Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність

Громади Київщини можуть залишитися без бюджету розвитку та низки основних доходів. Аби цього не допустити, місцеві асоціації взялися оббивати пороги владних кабінетів та вимагати відкликання законопроєкту № 6062. На місцевому ж рівні тим часом заговорили про чергову спробу поховати фінансову децентралізацію та інфраструктурні проєкти громад. 

Як стало відомо KV, 20 жовтня Верховна Рада України за підсумками обговорення відклала розгляд законопроєкту № 6062 “Про внесення змін до бюджетного кодексу України”, поданий Кабінетом Міністрів України разом з проєктом бюджету на 2022 рік. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Законопроєкт після зауважень і пропозицій щодо усунення неточностей і суперечностей, наданих комітетом ВРУ з питань бюджету, може бути винесений на розгляд вже на найближчі пленарні засідання ВРУ.

Нагадаємо, документ був зареєстрований нещодавно, 15 вересня, але його вже встигли охрестити “вбивцею децентралізації”. Експерти в один голос заявляють, що він позбавить місцеві бюджети низки статей доходів, без яких громади недоотримають значні кошти. 

Як раніше повідомляла KV, Асоціація міст України виступила з критикою урядового законопроєкту, який дозволить Міністерству фінансів та місцевим держадміністраціям зупиняти виконання бюджетів територіальних громад, а також з 2023 року ліквідувати бюджети розвитку. Не підтримала цілу низку запропонованих змін до Бюджетного кодексу України і Всеукраїнська Асоціація тергромад. 

Читайте: “Общины Киевщины могут остаться без бюджета развития”, – Ассоциация городов Украины


Законодавчі новели

Асоціація міст України проаналізувала зміни до Бюджетного кодексу України, запропоновані законопроєктом, і спрямувала до парламентського Комітету низку зауважень.

Так, в АМУ запевняють, що ліквідація бюджету розвитку місцевих бюджетів із 2023 року (перенесення джерел доходів бюджету розвитку до загального фонду місцевих бюджетів) призведе до ліквідації “цільових” доходів, і в перспективі може спричинити скорочення видатків місцевих бюджетів. Такі зміни можуть призвести до додаткового навантаження на місцеві бюджети в частині фінансування делегованих повноважень (у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту тощо). Крім того, громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, а отже і належно планувати розвиток.

Також зміни пропонують вилучати залишки коштів за освітньою субвенцією до державного бюджету. Ці ж кошти на місцях були мотивацією до оптимізації шкіл.

“У місцевих бюджетах Київщини такі залишки на початок бюджетного року становили 314 млн гривень, та це не означає, що їх не зуміли використати. Їх економили, аби вистачило, щоб за них придбати шкільний автобус, облаштувати класи фізики, хімії, провести реконструкцію закладів освіти та облаштувати їх протипожежними засобами. Забрати цю можливість у органів місцевого самоврядування означає позбавлення не лише фінансового ресурсу, а й в принципі фінансового інструменту з оптимізації мережі закладів освіти”, – говорить консультант з бюджетних питань Асоціації міст України у Київській області Тетяна Ревенко.

Серед вагомих проблем називають і розширення контрольних функцій Мінфіну та державних адміністрацій. Зокрема в частині зупинення рішення про бюджет до закінчення судового розгляду і доведення порушення вимог до його складання і провини місцевого самоврядування. На думку АМУ, це є прямим втручанням держави у самостійність місцевого самоврядування, що заблокує роботу виконавчих органів. А отже, жителі громад можуть не одержати гарантовані послуги.

Щодо середньострокових позик, то зміни передбачають закріплення “ручного” порядку погашення заборгованості, що є неприйнятним для місцевого самоврядування. В Асоціації запевняють, що заборгованість місцевих бюджетів виникла у 2009-2014 роках через неправильне планування державними органами видатків з делегованих повноважень. Тож місцеве самоврядування було змушене “для виправлення прорахунків Мінфіну запозичувати кошти для забезпечення бюджетної сфери – освіти, охорони здоров’я, соціального захисту”.

