Загальний обсяг бюджетних замовлень Києва в останній місяць воєнного 2024 року сягнув 10,5 млрд гривень, що майже вдвічі більше цього показника в листопаді. Такий стрибок зумовлений необхідністю частково забезпечити життєдіяльність міста на весь 2025 рік: замовили електрику для освітлення вулиць та житлового фонду, а також супровід споживачів комунальних послуг. Гроші спрямовували і на одвічні проблеми столиці, як то реконструкцію шляхопроводів, оновлення складових Бортницької станції аерації (БСА) та переоснащення полігону №5. Крихта договорів стосувалася ремонтів постраждалих від обстрілів будівель. При цьому ТОПовою угодою грудня стало продовження майже за 1,5 млрд гривень будівництва нової дороги до аеропорту “Київ” (Жуляни”), який вже три роки не обслуговує пасажирів.
Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, у грудні 2024 року розпорядники бюджетних коштів столиці уклали за результатами публічних закупівель 8,45 тис. договорів. Їхня загальна ціна склала 10,55 млрд гривень.
Найбільші замовлення
На понад половину загальної вартості грудневих замовлень – 53% або 5,67 млрд гривень – укладено договорів на різноманітні будівельні та ремонтні роботи, а також реконструкції.
Серед таких угод найдорожчим стало замовлення КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” на продовження будівництва підʼїзної дороги від просп. Валерія Лобановського до міжнародного аеропорту “Київ” (Жуляни) за 1,47 млрд гривень. Ідея пустити такі гроші на дорогу до непрацюючого з початку “повномасштабки” аеропорту викликала обурення суспільства. Реагуючи на ситуацію, в столичній владі від такого будівництва відхрестилися і заявили, що в 2025 році році на цей проєкт коштів немає і не планується. Більше того, було оголошено, що ця дорога (яку планували прокласти до летовища ще в рамках підготовки до “Євро-2012”) взагалі йтиме не до аеропорту, а повз нього. Що буде в результаті, треба буде дивитися, заяви влади Києва не часто потім підтверджуються реальністю.
Читайте: Поворот не туди: в Києві за 1,47 млрд гривень замовили будівництво дороги на Жуляни без фінансування
Ще одним коштовним договором по цій статті видатків стала угода КП “Київтеплоенерго” на реконструкцію за 863,98 млн гривень якогось обʼєкту. Про яку саме споруду йде мова – невідомо, адже її назву та адресу в цілях безпеки приховали.
Удосконалювати дорожню інфраструктуру міста також збираються завдяки капремонту шляхопроводу через залізничну колію на ділянці Київ-Петрівка-Київська ГЕС по вул. Полярній за 365,88 млн гривень на замовлення КК “Київавтодор”.
Два великі ремонтні підряди стосуються екологічних проєктів. Перший – це замовлення ПАТ “АК “Київводоканал” реконструкції мулопроводів БСА за 345,05 млн гривень. Та другий – угода ПАТ “Київспецтранс” на продовження реконструкції сміттєвого полігону в селі Підгірці за 112,19 млн гривень.
При цьому, тільки 30 млн гривень у грудні спрямували на ремонти будівель, понівечених внаслідок ворожих обстрілів. За ці кошти відновлюватимуть чотири навчальних заклади (школу №28, ліцей № 153, дитсадок №159), житловий будинок у провулку Леопольда Ященка, 5, а також ще один обʼєкт “Київтеплоенерго”, який зазнав пошкоджень внаслідок ракетного удару у березні 2023 року.
Читайте: В Києві не можуть похвалитися суттєвими результатами відбудови після ворожих обстрілів
На другому місці серед найбільших статей видатків Києва у грудні минулого року опинилася електрична енергія, оскільки цього місяця столичні комунальні підприємства замовляли її постачання на весь 2025-й. Загалом таких договорів було укладено на 1,62 млрд гривень. З цих коштів левова частка припала на угоди відповідального за зовнішнє освітлення КП “Київміськсвітло”, а також районні компанії з обслуговування житлового фонду.
