Столична міськрада дозволила дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, що навчаються в закладах передвищої та професійно-технічної освіти Києва, безкоштовний проїзд в комунальному громадському транспорті. При цьому, якщо раніше цієї пільгою могли скористатися тільки ті студенти, що навчаються в закладах, підпорядкованих Департаменту освіти і науки КМДА, то тепер мова йде про усі столичні заклади вказаного профілю.
Як стало відомо KВ, 9 лютого 2023 року Київрада внесла зміни до свого рішення №4007/4048 від 16 грудня 2021 року “Про деякі питання проїзду окремих категорій осіб у Києві”.
Відповідний проєкт рішення №08/231-1578/ПР від 23 листопада 2022 у сесійній залі підтримали 64 депутата. Суб’єктами подання вказаного документа виступили депутати Київради Олександр Бродський (фракція “ВО “Батьківщина”), Юрій Тихонович і Тарас Криворучко (обидва – фракція “Європейська солідарність”).
Згідно з прийнятим рішенням, столична влада погодила можливість безкоштовного проїзду в комунальному громадському транспорті для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, що навчаються в закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти Києва незалежно від того, кому підпорядковуються ці заклади – Департаменту освіти Київської міськдержадміністрації (КМДА) чи іншим структурам.
Таким чином Київрада забезпечила “рівність” прав цієї категорії дітей – раніше такою пільгою могли користуватися лише ті діти-сироти, які здобувають освіти у закладах, що знаходяться в підпорядкуванні Департаменту освіти і науки КМДА. Для використання права на безкоштовний проїзд ці діти повинні отримати т.зв. “Єдиний квиток” – їх видає вищезгаданий департамент за клопотанням навчальних закладів.
Зазначимо, рішення столичної міськради “Про деякі питання проїзду окремих категорій осіб у Києві” регулює питання того, які категорії осіб мають право на безкоштовний проїзд в громадському транспорті столиці або на його часткову оплату. Наразі вказаним рішенням передбачена така можливість для 27 категорій громадян, у т.ч. члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, курсанти вищих військових навчальних закладів, постраждалі учасники Революції гідності, учасники бойових дій, діти з багатодітних сімей, діти з інвалідністю тощо.
При цьому, деякі категорії громадян мають право безкоштовно їздити лише в комунальному громадському транспорті (метро, автобуси, тролейбуси і трамваї ), а деякі можуть користуватися такими пільгами також і в приватних маршрутках. Столична влада у свою чергу компенсує витрати на перевезення цих людей і комунальним (КП “Київський метрополітен” і КП “Київпастранс”), і приватним перевізникам з міського бюджету.
Як повідомляла KВ, депутати Київради неодноразово висловлювали обурення тим фактом, що КМДА не може їм належним чином пояснити, яким чином формуються компенсаційній видатки, що столична влада направляє КП “Київпастранс” і КП “Київський метрополітен”. Мова йде про компенсації перевезень пільгових категорій громадян, про виділення коштів на “на регулювання цін на послуги місцевого громадського транспорту” (покриття різниці між діючим тарифом на проїзд та тим, який “хочуть” комунальні перевізники) тощо. Однією з головних проблем у цьому напрямку, на які звертають уваги в депутатському корпусі – відсутність інформації про пасажиропотоки в громадському транспорті Києва. Втім, незважаючи на усі претензії народні обранці все рівно голосують за такі питання.
Читайте: Всеобщее подорожание или долги перед олигархами: с чем связано повышение тарифа на проезд в Киеве
Нагадаємо, Департамент транспортної інфраструктури КМДА з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Дана структура знаходиться в прямому підпорядкуванні голови КМДА Віталія Кличка.
Фото: “Вечірній Київ”.