Місцеві бюджети ризикують втратити і від нововведень 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності. Кошти перейдуть до спецфонду держбюджету (із спрямуванням на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням КМУ). Можуть ускладнитися і процедури проведення внутрішнього аудиту. Також законопроєкт вилучає із джерел доходів бюджетів громад частину розміру плати за видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей тощо.

Так, 29 жовтня відбулася зустріч представників Асоціації міст України з Міністерством фінансів України, на якій обговорили запропоновані зауваження АМУ. І представники Мінфіна погодилися із їхньою значною частиною. Відкритим ще залишається питання щодо залишків освітньої субвенції та сертифікації внутрішнього аудиту.

В АМУ ж висловлюють сподівання, що у процесі доопрацювання законопроєкту до другого читання таки врахують всі їхні пропозиції.

На місцях

Доки законопроєкт на паузі і тривають консультації з народними депутатами, громади також активізувалися і заявили про готовність виборювати свою фінансову незалежність. На місцях впевнені, що законопроєкт схвалювати у такій редакції просто не можна, адже він паралізує розвиток громад.

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність“Важко зрозуміти авторів цього законопроєкту. Якби вони були практиками, то зрозуміли, що гальмують і консервують розвиток громад. Якщо територіальні громади не будуть мати виокремленого бюджету розвитку, поруч із загальним кошиком, то практично всі проєкти зупиняться. Ще можливо зрозуміти Мінфін з позиції контролю фінансових органів місцевого самоврядування. Та, навіть, для проходження питань, пов’язаних із фінансуванням капвидатків, враховуючи певну політизацію на базовому рівні представницьких органів, це також паралізує роботу громади. Через це позиція органів місцевого самоврядування, Асоціації міст – що тергромади повинні мати окремий бюджет розвитку. Крім того, доречно було б його підсилити певними податками, наприклад, єдиним податком, закріпивши певний відсоток, повернутися до так званої сплати пайової участі в тих громадах, де ведеться будівництво. А не навпаки ліквідувати, як пропонують це автори законопроєкту. Законопроєкт схвалювати у такій редакції просто не можна – це згубно для громад”, – прокоментував голова Бучанської міської громади Анатолій Федорук

За словами очільника Бучанської громади, у громад буде постійний привід для хвилювання, допоки не буде ухвалена остаточна редакція Бюджетного кодексу чи закону про бюджет, або окремого закону, що врегулює це питання.

“Дана норма законопроєкту фактично відкидає  місцеве самоврядування в 90-ті роки, коли лише зароджувалися взаємостосунки центральної місцевої влади і закріплювалися за місцевою владою доходи. Наразі це складний період, адже ситуація дійсно хвилююча. Громади і так взяли на себе величезний об’єм навантаження у плані соціальних гарантій за проходження опалювального сезону, проти коронавірусні заходи, у яких місцеві бюджети приймають безпосередню участь та інші видатки, які мали би бути гарантовано закріплені та профінансовані з державного бюджету. І якщо прибрати бюджет розвитку, то зупиниться будь-який розвиток громад”, – впевнений він. 