Третю сходинку із сумою майже 460 млн гривень посіли “послуги у сфері інформаційних технологій”. Насамперед тут йдеться про обслуговування споживачів комунальних підприємств – “Київтеплоенерго”, “Київкомунсервіс”, а також компаній з обслуговування житлового фонду десяти районів. Ці підприємства на загальну суму 322 млн гривень замовили обслуговування своїх споживачів у концерна “Центр комунального сервісу”. Всі договори оформлені без конкурсів, оскільки на підставі розпорядження Київської міськдержадміністрації (КМДА) від 8.12.2016 року № 1244 цей концерн є монополістом на надання таких послуг у столиці.
Також у межах статті “послуги у сфері інформаційних технологій” КП “Київпастранс” замовило програмне забезпечення для системи обліку оплати проїзду на 52 млн гривень, а КП “ГІОЦ” – супровід програмного забезпечення е-квитка за 14 млн гривень.
Читайте: Київрада майже вдвічі збільшила видатки на столичну цифровізацію
Найбільші замовник та підрядник
Протягом грудня 2024 року замовлення здійснювали понад півтисячі столичних розпорядників коштів. З них на найбільшу суму – 1,64 млрд гривень – договорів напідписувало КП “Київтеплоенерго”. Зокрема, воно уклало вищеописані угоди на реконструкцію обʼєкта з засекреченою адресою (863,98 млн гривень) та надання послуг з обслуговування своїх споживачів (195,33 млн гривень). Крім цього, підприємство запаслося паливом на 193 млн гривень, а також спрямувало 142 млн гривень на відновлення дорожніх покриттів та газонів після аварій на тепломережах. Також серед грудневих замовлень “Київтеплоенерго” помічено 33 смартфони Motorola за 172 тис. гривень.
Читайте: “Київтеплоенерго” закупило 15 австрійських міні-ТЕЦ на рекордні 1,12 млрд гривень
10 найбільших замовників столиці у грудні 2024-го
У грудні минулого року бюджетні замовлення Києва отримували 3,1 тисяч компаній та ФОПів. Очолив їх список консорціум “Мостадор Групп”, з яким КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” підписало найдорожчий договір місяця (ціна 1,47 млрд гривень). Це згадана вище угода на будівництво під’їзної автодороги від просп. Валерія Лобановського до аеропорту “Київ” (Жуляни) в рамках першої черги.
10 найбільших підрядників столиці у грудні 2024-го
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, консорціум «Мостадор Груп» є досить молодим – його було зареєстровано в липні 2023 року у Києві. Кінцеві бенефіціарні власники – Олексій Іванець та Марія Матрос, посаду директора обіймає Володимир Лященко. Раніше бюджетних замовлень консорціум не отримував. При цьому ТОВки, які до нього увійшли, є активними учасниками тендерів: «Д-Групп Констракшн», «БК “Теплобуд», «Мостобудівельний загін № 112», «КП “Шляхбуд Інвест», «ВКФ Стандарт-Авто» та «Дортранс».
ТОВ «Д-Групп Констракшн» належить Олексію Іванцю. За даними Clarity Project, ця компанія через ProZorro уклала шість договорів загальною ціною 514 млн гривень, які передбачають прокладання трубопроводів і кабелів у Боярці та Святопетрівському на Київщині.
ТОВ «БК “Теплобуд» володіє та керує Марія Матрос. Підписантом компанії є Михайло Квасов, а нещодавно серед власників компанії була Марина Квасова. Раніше вона значилася директором ТОВ “07 Продакшн“, яке має відношення до бізнес-групи “Group DF” Дмитра Фірташа, а також співзасновницею ТОВ «Мамас Продакшн». В обох цих продакшн-студіях продюсером був Кирило Тимошенко – колишній заступник керівника Офісу Президента України.
За результатами публічних закупівель ТОВ “БК “Теплобуд” отримало два замовлення загальною вартістю 2,1 млн гривень – обидва на реконструкцію системи газопостачання Фастівської лікарні на Київщині. За даними ЗМІ, “Теплобуд» також є субпідрядником будівництва Подільського мостового переходу.
