Справа про будівництво ЖК “Ліко-Град Perfect Town” дійшла до Касаційного суду

Справа про будівництво ЖК “Ліко-Град Perfect Town” дійшла до Касаційного суду

Касаційний адміністративний суд може поставити крапку в питанні законності будівництва ЖК “Ліко-Град Perfect Town” (п’ять 23-поверхових житлових будинків та дитячий садок) біля столичного аеропорту “Жуляни”. Зупинити будівельні роботи та знести вже зведені споруди від ТОВ “Л-Груп” (замовник будівництва) вимагає Державіаслужба України. Свої вимоги державний орган аргументує відсутністю необхідних погоджень та тим, що забудовники, ймовірно, перевищили максимально допустиму висотність своїх об’єктів більш ніж на два десятки поверхів. Слідчі Нацполіції також вважають, що цей ЖК зводиться на непризначеній для будівництва житла землі та суперечить МУО від КМДА, які передбачали будівництво об’єкту не вище 2 поверхів. За реалізацією проєкту на вул. Максимовича, 32 стоять досить впливові особи – екснардеп Ігор Лисов та діючий народний депутат Дмитро Ісаєнко (на колажі ліворуч та праворуч відповідно).

Як стало відомо KВ, Касаційний адміністративний суд може поставити крапку в питанні законності будівництва ЖК “Ліко-Град Perfect Town”. 

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

9 серпня 2022 року цей суд залишив без руху касаційну скаргу ТОВ “Л-Груп” по справі №640/12719/19, бо не побачив документа, який підтверджує сплату касаційного збору. Але, якщо ТОВ вирішити цю проблему (на це дається 10 днів з моменту отримання такої ухвали), суд ймовірно прийме рішення щодо відкриття касаційного провадження.

Таким чином, є шанс остаточно встановити, чи є законним проведення будівельних робіт на земельній ділянці на вул. Максимовича, 32 (Солом’янський та Голосіївський райони) – впритул до аеропорту “Жуляни”. 

Справа про будівництво ЖК “Ліко-Град Perfect Town” дійшла до Касаційного суду

Орієнтовне розміщення об’єкта будівництва на карті

В рамках цієї справи Державіаслужба України вимагає від ТОВ “Л-Груп” припинити будівельні роботи та знести будівлі, які, за інформацією держоргану, “небезпечні” для здійснення польотів. Також авіаслужба вимагає від Департаменту містобудування та архітектури Київської міськдержадміністрації (КМДА) скасувати містобудівні умови та обмеження (МУО) на проєктування цієї забудови. У свою чергу, ТОВ “Л-Груп” в рамках зустрічного позову по даному провадженню вимагає від служителів Феміди визнати незаконним та скасувати рішення Державіаслужби від 5 квітня 2019 року щодо припинення будівельних робіт.

15 вересня 2021 року Окружний адміністративний суд Києва (ОАСК) відмовив Державіаслужбі у задоволенні її вимог та повністю задовольнив зустрічний позов ТОВ “Л-Груп”. Але 23 червня 2022 року Шостий апеляційний адміністративний суд частково задовольнив апеляційну скаргу Державіаслужби – у частині деяких її вимог до Департаменту містобудування та архітектури КМДА. Саме цей судовий вердикт наразі намагається оскаржити ТОВ “Л-Груп”.

KВ вирішила проаналізувати, з чим пов’язані взаємні претензії сторін судового спору та про яке будівництво йде мова.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Сільхоз земля для ТРК

Земельну ділянку по вул. Онуфрія Трутенка, 32 (з 2016 року – вул. Максимовича) площею 4,69 га Київрада передала  на 15 років в оренду ТОВ “Л-Груп” для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу (ТРК) ще 23 грудня 2004 року. На той час ця ділянка знаходилась у постійному користуванні державного підприємства (ДП) “Науково-дослідний, виробничий агрокомбінат “Пуща-Водиця” та за своєю категорією відносилася до земель сільськогосподарського призначення. У відповідності до рішення столичної міськради, вказаному ДП було припинено право постійного користування цією ділянкою, землю перевели до категорії земель запасу житлової та громадської забудови. 

Читайте: Кримінальні провадження, суди та скандали: як “Столиця груп” будує ЖК “Варшавський Плюс”

Відомо, що 2 квітня 2009 року Київрада відмінила більш ніж три десятки своїх рішень про передачу земельних ділянок в оренду різним юридичним особам, які були затверджені в попередні роки. Офіційні причини для цього були різні, у тому числі – порушення процедури землевідводу. В даний перелік увійшло і рішення про передачу згаданої вище ділянки в оренду ТОВ “Л-Груп”. 

Проте вже наступного місяця, 28 травня 2009 року, Київрада відновила дію свого рішення стосовно ділянки на вул. Онуфрія Трутенка, 32 – у “списку на відміну” її змінила інша земля та інший орендар. Відновлення даного рішення столична міськрада офіційно аргументувала “чисельними проханнями” – колективним зверненням киян та зверненням народного депутата Ігоря Лисова. 