Так, у коментарі KV голова Немішаївської селищної громади Петро Перевозник розповів, що Асоціація міст України та Всеукраїнська асоціація тергромад запропонували місцевим радам затвердити рішення щодо недопустимості прийняття законопроєкту № 6062 в такій редакції. 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність“З допомогою цього законопроєкту у громад хочуть забрати бюджет розвитку і ще дуже-дуже багато непрупистимих позицій, у тому числі і акцизний податок. Тобто туди увійшли основні складові, які формують бюджети громад. Такі дії послаблять наші місцеві бюджети. Тому громади мають напрацювати і прийняти рішення, направити їх до Верховної Ради, Кабміну та Президента з тим, щоб не допустити цей законопроєкт до голосування, а доопрацювати і побачити ті моменти, які загрожують місцевим бюджетам. Цей законопроєкт повністю суперечить ЗУ “Про місцеве самоврядування”. Тож зараз громади готують такі проєкти рішень. Наша громада планує прийняти таке рішення на наступній черговій сесії, можливо, вже 28 листопада. Будемо обов’язково звертатися в усі інстанції. Думаю, це буде дієвий інструмент вирішення ситуації разом із листами від асоціацій. Вважаю, що інші асоціації також мають підлючитися, як і решта громад. Адже це наші бюджети. Не ходити же громадам з простягнутою рукою і не випрошувати субвенції, яка нам і так не дуже легко дається. Потрібно, щоб був власний бюджет розвитку, так само як і залишився акциз на нафтопродукти”, – говорить Перевозник.

Так, наприклад, на черговому засіданні 12 сесії Макарівської селищної ради, що відбулося 28 жовтня, депутати вже підготували подібне звернення до народних депутатів України з проханням не підтримувати законопроєкт № 6062. 

Як повідомила KV голова Ржищівської громади Крістіна Чорненька, аналогічне звернення їхні депутати підтримали 5 листопада. 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність

“Це рішення ми вже прийняли на останній сесії, його ініціювали депутати фракції “Європейська Солідарність”. І вже плануємо направляти його до Кабміну, Президента та ВРУ. Виникають питання до бюджету розвитку, щодо пункту, де 70% надходжень від викупу земель комунальної власності йтимуть до держбюджету, повернення залишків освітньої субвенції. Але ж на місцеве самоврядування і так дуже багато перекладено. Наприклад, медична сфера. Через умови, в які поставила нас держава у зв’язку з медреформою, наша громада більше 7 млн гривень була вимушена заплатити, щоб наші медзаклади продовжували функціонувати. Це і так велике навантаження на місцеві бюджети. А ті кошти, які в нас, навіть, залишаються, громада хоче витратити на свої потреби. І якщо й їх ще забрати, то це не дуже коректна позиція стосовно органів місцевого самоврядування”, – зауважила очільниця. 

Звернення, щоб відстояли позиції громад у цій ситуації, подала до місцевих асоціацій і Студениківська громада. Адже на думку голови Студениківської сільської громади Марії Лях, подібні законопроєкти не є позитивним кроком на шляху децентралізації, а навпаки посилюють централізацію влади на місцях.

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини просять уряд не нищити їхню фінансову незалежність“Центральна влада максимально перекладає все на громади: соціальний захист населення, утримання певних категорій тощо. Не можна перекласти обов’язки держави на громади і ще й забирати кошти. Створити такі умови, що громади з рештою не зможуть розвиватися. Ми повертаємося знову до того, що вже громади будуть змушені випрошувати кошти на своє утримання у центральної влади. Це вже просто залежність центральної влади маніпулювати самоврядуванням першого рівня. Це – крок назад. Чому б зрештою не почути владі проблеми на місцях і не приймати рішення, виходячи із позицій громад, асоціацій, які на практиці розуміють всі плюси та мінуси. Такі непередбачені державою кроки, напевно, можуть говорити, що стратегія розвитку держави не вироблена у центральної влади. І сподіваюся, що цей період є просто перехідним. Якби було менше партій, впевнена, що держава пришвидшила свій курс. Утворили непотрібні районні адміністрації, які тепер зможуть ще й впливати і на рішення щодо місцевого бюджету. Цьогоріч маємо понад 13 млн гривень реверсної дотації, кошти йдуть, а страждає громада, яка розраховувала на ці кошти реалізувати проєкти. Крім всього цього, громади позбавили субвенції на розвиток інфраструктури. Тепер же давайте заберемо ще й залишки освітньої субвенції”, – говорить вона. 

