На столичному мосту через Десенку протягом року за 215 млн гривень триватиме ремонт на замовлення КП “Київавтошляхміст”. Підрядником для цих робіт без конкуренції було обрано ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура”, якому минулого року також без конкурсу діставався коштовний підряд на виконання відновних робіт на цьому мосту. Ця компанія відома в Києві як субпідрядник скандального будівництва Подільсько-Воскресенського мосту та фігурант кримінального розслідування “бюджетних розпилів” на його зведенні, за що було арештовано її майно. Не виключено, що ця кримінальна тяганина стала причиною нещодавньої зміни власників ТОВ, хоча, ймовірно, що лише формальної: до лютого поточного року фірма належала Валерію Сировацькому (куму та багаторічному партнеру директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Олександра Рувіна), який переоформив її на маловідому Ірину Діамант, яка досі не мала більше ніякого бізнесу.
Як стало відомо KВ з оголошення електронної системи ProZorro, 26 червня 2023 року КП “Київавтошляхміст” (*) уклало з ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” (**) договір на виконання поточного ремонту мосту через річку Десенка в Києві. Ціна договору склала 214,9 млн гривень.
За умовами угоди підрядник до кінця червня 2024 року повинен замінити на мосту гідроізоляційне та асфальтобетонне покриття, перевлаштувати деформаційні шви та контактну мережу тролейбусів.
Бажаючих позмагатися за вказаний підряд, крім ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура”, більше не знайшлося. А оскільки закупівлю провели через “відкриті торги з особливостями”, з цим підрядником і уклали договір. Нагадаємо, що у разі подання для участі у такій закупівлі однієї пропозиції, ця закупівля одразу переходить на стадію розгляду цієї пропозиції, а не відміняється, як у відкритих торгах.
Зазначимо, що 22 червня 2023 року в Київській міськдержадміністрації (КМДА) анонсували ремонтні роботи на мосту через Десенку, в зв’язку з якими рух по ньому в напрямку лівого берегу частково обмежать із 27 червня до 15 вересня. В КМДА уточнили, що минулоріч на мосту оновлювали бетонну плиту-основу, гідроізоляцію та асфальтове покриття у крайніх правих смугах, а зараз ці роботи виконуватимуть на решті смуг.
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” зареєстровано в 2018 році в Києві. Статутний капітал – 2,37 млн гривень. Основний вид діяльності – будівництво доріг і автострад. На початку поточного року компанія змінила власників. Наразі її засновником значиться Ірина Діамант (зареєстрована в селі Чайки Бучанського району, більше жодних компаній у її власності не було і немає), директором – Андрій Рябчук. До лютого 2023 року фірма належала Олександру Приступову (20%) та Валерію Сировацькому (80%).
За інформацією Bihus.info, ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” з 2019 року є субпідрядником скандального будівництва Подільсько-Воскресенського мосту, а Валерій Сировацький – кум та багаторічний партнер Олександра Рувіна – директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (КНДІСЕ). За інформацією видання, саме це ТОВ пролобіювало зміни до проекту будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Тоді фірма заявляла, що укладене попередніми підрядниками асфальтове покриття мосту є неякісним, і вона його замінить.
ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” разом з замовником будівництва Подільсько-Воскресенського мосту (КП “Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд”) та генпідрядником (ТОВ “Еко-Буд-Трейд”) фігурує в кримінальному провадженні за підозрою в “розпилі” бюджетних коштів при його зведенні. У рамках провадження (№42021100000000170 від 12.03.2021 року) правоохоронці вже вручили підозри у вчиненні різних “бюджетних злочинів” кільком посадовцям замовника та компанії-підрядника, а також наклали арешт на майно ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура”.
За даними Clarity Project, в результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” уклало 94 договори на 1,21 млрд гривень. Найбільший замовник – Департамент регіонального розвитку Київської облдержадміністрації, від якого отримано 6 підрядів на 276,66 млн гривень.
Крім нинішнього договору на проведення ремонту мосту через річку Десенка, ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” отримувало від КП “Київавтошляхміст” ще один підряд і також без конкурсу – на виконання відновних робіт на Північному мосту через Дніпро та мосту через Десенку за 160,6 млн гривень. Вказаний договір був укладений 17 жовтня 2022 року та передбачав виконання всіх робіт за місяць – до середини листопада. Чи виконані зобов’язання по цьому договору – невідомо, адже звіт про його виконання в системі ProZorro не опублікований. До слова, цей договір увійшов в трійку найдорожчих замовлень столиці в 2022 році.
Читайте: В Києві за 160 млн гривень відремонтують покриття Північного мосту та мосту через Десенку
Разом з тим, в грудні 2021 року ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” отримало замовлення від КК “Київавтодор”, якій підпорядкований “Київавтошляхміст”, на проведення капремонту вул. Татарської за 69 млн гривень.
Читайте: За 69 млн гривен в Киеве должны капитально отремонтировать улицу Татарскую
КП “Київавтошляхміст” засновано Київрадою в 1992 році. Основний вид діяльності – допоміжне обслуговування наземного транспорту. З листопада 2019 року підприємством тимчасово керує Богдан Кобернюк.
КП “Київавтошляхміст” входить в структуру КК “Київавтодор”, обов’язки директора якої виконує Олександр Федоренко.
Нагадаємо, з квітня 2015 року по лютий 2020 року КК “Київавтодор” очолював Олександр Густелев. На цій посаді він неоднократно ставав фігурантом корупційних скандалів, однак це не завадило голові КМДА Віталію Кличко назначити його в лютому 2020 року своїм заступником. В листопаді 2021 року Віталій Кличко заявив про звільнення Олександра Густелева з посади заступника КМДА, звинувативши його у затягуванні робіт із завершення будівництва вищезгаданого Подільсько-Воскресенського мостового переходу.
КК “Київавтодор” підпорядкована Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, яким з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор. Діяльність Департаменту транспортної інфраструктури КМДА направляє, координує та контролює особисто голова КМДА Віталій Кличко.
Читайте: Ремонт на Південному мосту в Києві виконуватиме маріупольська компанія з кримінальним досьє
* КП “Київавтошляхміст” (код ЄДРПОУ: 03359018)
** ТОВ “Сучасна транспортна інфраструктура” (код ЄДРПОУ: 42229523)
Фото: колаж KВ