Столиця збирається задовольняти більше транспортних потреб маломобільних мешканців

Столиця збирається задовольняти більше транспортних потреб маломобільних мешканців

Війна накладає страшний відбиток на всі сфери життєдіяльності країни та Києва, зокрема. З початку поточного року в столиці значно зросла кількість маломобільних людей, які потребують соціальних перевезень спеціально облаштованими автомобілями. Оскільки наявних можливостей міста для задоволення таких потреб вже давно недостатньо, столичні профільні установи закупили 21 спецавто для цих перевезень на понад 40 млн гривень (переможцем усіх 11 тендерів стало ТОВ “Віді Юнікомерс”). Відтак кількість такого транспорту в столиці зросте майже на три чверті, ймовірно його запустять в роботу з початку 2024-го. Від прийдешнього поповнення автопарку очікування в людей, які потребують таких послуг, невимовно великі.

Як стало відомо з відповіді Департаменту соціальної політики КМДА на інформаційний запит KВ, на сьогодні завершуються формальні процедури для запуску в роботу нових спецавтомобілів для перевезення по Києву маломобільних людей.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Мова про 11 спецавто Peugeot Boxer, які ще на початку червня поточного року були придбані Київським міським територіальним центром соціального обслуговування, а наприкінці липня презентовані мером столиці Віталієм Кличком (на колажі по центру). Під час презентації автомобілів столичний мер заявляв, що востаннє автопарк міського терцентру соцзахисту оновлювали сім років тому. 

В Департаменті соцполітики КМДА пояснили, що старту перевезень закупленими автомобілями передує ряд довготривалих процедур. Наразі авто вже зареєстровані у територіальному органі з надання сервісних послуг МВС, а також застраховані (дія страхових полісів розпочнеться з 15.11.2023 року). На черзі ще встановлення норм витрат палива на придбані авто держпідприємством “ДержавтотрансНДІпроект” та набір водіїв. В Київському міському терцентрі соцобслуговування в телефонній розмові з журналістом KВ неформально спрогнозували, що авто ймовірно запустять в роботу з початку нового року.

Для чиїх потреб закупили нові авто

Вказані автомобілі, як пояснили в столичному департаменті соцполітики, закуповуються для надання Київським міським терцентром соцобслуговування “соціальної транспортної послуги”. Під цим терміном мається на увазі перевезення маломобільних людей в межах Києва, зокрема, до лікувальних, реабілітаційних та навчальних закладів, центрів правової допомоги, ЦНАПів, банків, судів, культурних та спортивних заходів, вокзалів і аеропортів. Скористатися такою послугою можуть інваліди І та ІІ груп, діти з інвалідністю, люди похилого віку та особи до встановлення інвалідності (не більше 4 місяців), які мають захворювання опорно-рухового апарату, пересуваються на візках або милицях та які (обов’язкова умова!) стали на відповідний облік відділення надання транспортних послуг Центру.

В департаменті нагадали, що вказане відділення було створено у структурі Київського міського терцентру соцобслуговування ще в 1999 році. Очевидно, що з того часу, а особливо в останні роки, життя столиці в контексті перевезення маломобільних осіб змінилося кардинально.

Станом на листопад поточного року маємо наступну статистику від Центру. На його обліку перебуває 1320 осіб з порушенням опорно-рухового апарату, з яких 94 було прийнято за десять місяців 2023 року (це на 27% більше, ніж за весь 2022 рік). З початку 2023 року відділенням було надано транспортні послуги 1012 громадянам та здійснено 26825 перевезень, що на 33% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Із загальної кількості отримувачів таких послуг цьогоріч 90 – це дорослі, які проходять процедуру гемодіалізу, 137 дітей та 785 людей похилого віку.

Читайте: Власти Дарницкого района Киева просят помочь с перевозкой ребенка с инвалидностью в школу

В Департаменті соцполітики КМДА розповіли, що на сьогодні для таких перевезень у розпорядженні міського терцентру соцобслуговування є 23 автомобілі, які обладнані підйомниками та пандусами. Однак у зв’язку з наростаючою кількістю заявок, як стверджують надавачі послуг, наявних можливостей давно недостатньо. В департаменті підрахували, що щоденно ці спецавто здійснюють близько двох сотень перевезень (100 заявок в дві сторони), а понад 20 осіб отримують відмову в перевезеннях, які доводиться переносити на інші дати. При цьому умовному “відсіві” заявок пріоритетність надається особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, кількість яких постійно зростає, а також постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, що віднесені до 1 категорії.

Описаним вище в Департаменті соцполітики КМДА обгрунтували необхідність черневої закупівлі нових авто та нагадали, що кошти на цю потребу Київрада виділила наприкінці березня 2023 року (рішення Київради від 23.03.2023 року № 6256/6297).

У своїй відповіді в департаменті також додали, що крім Київського міського терцентру соцобслуговування в столиці соціальну транспортну послугу надають ще сім районних центрів соцобслуговування – Голосіївський, Дарницький, Деснянський, Дніпровський, Оболонський, Солом’янський та Шевченківський райони. Вони беруть на себе певне навантаження в обслуговуванні маломобільних осіб, але його доля на сьогодні не дуже значна: за десять 10 місяців 2023 року вони здійснили лише 2 878 перевезень 152 осіб.