За словами Лях, освітня субвенція є порятунком для громад. Так, цьогоріч за рахунок залишків освітньої субвенції, громада змогла купити шкільний автобус для підвезення майже 70 дітей із села Семенівка.

Читайте: 

Проект Децентрализация: Софиевская и Петропавловская Борщаговки не спешат объединяться

Проект “Децентрализация”: Войти в Озернянскую ОТО готовы лишь два сельсовета из шести

Проект “Децентрализация”: Великодымерская теробщина этой осенью идет на выборы

Проект “Децентрализация”: Медвинская теробщина идет на выборы в неполном составе

Проект “Децентрализация”: Фурсовская теробщина может лишиться части бюджета

Проект “Децентрализация”: Села Переяслав-Хмельницкого района отказались примкнуть к городу

Проект “Децентрализация”: Кагарлыкская теробщина объединит город и 26 сельсоветов

Проект “Децентрализация”. Политические амбиции мешают состояться большой Боярской теробщине

Проект “Децентрализация”: Тетиевская терробщина готовится к выборам в декабре

Проект “Децентрализация”. Узинской терробщине придется поработать над развитием

Проект “Децентрализация”: КОГА тормозит назначение выборов в Циблевской терробщине

Проект “Децентрализация”: Гостомельская ОТО пойдет на выборы только в составе Киево-Святошинского района

Проект “Децентрализация”: Студениковская терробщина готовится к выборам в декабре

Проект “Децентрализация”: Предусмотренная Кабмином Дымерская ОТО может не состояться

Проект “Децентрализация”: Мироновская терробщина ждет позитивного вывода от КОГА

Проект “Децентрализация”: Ржищевская терробщина может стать проблемой для Кагарлыкского района

Проект “Децентрализация”: Ходосовская терробщина может объединить села трех районов

Проект “Децентрализация”: села Ставищенского района готовы митинговать против объединения

Проект “Децентрализация”: Яготинская терробщина не спешит на выборы

“Проект Децентрализация”: Создание Боярской ОТО дошло до суда

Проект “Децентрализация”. Сельсоветы потенциальной Вороньковской ОТО не готовы объединяться

Проект “Децентрализация”: Власти Згуровщины не готовы терять полномочия

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Дмитровская терробщина уже год дожидается выборов

Проект “Децентрализация”: Гребенковская терробщина не может быть создана без согласия двух сельсоветов

“Проект Децентрализация”: Создание потенциальной Бышевской ОТО остановилось в 2015 году

Проект “Децентрализация”: Козин поборется за право быть центром терробщины

Проект “Децентрализация”: Пирновская терробщина может быть создана только принудительно

Проект “Децентрализация”: Процесс объединения в Барышевке даже не начали

Проект “Децентрализация”: Терробщина с центром в Украинке может быть названа Трипольской

Проект “Децентрализация”: Рожновская терробщина не может определиться с центром

“Проект Децентрализация”: Обухов может присоединить окрестные села

Проект “Децентрализация”: Иванковская ОТО поборется за зону отчуждения

Проект “Децентрализация”: Ташанская терробщина год ждет позитивного вывода КОГА

Проект “Децентрализация”: Березанская терробщина будет проходить процедуру создания ОТО заново

Проект “Децентрализация”: Володарский район не планирует объединяться в ближайшее время

Проект “Децентрализация”: Полесский район этим летом планирует начать процесс объединения

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО может объединить не все сельсоветы

Проект “Децентрализация”: Ракитнянский район может объединиться в две терробщины

Проект “Децентрализация”: Калиновская терробщина может быть создана с разрешения Кабмина

Проект “Децентрализация”: Белая Церковь может присоединить три сельсовета

Проект “Децентрализация”: В Броварском районе может появиться Придеснянская терробщина

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Вишневская ОТО начала процесс объединения

Проект “Децентрализация”: Германовка и Григоровка Обуховского района хотят быть центрами одной ОТО

