Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ

Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ

У вересні цього року року столичні розпорядники бюджетних коштів уклали договорів на загальну суму 5,3 млрд гривень. Як і попередні шість місяців найбільш активно столиця витрачається на будівельні та ремонтні роботи. І йдеться не про наслідки ліквідації ворожих обстрілів, що могло першим спасти на думку. Найдорожчим контрактом місяця став капітальний ремонт Харківського шосе за 1,25 млрд гривень. Проєкт охоплює не лише оновлення дорожнього покриття, а й модернізацію — встановлення нових світлофорів і ліфтів для маломобільних груп населення. Це звучить привабливо і для водіїв, і для пішоходів, якби не те, що кожен кілометр такого оновлення оцінено у понад 230 мільйонів гривень.

Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, у вересні 2025 року розпорядники бюджетних коштів Києва за результатами публічних закупівель уклали понад 6,5 тис. договорів. Їхня загальна вартість сягнула 5,3 мільярда гривень.

Найбільші замовлення

Протягом останнього півріччя основна частина місячних бюджетних витрат столиці припадає на будівельні та ремонтні роботи. У вересні на них спрямували 3 млрд гривень — 57,5% від загальної суми місячних закупівель. За ціною тут найбільше виділяється договір КК “Київавтодор” (*) на капремонт Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах за 1,25 млрд гривень. Раніше КВ повідомляла, що окрім нового дорожнього покриття, шосе очікує і модернізація, як от нові світлофори, додаткові смуги для лівих поворотів та ліфти для маломобільних груп населення. З огляду на протяжність шосе, близько 5,4 кілометра, ремонт обійдеться понад 230 млрд гривень за кожен кілометр.

Читайте: Чверть мільярда гривень за кілометр: у столиці стартує капремонт Харківського шосе

Вагомими – майже 467 млн гривень – були вливання у будівництво (403 млн гривень) та ремонти (64,8 млн гривень) укриттів. Найбільш активними в цьому напрямку були районні управління освіти. Також вкладали кошти в захисні споруди районні керуючі компанії з обслуговування житлового фонду, окремі навчальні та медичні заклади. Будівництво нових укриттів замовлено для ліцею №157 на Оболоні та школи № 44 в Голосіївському районі. Окрім цього, укладено угоду на добудову укриття школи № 130 імені Данте Аліг’єрі в Голосієві, яке розпочалося рік тому.

Понад 162 млн гривень у вересні спрямували на ремонти та модернізацію тепломереж і супутньої інфраструктури за замовленням КП «Київтеплоенерго». Найдорожча угода підприємства (79,5 млн гривень) підписана на реконструкцію ділянок тепломережі на вулицях Петлюри та Коцюбинського у Шевченківському районі. Ще 72,2 млн гривень підприємство виділило на встановлення когенераційних установок на своїх об’єктах (адреси не розголошуються з міркувань безпеки). Решту коштів використали на реконструкцію вузлів обліку, інженерних вводів житлових будинків та проєктування майбутніх ремонтів.

Окрім капремонту Харківського шосе, на інші дорожні роботи спрямовано ще 111 млн гривень. Ці замовлення проводили районні управління по ремонту і утриманню шляхів та КП “Київавтошляхміст”, які підпорядковані “Київавтодору”. Зокрема, передбачено ремонти покриття на проспекті Василя Порика, вулицях Привокзальній і Зодчих, а також тротуару на проспекті Голосіївському — на ділянці від площі Голосіївської до вулиці Героїв Оборони. Останній об’єкт став найдорожчим серед цих замовлень (41,68 млн гривень).

Другою за обсягами статтею витрат столиці у вересні стали ліки, медичне обладнання та гігієнічні засоби — сумарно їх вартість сягає майже 497 млн гривень. За грошовим обсягом найбільше договорів — на 125,6 млн гривень — уклало КП «Медичний центр Києва», яке, зокрема, придбало магнітно-резонасну (МРТ) та комп’ютерну (КТ) системи. Також коштовне рентгенівське обладнання за 89 млн гривень до кінця року має з’явитися у КНП “Київська міська клінічна лікарня №1”.

Третю позицію серед найбільших видатків столиці минулого місяця посіло паливо, якого придбано загалом на 471,7 млн гривень. Із значним відривом від інших замовників лідерами за цими витратами стали ПАТ “АК “Київводоканал” (235,11 млн гривень) та КП “Київпастранс” (191,66 млн гривень).

Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ

Найбільші замовник та підрядники

У вересні в Києві публічні закупівлі здійснювали майже півтисячі розпорядників коштів — комунальні підприємства, департаменти КМДА та управління районних адміністрацій.

Найактивнішою серед них була КК «Київавтодор», яка, окрім капітального ремонту Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах за 1,25 млрд гривень, замовила низку проєктних робіт. Зокрема, йдеться про розробку проєктів капремонту транспортного вузла на перетині проспекту Повітряних Сил із вулицями Борщагівською та Жилянською, реконструкцію шляхопроводів біля станції метро «Берестейська», а також коригування проєкту капремонту шляхопроводу через залізничну колію по вулиці Полярній.

Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ

10 найбільших замовників столиці у вересні 2025 року

У вересні підрядниками столичних замовників стали 2,68 тисячі компаній та фізичних осіб-підприємців. Найбільшого підрядника визначила угода на капремонт Харківського шосе за 1,25 млрд, яку підписано з ТОВ “Група компаній “Автострада” (**).

Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ

10 найбільших підрядників столиці у вересні 2025 року

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ «Група компаній «Автострада» зареєстровано в 2015 році в Києві. Розмір статутного капіталу – 1,1 млрд гривень. Засновник – ТОВ “МС Капітал”, кінцевий власник – Максим Шкіль.

ТОВ «Група компаній «Автострада» входить до бізнес-групи MS Capital, яка об’єднує понад два десятки компаній, що працюють у сферах будівництва доріг, логістики, продаж авто, АПК та інших.

За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ «Група компаній «Автострада» уклало 360 договорів на загальну суму майже 129 млрд гривень. Контракт на капремонт Харківського шосе — перше замовлення компанії від “Київавтодору”. Водночас у столиці “Автострада” вже добре відома завдяки масштабним проєктам.

Зокрема, саме цій компанії КП “Київський метрополітен” доручило продовження будівництва метро на Виноградар — за 13,78 млрд гривень. Вона ж отримала підряд на капремонт перегінного тунелю між станціями “Деміївська” та “Либідська” за 445,49 млн гривень, який закрили через підтоплення в грудні 2023 року та відкрили після ремонту у вересні минулого.

Читайте: Друга спроба: метро на Виноградар за майже 14 млрд гривень домовились будувати до травня 2027 року та Підтоплення столичного метро: провина Януковича чи безконтрольна забудова від Кличко

ТОВ «Група компаній «Автострада» також залучене до будівництва Подільського мостового переходу у столиці. Спершу, у 2023 році, компанія працювала на обʼєкті як субпідрядник. Згодом, у січні поточного року, КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” уклало з цією фірмою прямий договір ціною трохи більше 1 млн гривень на роботи з будівництва переходу на ділянці від вул. Межигірської до Воскресенського проспекту (бульвару Перова). В червні 2024 року компанія уклала ще один договір — цього разу вже на 1,18 млрд гривень. Він стосується завершення робіт на ділянці між вулицями Набережно-Хрещатицькою та Петра Вершигори.

Нагадаємо, що ТОВ «Група компаній «Автострада» була однією з ТОПових компаній президентської програми “Велике будівництво”, а наразі отримує коштовні підряди на відновлення. Зокрема, компанія зводила водогін у Дніпропетровській області в межах ліквідації наслідків підриву Каховської ГЕС за понад 5 мільярдів гривень.

Генеральним директором КК “Київавтодор” з 5 липня 2022 року є Олександр Федоренко. Він же з 19 травня 2020 року очолював цю комунальну корпорацію на правах виконувача обов’язків керівника.

Читайте: Дороги столичні, схеми класичні: Нацполіція розслідує чергові бюджетні “розпили” у “Київавтодорі”

КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року до вересня поточного року очолював Руслан Кандибор. З 11 вересня 2025-го обов’язки керівника цього департаменту покладено на заступника – Романа Лелюка.

Нагадаємо, 18 липня цього року Голосіївський районний суд Києва на два місяці відсторонив від виконання службових обов’язків директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Рішення було прийнято у справі виникнення аварійної ситуації у тунелі метро та закриття руху на ділянці між станціями “Либідська” – “Теремки”.  Раніше, 10 липня, правоохоронці повідомили про підозру “директору одного з департаментів Київської міської державної адміністрації (КМДА)”.

Читайте: “Київавтодор” вклав 145 млн гривен у спецтехніку: хто постачальник і як вдалося уникнути конкуренції

Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко (на колажі).

Нагадаємо, що КВ щомісяця аналізує замовлення Києва. Так, у серпні цього року загальна вартість замовлень Києва сягнула 5,67 млрд гривень. Тоді вдруге поспіль найдорожчим контрактом місяця стало придбання обладнання для метрополітену: цього разу — комплекту телекомунікаційного обладнання вартістю майже третину мільярда гривень. Постачальником виступила словенська компанія, яку нещодавно запідозрили у поставках такого ж обладнання до росії в обхід санкцій проти агресора.

Читайте інші матеріали про замовлення Києва, а також міських і селищних громад Київщини

* КК “Київавтодор” (код ЄДРПОУ: 03359026)

** ТОВ «Група компаній «Автострада» (код ЄДРПОУ: 40148165)

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Рекомендуємо до перегляду
Безпека, підтримка ЗСУ й альтернативна енергетика: підсумки 100 днів роботи голови Обухівської РДА Геннадія Сиваненка
Безпека, підтримка ЗСУ й альтернативна енергетика: підсумки 100 днів роботи голови Обухівської РДА Геннадія Сиваненка
15:30 В умовах війни Обухівщина демонструє системну підтримку Збройних Сил, створює Раду ветеранів і мережу реабілітаційних модулів, а нині – готується до зими, впроваджуючи…
Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у вересні 2025-го витрачав Київ
09:00 У вересні цього року року столичні розпорядники бюджетних коштів уклали договорів на загальну суму 5,3 млрд гривень. Як і попередні шість місяців найбільш…
Влада для киян: Київрада “благословила” звіт про виконання Стратегії розвитку міста в 2024 році і плани на 2025-2027 роки
Влада для киян: Київрада “благословила” звіт про виконання Стратегії розвитку міста в 2024 році і плани на 2025-2027 роки
09:00 Столична влада затвердила звіт про виконання Стратегії розвитку Києва в 2024 році, а також план її реалізації на 2025-2027 роки (до кінця цього…
Banner
QlU7mDx4