62 автозаправних комплекси з власними ресторанами, магазинами, кафе, мийками у Києві, Київській, Житомирській, Чернігівській областях. Нагадаємо, що Вячеслав Стешенко у 2019 році навіть претендував на посаду міністра енергетики та вугільної промисловості.
За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “Глобал Сейл” всього уклало 3285 договорів на сумму 1,7 млрд гривень. Найбільший замовник – столичне КП “Київпастранс”, з яким було підписано 34 договори майже на 528,81 млн гривень.
Читайте: “Киевпастранс” закупил дизтопливо на треть дороже, чем в прошлом году
ТОВ “Глобал Сейл” згадується в кримінальному провадженні від 9.09.2020 року № 32020110000000114, яке розслідує Слідче управління ГУ Державної фіскальної служби у Київській області за підозрою в незаконному виготовленні та зберіганні підакцизних товарів. З ухвали Київського апеляційного суду від 4 лютого 2021 року відомо, що, за даними слідства, на АЗС та складах паливно-мастильних матеріалів на території Білоцерківського району Київщини зберігалося незаконно виготовлене пальне, яке в подальшому продається фізособам та підприємствам, серед яких “засвітилося” ТОВ “Глобал Сейл”.
На другому місці серед “улюблених підрядників” у КП “Київпастранс” – ТОВ “Глуско Україна” ****. Цій компанії за останні сім років за дизельне паливо перепало майже на 161 млн гривень.
ТОВ “Глуско-Україна” зареєстровано у 2016 році у Києві. Статутний фонд – 100 тисяч гривень. Засновник – “Гріненерго Трейдінг СА” (Швейцарія, Женева). Кінцевий бенефіціар – громадянин Греції Аніфантакіс Дімітріос Антоніос, директор – Марина Мірошниченко.
ТОВ “Глуско-Україна” входить в групу “Протон Енерджі Груп” Нісана Моісеєва (на колажі третій зліва), який до 22 лютого 2022 року був кінцевим бенефіціаром ТОВ “Глуско-Україна”.
Раніше KВ повідомляла, що у 2016 році російська державна компанія “Роснефть”, яка працювала під брендом ТНК, продала всі українські активи маловідомій тоді компанії зі Швейцарії Glusco Energy, яка також є частиною “Протон Енерджі Груп” (Proton Energy Group). Самого Моісеєва пов’язують із Віктором Медведчуком (на колажі четвертий зліва), кумом президента росії володимира путіна. Нісан Моісеєв заявляв, що в них дружні, а не ділові відносини.
Читайте: Петиція Гончаренка про позбавлення депутатів від “ОПЗЖ” мандатів набрала необхідну кількість голосів
ТОВ “Глуско Україна” за результатами участі у публічних закупівлях уклало 85 договорів на 1,58 млрд гривень. Один із найбільших замовників – КП “Київпастранс”, яке віддало фірмі 16 підрядів на сумму 174,8 млн гривень.
ТОВ “Глуско-Україна” має у своєму досьє кілька кримінальних проваджень. Зокрема, посадові особи цієї фірми підозрюються в організації схеми незаконного перевезення у 2019-2020 роках нафтопродуктів з рф в Україну поза митним контролем та з ухиленням сплати податків, що спричило збитки держбюджету в особливо великих розмірах (провадження від 30.01.2019 року №22019000000000022).
Зазначимо, що в липні 2020 року депутат Київради VIII скликання Олександр Пабат (на той час – позафракційний, раніше входив до фракції “Солідарність”) просив начальника Управління з питань протидії та запобігання корупції Апарату КМДА перевірити тендери КП “Київпастранс” на постачання палива та виявити можливу причетність посадових осіб КП до створення корупційної схеми та розкрадання бюджетних коштів. Тоді мова йшла в тому числі про тендери, за результатами яких були укладені договори на поставку палива з ТОВ “Глобал Сейл” та ООО “Глуско Україна”.
Читайте: “Киевпастранс” заподозрили в коррупции при закупке топлива
Третє місце по сумарній вартості договорів від КП “Київпастранс” – у ТОВ “Вєнтус Ресурс”*****, якому дісталося три підряди на 155,57 млн гривень.
ТОВ “Вєнтус Ресурс” зареєстровано в 2013 році у Білій Церкві Київської області, і з тих пір кілька разів змінювало “прописку”. На сьогодні має реєстрацію в селищі Чабани Бучанського району Київщини. Розмір статутного капіталу становить 300 тис. гривень. Засновник, кінцевий бенефіціар та керівник – Олександр Зленко.