Проект “Децентрализация”: Сельсоветы Таращанского района не хотят объединяться в терробщину

Проект “Децентрализация”: Процесс создания Чабановской терробщины стоит на месте

Проект “Децентрализация”: Скандальная Бучанская ОТО первой на Киевщине воспользовалась законом о присоединении

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Томашовская терробщина объединит два района Киевщины

Проект “Децентрализация”: Ржищев начал присоединять села двух районов

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Бородянская терробщина готова идти на выборы

Проект “Децентрализация”: Фастов планирует присоединить окружающие села

Проект “Децентрализация”: потенциальная Киево-Святошинская терробщина разделилась на две ОТО

Проект “Децентрализация”: КОГА утвердила Мироновскую терробщину

Проект “Децентрализация”: Заборский сельсовет не отдадут Боярке

Проект “Децентрализация”: Барышевская ОТО готовится к выборам

Проект “Децентрализация”: вялое руководство, имитация объединения и недостаточный результат

Проект “Децентрализация”: Обухов планирует присоединить один сельсовет

Проект “Децентрализация”: Березань присоединила пять сельсоветов

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО не пошла на зимние выборы из-за бездействия КОГА

Проект “Децентрализация”: Ковалевскую терробщину за один день утвердили в КОГА и отправили на выборы

Проект “Децентрализация”: жители Клавдиево-Тарасово просят президента ускорить их объединение

Проект “Децентрализация”: выборы в терробщинах Киевщины под угрозой срыва

Проект “Децентрализация”: 4 сельсовета Иванковского района тормозят создание терробщины

Проект “Децентрализация”: в Бузовском сельсовете скандал из-за присоединения к Ирпеню

Проект “Децентрализация”: потенциальная Вишневская терробщина готовится подавать документы в КОГА

Проект “Децентрализация”: в Ирпене со скандалом пытаются присоединить два сельсовета

Проект “Децентрализация”: Полесский район отложил объединение на следующий год

Проект “Децентрализация”: еще 6 сельсоветов могли бы присоединиться к Ржищеву

Проект “Децентрализация”: терробщины Киевщины просят парламент провести объединение по закону

Проект “Децентрализация”: Киевщина оказалась в числе аутсайдеров рейтинга формирования ОТО 

Проект “Децентрализация”: терробщинам Киевщины урезали дотацию на содержание школ и больниц

Проект “Децентрализация”: сельсоветы Белоцерковщины просят Киевоблсовет ускорить их присоединение к городу

Проект “Децентрализация”: Гройсмана просят разобраться с объединением территориальных общин на Згуровщине

Проект “Децентрализация”: протестующий Ворзель войдет в состав Бучанской ОТО

Проект “Децентрализация”: Киевская ОГА одобрила создание Томашовской терробщины

Проект Децентрализация: в Васильковском районе может появиться Калиновская терробщина

Проект Децентрализация: КОГА утвердила создание Глевахской ОТО 

Проект Децентрализация: Созданию Макаровской ОТО угрожает новоявленная Комаровская община

Проект Децентрализация: Ташанская терробщина готова идти на выборы

Проект Децентрализация: Гребенковская терробщина поборется за положительное заключение КОГА

Проект Децентрализация: Гатное и Вита-Почтовая хотят спастись от столицы совместным объединением 

Проект Децентрализация: Гостомель борется с Ирпенем за создание отдельной общины

Проект “Децентрализация”: администрация Терещука выдала общинам Киевщины еще два позитивных вывода

Проект “Децентрализация”: Калиновская община Броварского района может объединить четыре сельсовета

Проект “Децентрализация”: Сельсоветы Фастовского района надеются успеть добровольно объединиться в Кожанскую ОТО

Проект “Децентрализация”:  теробщины Киевщины жалуются на нехватку инфраструктурной субвенции 