Як замість скромного ТРК почали будувати великий ЖК

17 квітня 2012 року Головне управління містобудування та архітектури КМДА видало ТОВ “Л-Груп” Містобудівні умови та обмеження (МУО) на проєктування будівництва ТРК на вул. Онуфрія Трутенка, 32. Згідно з цим документом, компанії дозволили проєктувати тут лише двоповерхову будівлю з одноповерховим підземним паркінгом. Площа забудови повинна була скласти 32,3 тис. кв.м, а ще на 8,3 тис. кв.м. було заплановано розміщення автостоянок. 

Вже 7 червня 2012 року Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Києві видала ТОВ “Л-Груп” дозвіл на будівництво даного ТРК (документ наразі відсутній у відкритому доступі. – KВ). За даними публічних джерел, цей об’єкт мав отримати назву “Happy Mall”. Проте в подальшому орендар ділянки на вул. Максимова, 32 суттєво змінив свої будівельні плани.

Протягом наступних семи років у дозвіл на будівництво неодноразово вносились зміни. В результаті таких “коригувань” від 28 квітня 2017 року та 29 серпня 2019 року Держархбудінспекція (ДАБІ) дозволила компанії будувати по вул. Максимова, 32 “багатофункціональний ТРК” (приблизно в цей же період розпочалися будівельні роботи. – KВ). Згідно з цими корегуваннями ТОВ “Л-Груп” вже отримало право звести тут п’ять 23-поверхових житлових будинків та дитячий садок. 

За даними порталу “Нерухомі”, підрядником робіт було визначено ТОВ “Л-Буд Компані”. У другій половині 2019 року девелоперська компанія “Ліко-Холдінг” офіційно презентувала житловий комплекс на цій території – він отримав назву “Ліко-Град Perfect Town”. Її партнером по даному проєкту виступив відомий девелопер “Perfect Group”. 

Незадовго до “останнього” внесення змін у будівельний дозвіл, 5 квітня 2019 року, Державіаслужба України прийняла рішення про припинення забудови зазначеної ділянки – у зв’язку з відсутністю у забудовників попереднього погодження місця розташування і висоти об’єкта будівництва з відповідними державними органами. Зазначалося, що роботи проводяться на приаеродромній території аеропорту “Жуляни” без узгодження з цим аеропортом та безпосередньо самою Державіаслужбою. 

Таким чином, забудовника закликали погодити з цими органами усі спірні питання. Та попередили, що в  іншому випадку “Державіаслужба у встановленому законом порядку вживатиме заходів для припинення будівництва та знесення самочинно збудованого об’єкта з компенсацією витрат, пов`язаних з таким знесенням та приведення ділянки у первісний стан”.

Судові перепітії та увага поліції

Державіаслужба України та ТОВ “Л-Груп” почали судовий спір у липні 2019 року. Державний орган вважає, що ця компанія має виконати її рішення про припинення будівництва. Забудовник такі вимоги відкидає та вказує, що він у листопаді 2019 року отримав висновок Державного підприємства обслуговування повітряного руху України (“Украерорух”), згідно з яким “об`єкт будівництва не впливатиме на польоти суден за встановленими правилами на аеродроми (вертодроми). 

Також у компанії повідомили суду, що будь-які претензії стосовно висотності її об’єктів є безпідставними – мовляв, МУО від КМДА не містять обмеження щодо граничної висоти будівель (очевидно йде про відсутність обмежень “у метрах”. – KВ). Крім того, ТОВ “Л-Груп” доводило суду, що насправді Головне управління містобудування та архітектури КМДА дозволило компанії проєктувати будівництво 23-поверхових споруд. Мова йде про те, що в 2012 році компанія замовила у приватних архітекторів містобудівний розрахунок, згідно з яким планувалось зведення саме споруд із вказаною поверховістю, а зазначене управління в 2013 році начебто погодило це, направивши відповідний лист на адресу ТОВ “Л-Груп”.

Справа про будівництво ЖК “Ліко-Град Perfect Town” дійшла до Касаційного суду

Скріншот з рішення суду від 15 вересня 2021 року

В ході розгляду цієї справи в суді, улітку 2020 року, ТОВ “Л-Груп” звернулося до Державіаслужби із клопотанням про погодження місця розташування та висоти об’єктів його “багатофункціонального ТРК” на приаеродромній території аеропорту “Жуляни”. Проте, посадовці не стали погоджувати ці роботи, направивши компанії відповідний висновок від 2 липня того ж року. У січні 2021 року ТОВ “Л-Груп” звернулося до ОАСК із позовом до Державіаслужби – компанія вимагала, зокрема, скасувати згадану відмову та зобов’язати відповідача надати “позитивний висновок”. Проте, вже у травні 2021 року ТОВ “Л-Груп” за невідомих причин відмовилось від цього позову.