Депутат Київради, заступник голови постійної комісії з питань охорони здоров’я та соціального захисту Вадим Іванченко (фракція “Єдність”) у коментарі KВ поділився думкою про те, що для надання соціальної транспортної послуги необхідно долучити всі райони, адже маломобільних людей більшає.

“Моя особиста думка, що зміни рівня транспортного обслуговування маломобільних груп населення необхідні. В наших реаліях людей, які його потребують, на жаль, стає все більше. Але займатись цим має не тільки міський центр, потрібно закріпити відповідні повноваження та обов’язки за кожним районом, тоді доступність послуг буде кращою. Покращення необхідні, однак і скарг на відповідні послуги ми не отримували”, – зауважив депутат.

За скільки та у кого закупили авто

Перші кроки для того, щоб залучити до надання соціальної транспортної послуги всі райони, вже зроблені. Так, слідом за покупкою спецавто Київським міським терцентром соцобслуговування, такі закупівлі провів і кожен з районних терцентрів, які підпорядковані райдержадміністраціям столиці. Але про все по черзі.

На початку червня поточного року Київський міський терцентр соцобслуговування закупив 11 спецавто на базі Peugeot Boxer, ціна яких склала 21,78 млн гривень (1,98 млн гривень за одиницю). Постачальником обрали ТОВ “Віді Юнікомерс” (*). В обґрунтуванні такої закупівлі зазначається, що в столиці зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, серед яких багато людей з інвалідністю та похилого віку, крім цього все більше українських захисників та захисниць потребують соціальних перевезень. 

Після цього закупівлі на постачання спецавто почергово оголосили всі десять районних терцентрів соцобслуговування. В липні по одному авто на базі Peugeot Boxer закупив Дарницький (1,98 млн гривень), Деснянский (1,98 млн гривень), Подільський (1,97 млн гривень) та Шевченківський (1,96 млн гривень) райони.

В серпні авто, кожне з яких обійшлося у 1,98 млн гривень, замовили решта районів. З них тільки Печерський купив Peugeot Boxer, всі інші – Дніпровський, Голосіївський, Святошинський, Оболонський та Соломʼянський – віддали перевагу Citroen Jumper. 

Незмінним залишилося одне – підрядник, яким для всіх районів столиці було обрано ТОВ “Віді Юнікомерс”. 

При цьому сім районних центрів обрали його собі в постачальники без конкурсів, оскільки пропозиції для участі у відповідних закупівлях більше ніхто не подав. Конкуренти у “Віді Юнікомерс” були тільки у тендерах по Дарницькому, Шевченківському та Подільському районах. За умовами угод, підрядник повинен був поставити авто в районні терцентри до кінця вересня 2023 року, однак звіт про виконання договору опублікований тільки по Дарницькому району (станом на 12 листопада).

Отже, загалом протягом червня-серпня поточного року Київський міський та десять районних територіальних центрів соціального обслуговування закупили 21 спеціалізований автомобіль для перевезення осіб з інвалідністю, з обмеженою мобільністю, в тому числі на інвалідних візках та супроводжуючих осіб. Таких авто замовлено на загальну суму 41,5 млн гривень.

Чи покриватимуть закуплені авто всю потребу маломобільних людей в перевезеннях, в Департаменті соцполітики у відповіді на запит KВ не відповіли. Однак найпростіші підрахунки вказують на наступне. Сьогодні в розпорядженні Київського міського терцентру соцоблслуговування є 23 спецавто, з них 5 збираються списати, залишається 18. Додаємо до них 11 закуплених авто та враховуємо підмогу з боку районів з їхніми замовленими 10 авто – виходить щонайменше 39 транспортних засобів (без врахування тих, які наразі мають райони). Це зростання кількості автомобілів майже на 70%, тож очікування на покращення дуже великі. Головне, щоб ресурс пішов куди треба.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Соціальне таксі

Нагадаємо, що паралельно із соціальною транспортною послугою в столиці існує ще так зване “соціальне таксі” – це одна з десятка послуг, яку для киян замовляє безпосередньо Департамент соцполітики КМДА у комунальних, приватних та громадських організацій. Офіційно в столиці ця послуга називається “транспортна послуга шляхом соціального замовлення”, а назва “соціальне таксі” в свій час була запропонована Міністерством соціальної політики та згодом підхоплена ЗМІ, які часом хибно застосовують її для всіх форм перевезень пільгових категорій людей.

Як це працює. “Соціальне таксі” фінансується в рамках міської цільової програми “Турбота. Назустріч киянам” на 2022-2024 роки, а надавачів такої послуги департамент обирає на конкурсі. Умови цього конкурсу унормовує прийнятий у 2019 році Закон “Про соціальні послуги”, який власне і дав старт наданню послуг на таких умовах. Зокрема, для перевезень киян “соціальним таксі” у 2023 році Департамент соцполітики КМДА обрав ТОВ “КАТП-0449” (**).