Проект “Децентрализация”: судебное дело о присоединении Заборья к Боярке рассмотрят заново 

Проект “Децентрализация”: смена власти в Копылове заблокировала создание Березовской терробщины

Проект “Децентрализация”: села Бориспольщины хотят спастись от города созданием Золочевской общины

Проект “Децентрализация”: КОГА утвердила создание Обуховской терробщины

Проект “Децентрализация”: Гоголевская община продолжит объединение после утверждения перспективного плана

Проект “Децентрализация”: процесс утверждения Вишневской общины может затянуться до конца года

Проект “Децентрализация”: Козинскую общину Обуховского района могут исключить из перспективного плана

Проект “Децентрализация”: в Бородянском районе суды тормозят объединение общин

Проект “Децентрализация”: Островская община просит президента Зеленского разобраться с решениями КОГА

Проект “Децентрализация”: села потенциальной Боровской ОТО может переманить новоявленная Мотовиловская община

Проект “Децентрализация”: миллионные долги могут оставить жителей Калитянской ОТО без воды и света

Проект “Децентрализация”: Таращанский район может разделиться на две общины

Проект “Децентрализация”: теробщины Киевщины недополучают налоги за землю

Проект “Децентрализация”: бюджеты четырех теробщин Киевщины оказались под угрозой

Проект “Децентрализация”: Киевщину могут поделить на шесть районов

Проект “Децентрализация”: пять теробщин Киевщины хотят расшириться за счет окрестных сел

Проект “Децентрализация”: села на Васильковщине, рассорившиеся из-за реформы, могут объединить насильно

Проект “Децентрализация”: Киевская ОГА дала сельсоветам последний шанс добровольно присоединиться к ОТО

Проект “Децентрализация”: Бориспольщина и Белая Церковь не определились с центрами развития теробщин

Проект “Децентрализация”: общины Киево-Святошинского района требуют от КОГА пересмотреть состав и количество местных общин

Проект “Децентрализация”: Киевоблсовет просит ВРУ и Кабмин разобраться с проблемными селами Киевщины

Проект “Децентрализация”: вокруг потенциальной Боярской теробщины разгорелся новый скандал

Проект “Децентрализация”: КОГА может вынести негативный вердикт потенциальной Пристоличной ОТО 

Проект “Децентрализация”: села Киево-Святошинского района спешно взялись за объединение

Проект “Децентрализация”: Бориспольщину разделят на шесть теробщин

Проект “Децентрализация”: потенциальная Березовская ОТО под угрозой срыва

Проект “Децентрализация”: судьбу потенциальной Феодосиевской общины решит Кабмин

Проект “Децентрализация”: Мироновская ОТО расширила границы за счет трех сельсоветов

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО просит Кабмин откорректировать перспективный план

Проект “Децентрализация”: Обуховская ОТО поборется за окружающие села с потенциальной Козинской общиной

Проєкт “Децентралізація”: Петропавлівська і Софіївська Борщагівки проти об’єднання з Вишневим та столицею

Проєкт “Децентралізація”: села Переяслав-Хмельницького району відстоюють потенційну Гайшинську громаду

Проєкт “Децентралізація”: найгучніші провали й успіхи Київщини у 2019 році

Проєкт “Децентралізація”: Київщина увійшла в ТОП-5 областей-аутсайдерів за рейтингом формування спроможних громад

Проєкт “Децентралізація”: на Київщині стартувало примусове об’єднання громад

Проєкт “Децентралізація”: сільради Київщини знову відмовляються об’єднуватися із містянами в одну громаду

Проєкт “Децентралізація”: села Миронівського та Кагарлицького районів готові протестувати проти Ржищівської ОТГ

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини вимагають від уряду обіцяного ПДФО

Проєкт “Децентралізація”: зміни в Конституцію та права громад

Проєкт “Децентралізація”: десятки громад на Київщині запізнились втрапити в перспективний план

