КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” вдруге замовило демонтаж цеху №5 заводу “Більшовик” задля подальшої реконструкції розв’язки на перетині Берестейського проспекту з вулицею Гетьмана (т. зв. “Шулявський шляхопровід”). Попередній контракт, укладений два роки тому, так і не реалізували, а вартість робіт відтоді зросла з 91 до 121 млн гривень. Цього разу демонтаж довірили консорціуму «Промбуд Технолоджи», який створили за два тижні до оголошення цього тендеру і з яким змогли підписати договір тільки за допомогою рішення суду. Раніше цей підрядник не мав бюджетних контрактів, проте один із його учасників входить до складу ще одного консорціуму, який будує дорогу до аеропорту «Київ» за замовленням цього ж комунального підприємства.
Як стало відомо КВ з оголошення електронної системи ProZorro, 7 жовтня 2025 року КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (“ДБШТС”)* уклало з консорціумом «Промбуд Технолоджи»** договір на демонтаж будівлі цеху №5 АТ «Перший київський машинобудівний завод» на перетині проспекту Перемоги з вул. Гетьмана. Ціна договору становить 121,12 млн гривень.
Згідно з договором, консорціум має демонтувати ливарний та обрубний цехи, корпус із підвалом, склад, прибудову та трубу, а також вивезти та утилізувати будівельне сміття. Впоратися з цими роботами підрядник повинен за п’ять місяців з моменту передачі будівельного майданчика. Договір діятиме до кінця 2026 року.
Вказана закупівля була оголошена ще наприкінці 2024 року та супроводжувалася численними скаргами до Антимонопольного комітету (АМКУ) та судовими спорами. Крім «Промбуд Технолоджи», за підряд змагалися ще чотири компанії – ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», ТОВ «Укрспецсервіс», ПП «Інженерно-виробничий центр «Вектор» та ТОВ «Універсал Пром Трейд», які пропонували виконати демонтаж цеху від 80,56 млн гривень до 126,07 млн гривень.
Пропозиції перших трьох компаній відхили через недотримання тендерних вимог та несвоєчасне усунення недоліків. «Вектор» з таким вердиктом не погодився та чотири рази подавав скарги до АМКУ: двічі щодо відхилення власної пропозиції і двічі — проти визначення переможцем консорціуму «Промбуд Технолоджи». АМКУ зобов’язав замовника скасувати рішення про визнання переможцем консорціум, однак КП оскаржило це в суді й зрештою в жовтні уклало договір.
Нинішній вигляд цеху №5 з недобудованого Шулявського шляхопроводу
Завішений рекламними банерами фасад цеху №5 з боку Берестейського проспекту
Попередня спроба знести цех
Цех №5 демонтуватимуть в рамках реконструкції транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги з вул. Гетьмана – більш відомої як Шулявський шляхопровід.
Нагадаємо, що КП “ДБШТС” два роки тому вже замовляло знесення цеху №5. Відповідний договір у серпні 2023 року підписали з ТОВ “Мостицький-2”, яке повинно було виконати поставлене завдання до кінця лютого 2024 року. Вартість угоди становила 91,13 млн гривень, однак її довелося розірвати за згодою сторін на виконання висновку Держаудитслужби через виявлені порушення. Оплата за договором не проводилася.
Раніше КВ повідомляла, що в 2021 році АТ «Перший київський машинобудівний завод» (до 2018 року мав назву «Більшовик») продали на аукціоні за 1,429 млрд гривень компанії ТОВ «Дженерал Комерс», пов’язаній із групою UFuture Василя Хмельницького.
У листопаді 2022 року “ДБШТС” перерахувало АТ “Перший київський машинобудівний завод” (“ПКМЗ”) за цех №5 112,9 млн гривень як відшкодування вартості викупної ціни об’єкта нерухомого майна. Компенсація власнику цеху була сплачена на виконання рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 2 лютого 2022 року у справі №855/13/21. Тоді зʼясувалося, що до загальної суми викупної вартості цеху №5 було додано ціну землі, яка і так перебувала в комунальній власності столиці.
Реконструкція Шулявського шляхопроводу
Процес реконструкції Шулявського шляхопроводу почався після часткового обвалу його конструкцій в лютому 2017 року. Відбудовувати об’єкт в Київській міськдержадміністрації (КМДА) вирішили за проєктом інституту “Київдормістпроект”, який передбачає обов’язкове знесення будівель заводу “Більшовик”.
Підрядником реконструкції Шулявської розв’язки у червні 2018 року було обрано ТОВ “Північно-український будівельний альянс”, яке пов’язане зі скандально відомим забудовником, депутатом Верховної Ради VIII скликання, депутатом Київради VI скликання (партія “УДАР” Віталія Кличка) Максимом Микитасем. Спочатку укладеним із КП “ДШБТС” договором було передбачено, що вказана компанія отримає за реалізацію даного проєкту 598,49 млн гривень. Але згодом додатковою угодою від 2.12.2021 року ціну договору збільшили до 1,46 млрд, а термін закінчення робіт змістили до кінця серпня 2023 року. Реконструкція розв’язки триває, хоча в грудні 2019 року по Шулявському шляхопроводу частково було запущено проїзд.