Читайте: Киевсовет утвердил программу “Забота. Навстречу киевлянам” на 2022-2024 годы

Для оформлення послуги “соціального таксі” потрібно звернутися до Управління праці та соціального захисту райдержадміністрації свого району. Скористатися ним можуть ті ж категорії громадян, які і транспортною послугою центрів соцобслуговування – дорослі та діти з інвалідністю, особи похилого віку, які мають порушення опорно-рухового апарату та які не здатні до самостійного пересування. Однак, коли восени 2020 року “соціальне таксі” запускали в Києві, акцент в наданні цієї послуги був зроблений на дітей із особливими потребами. І зараз, як розповіли KВ в Департаменті соцполітики КМДА, цією послугою також переважно користуються діти з інвалідністю, яких возять в реабілітаційні центри, школи, лікарні. Водночас дорослі з інвалідністю, люди із захворюванням нирок, що проходять процедуру гемодіалізу, та люди похилого віку зазвичай звертаються за послугою перевезення в територіальні центри – міський чи районні. 

Зазначимо, у вересні поточного року заступниця голови КМДА Марина Хонда (на колажі друга зліва) заявляла, що кількість потребуючих послуг “соціального таксі” за останній час зросла із 200 до 300 людей. За її даними, їх перевезення здійснюють 12 спеціалізованих авто. 

Читайте: У Києві запустили чат-бот для оформлення поїздок у соціальному таксі

Депутатка Київради, членкиня робочої групи з питань “соціального таксі” Юлія Уласик (раніше входила у фракцію “ОПЗЖ”) в коментарі KВ зауважила на необхідності збільшувати кількість автомобілів, що надають ці послуги у зв’язку з новими викликами.

“Наразі є певні нюанси щодо графіку роботи соціального таксі. Мені неодноразово скаржились сім’ї, що в суботу та неділю неможливо замовити таке таксі, бо саме на вихідних ця послуга надається за погодженим заздалегідь графіком. Над цим потрібно працювати. З огляду на те, що Україна буде, як кажуть у Міністерстві ветеранів, країною молодих ветеранів, і ми бачимо, що, на жаль, наші ветерани та ветеранки стають людьми з інвалідністю, скоріш за все дійсно необхідно збільшувати кількість автомобілів, які будуть надавати послуги соціального таксі”, – зауважила Юлія Уласик.

Довідково

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Віді Юнікомерс” зареєстровано в 2008 році в Києві, з 2010 році має “прописку” в селі Софіївська Борщагівка Київської області. Статутний капітал – 8,39 млн гривень. Основний вид діяльності – торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами. Засновники – ТОВ “Віді Груп” та ТОВ “Віді Алея”. Кінцевий бенефіціар – Віталій Джуринський, директор – Олег Любченко.

ТОВ “Віді Юнікомерс” входить в групу “ВіДі Груп” братів Олега та Віталія Джуринських. До складу групи входять автомобільні дилерські центри у Києві, Одесі та Борисполі, логістичні компанії, підприємства девелоперського бізнес-напрямку, страхова та лізингова компанії. На сайті “Віді Груп” зазначається, що кожен 17-й автомобіль в Україні та кожен 6-й в Києві купується у них. 

За даними Clarity Project, ТОВ “Віді Юнікомерс” за результатами публічних закупівель уклало 117 договорів на 1,74 млрд гривень. Найбільший замовник – АТ “Ощадбанк”, яке віддало ТОВ замовлень на 1,11 млрд гривень. Серед найбільших замовників також столичне КО “Київмедспецтранс”, з яким підписано 6 договорів на майже на 61,5 млн гривень на постачання “швидких”.

Київський міський територіальний центр соціального обслуговування очолює Ніна Глоба. Установа підпорядкована Департаменту соціальної політики КМДА, керівником якої з 2019 року є Руслан Світлий (на колажі зліва). Роботу вказаного департаменту курує заступниця голови КМДА Марина Хонда.

За даними КМДА, станом на липень 2023 року у Києві зареєстровано 162 тисячі людей з інвалідністю. Із них: І група інвалідності – більше 12 тисяч людей, ІІ група – понад 74 тисячі, дітей з інвалідністю – майже 14 тисяч.

* ТОВ “Віді Юнікоменрс” (код ЄДРПОУ: 31778059)

** ТОВ “КАТП-0449” (код ЄДРПОУ: 36644310)

Фото: колаж KВ

КиївВлада

Автор:
Альона Момот, Валерія Бобровська
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
09:00 В листопаді бюджетні замовники селища Баришівка на Броварщині уклали договорів на кругленьку суму – понад 26 млн гривень. Найбільше грошей спрямували на облаштування…
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
09:00 Столична влада ухвалила бюджет Києва на 2025 рік та внесла зміни до Програми економічного та соціального розвитку (ПЕСР) в частині видатків на наступний…
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
09:00 Перший день зими в столиці ознаменувався запуском руху легкових авто одним з найвідоміших довгобудів столиці – Подільським мостовим переходом, який зʼєднав Поділ та…
Banner
QlU7mDx4