Проєкт “Децентралізація”: Київщина виступила за ліквідацію районних рад 

Проєкт “Децентралізація”: села Києво-Святошинського району погрожують перекривати дороги у разі насильницького об’єднання 

Проєкт “Децентралізація”: одиниці тергромад Київщини потрапили в рейтинг потужних ОТГ України 

Проєкт “Децентралізація”: секвестр бюджету залишить ОТГ без засобів для існування та боротьби з епідемією

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини озброюються засобами захисту та ведуть профілактичну боротьбу з коронавірусом 

Проєкт “Децентралізація”: Ірпінь та Бородянка поборються за звання райцентру субрегіонального рівня

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини нажахані перспективою укрупнення та централізації повноважень

Проєкт “Децентралізація”: громади Фастівського району виступили проти примусового об’єднання

Проєкт “Децентралізація”: Обухівська громада планує розширюватися за рахунок суміжних сіл

Проєкт “Децентралізація”: Кабмін схвалив ще 45 ОТГ Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Вишгород зазіхнув на звання центру Приірпіння

Проєкт “Децентралізація”: Кабмін змінив конфігурації п’яти громад Києво-Святошинського району

Проєкт “Децентралізація”: Урядовий проєкт укрупнення районів обурив Київщину (опитування)

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини позбавлять фінансової залежності від районних рад

Проєкт “Децентралізація”: громадам Київщини дозволили змінювати цільове призначення землі та затверджувати містобудівну документацію

Проєкт “Децентралізація”: села Київщини боронитимуть право на добровільне об’єднання в суді

Проєкт “Децентралізація”: Мінгромад обіцяє ОТГ поповнення бюджетів за рахунок ПДФО 

Проєкт “Децентралізація”: асоціаціям Київщини не вдалось відстояти “мажоритарку” для сіл

Проєкт “Децентралізація”: На Київщині через недобровільність об’єднання знову судяться Боярка і Забір’я

Проєкт “Децентралізація”: Миронівська ОТГ планує заробляти на природі та інвестиціях

Проєкт “Децентралізація”: Студениківська ОТГ збагатиться за рахунок банку землі та “Ниви Переяславщини” 

Проєкт “Децентралізація”: Фурсівській ОТГ не вистачає коштів на розвиток громади 

Проєкт “Децентралізація”: Бородянська ОТГ розвиватиметься за рахунок донорів

Проєкт “Децентралізація”: Ржищівська ОТГ для одержання прибутків задіє водний та освітньо-туристичний потенціал 

Проєкт “Децентралізація”: Баришівка мітить у п’ятірку найбагатших громад Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Пісківська ОТГ хоче стати популярним курортом Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Обухівська ОТГ спрямує на свій розвиток понад півмільярда гривень до 2030 року

Проєкт “Децентралізація”: Бучанська ОТГ направить мільйони на розбудову комфортної інфраструктури

Проєкт “Децентралізація”: Великодимерська ОТГ проведе інвентаризацію землі

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини взялися ділити ОТГ на округи та обирати старост 

Проєкт “Децентралізація”: Узинська ОТГ шукає 65 млн гривень на будівництво очисних споруд

Проєкт “Децентралізація”: держава переклала на старост владні компетенції сільських голів

Проєкт “Децентралізація”: обіцяні громадам землі за межами населених пунктів пустили з молотка

Проєкт “Децентралізація”: у тергромад Київщини бракує коштів на якісні адмінпослуги

Проєкт “Децентралізація”: на зміну дільничним у об’єднаних громадах прийдуть поліцейські офіцери 

Проєкт “Децентралізація”: найгучніші провали й успіхи Київщини у 2020 році

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини не можуть отримати від районів  комунальне майно

Проєкт “Децентралізація”: статус і повноваження старост у громаді залежатимуть від Верховної Ради

Проєкт “Децентралізація”: у 2021 році Тетіївська громада збагатиться за рахунок гранту в 26 млн гривень