Читайте: Столичные власти попросили разобраться с подозрительным строительством жилого комплекса на ул. Трутенко, 32

У липні 2020 року будівництвом ЖК “Ліко-Град Perfect Town” зацікавились правоохоронці – Головне слідче управління Нацполіції відкрило кримінальне провадження за фактами порушень при реалізації цього проєкту. Зокрема, слідчі вказували на те, що це будівництво проводиться з порушенням цільового призначення землі (як зазначалося вище, Київрада в 2004 році надавала землю в оренду під будівництво саме ТРК) та МУО (цим документом було передбачено будівництво об’єкту не вище 2 поверхів). Також правоохоронці звернули увагу на протест Державіаслужби, яка навіть планує добитися знесення одного із об’єктів. 

Чи розслідується дане провадження наразі, у відкритих джерелах інформації немає, але відомо, що 30 грудня 2021 року Печерський районний суд Києва за клопотанням Нацполіції продовжив термін слідства до 10 січня 2023 року. 

Впливові бенефіціари

За даними аналітичної системи Youcontrol, столичне ТОВ “Л-Груп” (орендар земельної ділянки по вул. Максимовича, 32) було засноване в грудні 2001 року. Наразі директором компанії вказано Віктора Харченка, засновниками – ТОВ “Ф.Д.К.” та мешканця Києва Асіфа Гасімова. У свою чергу, ТОВ “Л-Буд Компані” (підрядник будівельних робіт) було зареєстроване в грудні 2014 року в Києві. Керівником компанії є Ігор Кобан, засновником та офіційним власником – Андрій Орищин.

ТОВ “Л-Груп” і ТОВ “Л-Буд Компані” очевидно пов’язані зі згаданим вище Ігорем Лисовим – депутатом Київради IV скликання (2002-2006 роки), ексзаступником голови КМДА (2003-2006 роки) та народним депутатом V і VI скликань Верховної ради (обирався по спискам “Партії регіонів”). Лисов є офіційним власником ТОВ “Ліко-Холдінг”, яке в 2011-2012 роках було вказане в якості засновника ТОВ “Л-Груп”. Згаданий вище Андрій Орищин був офіційним спостерігачем від Ігоря Лисова на парламентських виборах в 2012 році. Крім того, Орищин є виконавчим директором Федерації України за стрибків у воду, президентом якої є Лисов.

Ігор Лисов також виступає почесним президентом створеної в 1991 році девелоперської компанії “Ліко-Холдінг” (саме під цим брендом будується ЖК “Ліко-Град Perfect Town”). За даними сайту цієї компанії, її портфоліо налічує три житлових комплекси – крім згаданого вище, це ЖК “Ліко-Град” та ЖК “Венеція”. 

Фактичним власником девелоперської компанії “Perfect Group” (партнер проєкту) є Дмитро Ісаєнко – ексзаступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (2007-2015 роки), народний депутат діючого IX скликання Верховної Ради (обирався від партії “Опозиційна платформа – За життя”). За даними порталу “ЛУН”, цей девелопер вже побудував та досі будує близько трьох десятків ЖК у Києві, Вишгороді, Борисполі, Чернігові та Одесі. 

Читайте: Садиба Родіна: чи буде збережено будівлю XIX століття в центрі Києва

Посаду директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА з 1 листопада 2016 року обіймає Олександр Свистунов. Департамент земельних ресурсів КМДА з 29 червня 2021 року очолює Валентина Пелих. З 27 липня 2018 року по 1 квітня 2021 року, цим департаментом керував Петро Оленич, який з 2 квітня 2021 року обіймає посаду заступника голови КМДА та курує в Києві земельні та містобудівні питання.

Державіаслужбу України з 23 березня 2016 року очолює Олександр Більчук. Діяльність цього органу спрямовується і координується Міністерством інфраструктури, яким з 20 травня 2021 року керує Олександр Кубраков.

Фото: колаж КВ

КиївВлада

Автор:
Іван Кулик
Рекомендуємо до перегляду
Мішші Орєшніков: “Чувашія-Волзька Булгарія стане найбільш інвестиційно привабливою державою Європи”
Мішші Орєшніков: “Чувашія-Волзька Булгарія стане найбільш інвестиційно привабливою державою Європи”
16:00 Демонтаж держави-агресора та спонсора тероризму, російської федерації, є безумовним і обов’язковим запобіжником проти подальших злочинних дій з боку кремлівських режимів. Тільки це убезпечить…
Розпродаж на 130 млн: Київрада затвердила черговий перелік комунальних об'єктів на приватизацію
Розпродаж на 130 млн: Київрада затвердила черговий перелік комунальних об’єктів на приватизацію
14:00 Столична міськрада затвердила новий перелік комунальних будівель та приміщень, які підлягають “малій приватизації”. До нього увійшли близько сотні об’єктів загальною площею понад 16…
Калашник, Старенька і Коваленко: що відомо про нових заступників голови КОДА
Калашник, Старенька і Коваленко: що відомо про нових заступників голови КОДА
19:22 Київщина отримала трьох нових заступників голови Київської ОДА — Євгена Коваленка, Ірину Стареньку та Миколу Калашника. Коваленко працюватиме над питаннями відновлення інфраструктури та…
Banner
QlU7mDx4