З початку реалізації проєкту реконструкції її загальну кошторисну вартість переглядали тричі. На початку історії, 5 липня 2017 року, КМДА видала розпорядження №1148, відповідно до якого вартість реконструкції оцінювали у 830,11 млн гривень, після цього вона зросла до 1,04 млрд гривень (розпорядження КМДА від 7.10.2019 року №1775). Нині чинним є розпорядження столичної адміністрації від 21.07.2021 року №1630, згідно з яким вартість реконструкції сягнула 1,99 млрд гривень.
Читайте: Кличко пояснил причины подорожания до 1 млрд гривен строительства Шулявского путепровода
Реконструкції шляхопроводу за ці роки обросла кримінальними провадження. Зокрема, восени 2019 року Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) розпочало слідство за підозрою у тому, що міський голова Києва Віталій Кличко (на колажі праворуч) незаконно сприяв перемозі “Північно-українського будівельного альянсу” у тендері і що дані роботи здійснюються за завищеними цінами. За даними журналістського проєкту “Схеми”, одним із конкурентів ТОВ “Північно-український будівельний альянс” на відповідному тендері виступило пов’язане з цією компанією ТОВ “Спецбуд-Плюс”. Тобто, вочевидь, бюджетні кошти за реконструкцію транспортної розв’язки мали намір надати саме компанії із орбіти сумнозвісного Максима Микитася.
Читайте: НАБУ выяснит сколько фирмы из орбиты “Укрбуда” и Кличко могли украсть на ремонте Шулявского путепровода та Екснардеп та забудовник Микитась вийшов із СІЗО
Про нового підрядника та старого замовника
Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, консорціум «Промбуд Технолоджи» зареєстровано 13 грудня 2024 року (за два тижні до оголошення тендеру на демонтаж цеху №5. – КВ). Його засновниками є ТОВ «Д-Групп Констракшн» (***) та ТОВ «Будівельна компанія «Аурум» (****). Директором значиться Євгеній Демченко. До цього бюджетних замовлень консорціум не отримував.
ТОВ «Д-Групп Констракшн» зареєстроване у 2018 році у Києві, потім мало прописку у Вінниці, а зараз – у Дніпрі. Власник та керівник – Олексій Іванець. У 2022-2023 роках фірма належала сейшельському «Сонберг Лтд», кінцевим бенефіціаром через яку значився громадянин Панами Докфор Девс Унарі.
За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ «Д-Групп Констракшн» уклало 6 договорів на загальну суму майже 515 тис. гривень. Свій найдорожчий підряд фірма отримала від КП «Боярка-Водоканал» на прокладання трубопроводів за 433 тис гривень.
Раніше КВ повідомляла, що ТОВ «Д-Групп Констракшн» також є участником консорціуму «Мостадор Груп», у якого “ДБШТС” наприкінці 2024 року замовило будівництво автодороги від просп. Валерія Лобановського до аеропорту “Київ” (Жуляни) за 1,47 млрд гривень.
Читайте: Поворот не туди: в Києві за 1,47 млрд гривень замовили будівництво дороги на Жуляни без фінансування
ТОВ «Будівельна компанія «Аурум» зареєстровано 2016 року у Києві. Засновник та керівник – Андрій Нестеров. Бюджетних підрядів ця компанія не мала.
КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” було створено Київрадою в 1998 році. Основний вид діяльності – діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. З жовтня 2022 року це КП очолює Роман Лісневський.
Протягом останніх років років Роман Лісневський двічі керував цим КП в статусі виконуючого обов’язки. В листопаді 2020 року він був позбавлений цього статусу через скандал із тендером на закупівлю елітного позашляховика. Тооді КП “ДБШТС” оголосило тендер на закупівлю за 1,5 млн гривень автомобіля Toyota Land Cruiser без погодження цієї закупки з профільним департаментом. Після розголосу цієї історії, мер Києва Віталій Кличко заявив про звільнення Романа Лісневського та скасування тендеру. Однак пізніше він знову очолив це КП.
КП “ДБШТС” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року до вересня поточного року очолював Руслан Кандибор (на колажі по центру) З 11 вересня 2025-го обов’язки керівника цього департаменту покладено на заступника – Романа Лелюка (на колажі ліворуч).
Нагадаємо, 18 липня цього року Голосіївський районний суд Києва на два місяці відсторонив від виконання службових обов’язків директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Рішення було прийнято у справі виникнення аварійної ситуації у тунелі метро та закриття руху на ділянці між станціями “Либідська” – “Теремки”. Раніше, 10 липня, правоохоронці повідомили про підозру “директору одного з департаментів Київської міської державної адміністрації (КМДА)”.
Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко.
* КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (код ЄДРПОУ: 05445267)
** Консорціум «Промбуд Технолоджи» (код ЄДРПОУ: 45747696)
*** ТОВ «Д-Групп Констракшн» (код ЄДРПОУ: 41894985)
**** ТОВ «Будівельна компанія «Аурум» (код ЄДРПОУ: 40970457)
Фото: колаж КВ
Альона Момот
КиївВлада