Проєкт “Децентралізація”: на Київщині почали ліквідовувати райони, перший на черзі – Згурівський 

Проєкт “Децентралізація”: ліквідована Іванківська райрада залишила громаді-спадкоємцю мільйонні борги 

Проєкт “Децентралізація”: голови громад мають право накладати вето лише на прийняті рішення ради

Проєкт “Децентралізація”: ліквідації Баришівського району заважають комунальні борги

Проєкт “Децентралізація”: Миронівську райраду ліквідують із боргами по зарплаті 

Проєкт “Децентралізація”: депутати ВРУ взялися за урбанізацію міст

Проєкт “Децентралізація”: Київщина втрачає першість у рейтингу заможності громад

Проєкт “Децентралізація”: майно та активи Бородянського району розділили між шістьма громадами 

Проєкт “Децентралізація”: Обухівський район віддасть Букринський плацдарм на утримання області

Проєкт “Децентралізація”: пандемія та безгрошів’я блокують розвиток культпослуг на Київщині

Проєкт “Децентралізація”: Держгеокадастру дозволили і далі розпоряджатися землями Київщини 

Проєкт “Децентралізація”: Славутич збільшить бюджет за рахунок бізнес-парку та інвестицій

Проєкт “Децентралізація”: Васильківський район ліквідують упродовж місяця

Проєкт “Децентралізація”: уряд взявся за діджиталізацію тергромад 

Проєкт “Децентралізація”: Київщина позмагається за гранти для розвитку громад

Проєкт “Децентралізація”: дві селищні громади Київщини заявили про бажання стати містом

Проєкт “Децентралізація”: на утримання громад хочуть передати приватизовані гуртожитки та бомбосховища 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини формують партнерські об’єднання для збільшення ресурсів

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини планують оптимізацію освітніх закладів

Проєкт “Децентралізація”: громади та асоціації Київщини виступають за збільшення ПДФО

Проєкт “Децентралізація”: громади можуть втратити мільйони разом з акцизом на тютюн 

Проєкт “Децентралізація”: новоствореним райрадам Київщини бракує коштів на існування

Проєкт “Децентралізація”: громади просять уряд та Раду закріпити реформу на законодавчому рівні

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини скаржаться на дублювання повноважень та бідність

Проєкт “Децентралізація”: тергромади навчать, як правильно роздавати землю

Проєкт “Децентралізація”: із бюджетів громад вилучатимуть кошти на охорону культурної спадщини 

Проєкт “Децентралізація”: громади масово розпродують комунальне майно 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини скаржаться на ProZorro

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини стурбовані вимогами закону щодо заснування ліцеїв

Проєкт “Децентралізація”: найуспішніші громади Київщини 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини хочуть зекономити на благоустрої за рахунок держсубвенції

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини шукають кошти на покращення послуг своїх КП

Проєкт “Децентралізація”: громадам Київщини роздали кошти на інфраструктуру та ремонт доріг

Проєкт “Децентралізація”: тепломережі столичного регіону загрузли у боргах

Проєкт “Децентралізація”: тривають дискусії щодо права власності на майно тергромад

Проєкт “Децентралізація”: громадам Київщини не додали освітньої субвенції

Проєкт “Децентралізація”: Богуслав та Яготин розвиватимуться за рахунок ландшафтних парків

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини виступають проти затягування перевиборів місцевого керівництва

Фото: колаж KV

КиевVласть

Автор:
Інна Міхно
Рекомендуємо до перегляду
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
Генпрокуратура намагається не допустити нової забудови НПП “Голосіївський” компаніями “КСМ-Груп”
09:00 Генпрокуратура через суд намагається повернути державі земельну ділянку площею 5,69 га на просп. Академіка Глушкова, 65 (територія НПП “Голосіївський”). У 2022 році право…
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
Banner
QlU7mDx4