Зв’язки ТОВ “Вєнтус Ресурс” ведуть до вже згаданої групи “КЛО”. Зокрема, у договорі з “Київпастрансом” 2016 року на поставку дизельного палива ця фірма вказала контактний номер (044) 494-31-11, який співпадає з номером головного офісу KLO. Крім цього, в 2016-2018 роках ТОВ “Вєнтус Ресурс” було зареєстровано по вул. Київська, 2 в селі Софіївська Борщагівка на Київщині, де тоді і по сьогодні знаходиться АЗС KLO.
ТОВ “КМ Енерджі” за всю дизельну історію КП “Київпастранс” дістався тільки нинішній підряд ціною 73,05 млн гривень. Ця фірма зареєстрована в 2019 році в місті Костопіль Рівненської області. Статутний капітал – 30 млн гривень. Засновники та кінцеві бенефіціари – Юлія Мазур та Ірина Панащук, які прописані в Рівному. Керівник – Андрій Кручок.
Юлія Мазур є кінцевим бенефіціаром ще чотирьох рівненьких компаній, серед яких ТОВ “СП Лайф”. Заснував її Роман Зіньков, який у 2020 році безуспішно балотувався в Рівненську міську раду від партії “Рівне разом” (лідер нинішній секретар міськради Рівного Віктор Шакирзян).
За результатами участі у публічних закупівлях ТОВ “КМ Енерджі” отримало 49 замовлень на сумму 132,85 млн гривень. Нинішній договір з КП “Київпастранс” – найдорожчий підряд ТОВ за всю історію існування. До цього найбільшим замовником ТОВ “КМ Енерджі” було Комунальне автотранспортне підприємство Рівного, від якого воно отримало 18 підрядів на понад 20 млн гривень.
У листопаді 2021 року жителі міста Сарни Рівненської області поскаржилися на розташовану там автозаправочну станції ТОВ “КМ Енерджі”, мовляв, вона завдає шкоди їх здоров’ю та життю й несе загрозу навколишньому середовищу. Проте ТОВ “КМ Енерджі” не допустило державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу до перевірки АЗС, які направили матеріали цього інциденту в правоохоронні органи.
ТОВ “КМ Енерджі” фігурує в кримінальному провадженні (№62020240000000087). В його рамках слідчі перевіряють правомірність видачі посадовими особами ГУ державної фіскальної служби в Рівненській області ліцензій на право роздрібної торгівлі та зберігання пального ряду компаній, серед яких ТОВ “КМ Енерджі”.
Як неодноразово повідомляла KВ, КП “Київпастранс” регулярно фігурує у корупційних скандалах, які стають предметом кримінальних розслідувань. Зокрема, Головне слідче управління Нацполіції шукає докази того, що посадові особи КП “Київпастранс” займалися розтратою та присвоєнням бюджетних коштів при закупівлі у 2017 році “сучасних павільйонів очікування з вмонтованими урнами для сміття”, а також послуг з капремонту будівель та споруд.
Читайте: Следствие по закупке “Киевпастрансом” остановочных павильонов затягивается
Окрім того, факти можливого розкрадання коштів керівництвом КП “Київпастранс” з вересня 2020 року розслідує Служба безпеки України (СБУ). Попередньо йдеться про співпрацю вказаного підприємства як мінімум із 8 компаніями, яким комунальні “транспортники” протягом останніх трьох з половиною років перерахували близько 406 млн гривень.
Читайте: В СБУ заинтересовались сотрудничеством “Киевпастранса” со скандальными компаниями
КП “Київпастранс” засновано в 2011 році Київрадою. З 30 серпня 2016 року ним керує Дмитро Левченко (на колажі – перший зліва). Підприємство підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор (на колажі – другий зліва).
З 25 квітня 2016 року по 25 квітня 2017 року цим департаментом керував Сергій Майзель, з 4 серпня 2017 року до 3 грудня 2018 року – Сергій Симонов, з 13 серпня 2019 року до 31 жовтня 2019 року – Іван Федоров, а з 6 лютого 2020 року до 5 квітня 2021 року – Валентин Осипов. У “проміжках” між призначеннями директорів обов’язки керівника виконував перший заступник директора цієї структури Іван Шпильовий.
Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року направляє особисто Віталій Кличко. Раніше, з 2 березня 2020 року, роботу зазначеної структури контролював тепер уже екс-заступник голови КМДА Олександр Густелев.
* КП “Київпастранс” (Код ЄДРПОУ: 31725604)
** ТОВ “КМ Енерджі” (код ЄДРПОУ: 43252113)
*** ТОВ “Глобал Сейл” (Код ЄДРПОУ: 41915030)
**** ТОВ “Глуско Україна” (Код ЄДРПОУ: 40428668)
***** ТОВ “Вєнтус Ресурс” (Код ЄДРПОУ: 38927250)
Фото: колаж KВ