Читайте: Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Засновниками ТОВ “Мостобудівельний загін №112” є вінницьке ТОВ “Меткон Плюс” та Олександра Порожнюк, яка разом з Вʼячеславом Бабіцьким є бенефіціаром. Директор – Сергій Порожнюк.
ТОВ “Мостобудівельний загін №112” в результаті участі в публічних закупівлях уклало 114 договорів на 4,6 млрд гривень. Найбільші замовники – обласні служби відновлення та розвитку інфраструктури. У столиці активно співпрацює з КК “Київавтодор”, а на Київщині брало участь у відновленні пошкоджених внаслідок бойових дій мостів. Крім цього, влітку минулого року “Мостобудівельний загін №112” було залучено турецькою компанією Onur як субпідрядник для ремонту мосту Метро в Києві.
Читайте: Компанії близькі до екс-керівника Київоблавтодору та нардепа-регіонала отримають 50 млн гривень на ремонт мостів через Трубіж та На столичному мосту Метро майже за 2 млрд гривень проведуть протиаварійні роботи
ТОВ “КП “Шляхбуд Інвест” Сергія Лимаренка отримало 9 бюджетних підрядів на загальну суму 316 млн гривень, всі вони від столичних розпорядників коштів. Саме ця компанія будує дорогу до аеропорту “Київ” (Жуляни) в рамках 2 черги. В попередні роки цій фірмі діставалися замовлення від КК “Київавтодору” на реконструкцію вул. Трускавецької, капремонт вул. Редутної та будівництво велосипедної доріжки “Солом’янка – Центр” (ІV черга).
Читайте: Капремонт улицы Трускавецкой на столичных Осокорках обойдется почти в 72 млн гривен
ТОВ «ВКФ Стандарт-Авто» належить Артему Склярову з пропискою в одному з окупованих сіл Донеччини. Основним видом діяльності компанії визначено “виробництво кузовів для автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів”, але бюджетні замовлення вона отримує переважно на виконання дорожніх робіт та їх проєктування. Через публічні закупівлі компанія здобула 11 замовлень загальною вартістю 93,33 млн гривень, більшість яких від замовників Києва. Зокрема, у 2023 році “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” замовляла у компанії коригування проєкту будівництва Подільського мостового переходу.
Читайте: Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
ТОВ “Дортранс” належить Олександру Педану (директор), Ользі Московці та Євгенію Шипці. Через ProZorro ТОВ підписало 5 договорів загальною ціною 96,35 млн гривень, всі – з КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”. Ця фірма залучалася до проєктування нових столичних вулиць, а також виконання проєктних робіт на Подільському мостовому переході. Крім цього, наприкінці минулого року у неї замовили коригування проєкту будівництва тієї самої дороги від просп. Валерія Лобановського до аеропорту «Київ» (Жуляни).
Читайте: Кризи немає: У Києві витрачають бюджетні кошти на проєктування нових вулиць
КП “Київтеплоенерго” (найбільший замовник Києва у грудні) було засновано Київрадою у червні 2016 року. Це підприємство стало основним постачальником киянам тепла та гарячої води у травні 2018 року, після завершення дії договору між містом та ПАТ “Київенерго”. З 22 грудня 2018 року КП “Київтеплоенерго” керує Вʼячеслав Бінд. КП підпорядковане Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА, який з 17 липня 2017 року очолює Дмитро Науменко. За роботу цього департаменту відповідає заступник голови КМДА Петро Пантелеєв.
Нагадаємо, зазвичай реконструкції, будівельні та ремонтні роботи становлять найбільшу частку місячних видатків столиці. Для прикладу, у листопаді 2024 року найкоштовнішим стали угоди на продовження реконструкції складів під новий житловий комплекс на вулиці Качалова, в якому, серед іншого, обіцяють квартири для військових. Також вчергове замовили чергове зміцнення дамб мулових полів БСА, очистку безконтрольно забрудненої річки Либідь та ліквідацію проривів аварійних тепломереж, які також віднесені до ремонтно-будівельних робіт.
Читайте також інші матеріали KВ про замовлення Києва, а також міських і селищних громад Київщини
Фото: колаж КВ
Альона Момот
КиївВлада