“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

КК “Київавтодор” за 969,72 млн гривень замовила проведення капремонту частини Київського півкільця від Жулянського шляхопроводу до повороту у Вишневе, протяжність якої за найгрубішими підрахунками становить близько 2,7 кілометрів. Підряд без конкуренції дістався одному з фаворитів корпорації – ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” турецьких бізнесменів, яке паралельно за 1,37 млрд гривень ремонтує ще одну ділянку цієї дороги. Умови нового тендеру були прописані так, що інші його учасники “відпали” самі по собі: позмагатися за підряд могли тільки ті компанії, минулорічний дохід яких становив не менше 1 млрд гривень. Такий критерій, тим більше в умовах війни, потенційні конкуренти закупівлі назвали штучним бар’єром. Однак в Держаудитслужбі не побачили в цьому порушень, хоча по суті ця вимога звела кількість учасників тендеру до одного.

Як стало відомо KВ з оголошення електронної системи ProZorro, 8 серпня 2023 року КК “Київавтодор” (*) уклала з ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” (**) договір на проведення капремонту ділянки дороги Т-10-27 Київське півкільце від Жулянського шляхопроводу до повороту у місто Вишневе Київської області. Ціна договору склала 969,72 млн гривень.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Договір передбачає виконання підрядником підготовчих та демонтажних робіт, ремонт підземного переходу, заміну асфальтобетонного покриття, влаштування дощової каналізації, зовнішнього освітлення, острівців безпеки, тротуарів, пішохідних і вело- доріжок, монтаж шести зупинок з металево-скляними автопавільйонами, дорожніх знаків, світлофорів та огородження, нанесення розмітки, озеленення прилеглої території, в тому числі висадку 548 кленолистих платанів.

В кращих традиціях тендерів “Київавтодору”, чітких термінів завершення робіт в опублікованих документах немає. Згідно з договором, строк виконання робіт визначається календарним планом, але становить не більше нормативної тривалості 24 місяці. Однак сам календарний план ніяких термінів не містить, там зазначається лише, що в поточному році роботи планують профінансувати на суму 320 млн гривень (третина ціни всього договору). При цьому сам договір діятиме до кінця 2025 року, а на сторінці тендеру датою закінчення робіт вказано 31 липня 2025 року.

“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

Вказаний підряд дістався ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” без конкуренції. Мабуть тому, що взяти участь в тендері було доволі складно. Так, один з потенційних учасників закупівлі – ТОВ “Будівельна компанія – ВР” (***) – поскаржився в Антимонопольний комітет України на дискримінаційні умови цієї закупівлі “Київавтодору”. Зокрема, в компанії просили усунути вимогу про те, що обсяг річного доходу учасника за 2022 рік повинен становити не менше 99% від очікуваної вартості предмета закупівлі, тобто не менше 1 млн гривень. В компанії назвали таку вимогу штучним бар’єром та підкреслили, що встановленням такої норми в умовах війни замовник створює монополію серед компаній. Однак в АМКУ у задоволенні скарги відмовили.

“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

За даними Google Maps, протяжність ділянки Київського півкільця від Жулянського шляхопроводу до повороту у Вишневе складає близько 2,7 кілометра.

“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

Нагадаємо, проєкт капремонту ділянки дороги Т-10-27 Київське півкільце від Жулянського шляхопроводу до повороту у Вишневе КК “Київавтодор” замовляла в травні 2021 року за 11,6 млн гривень у ТОВ “Інститут проектування інфраструктури транспорту” (****).


Читайте: “Киевавтодор” отдаст 11,6 млн гривен за проект капремонта части Киевского полукольца

Після цього двічі намагалася замовити самі роботи, проте значно дешевше, ніж зараз – за 626,41 млн гривень. Перший відповідний тендер оголосили 30 грудня 2021 року проте відмінили через “неможливість усунення виявлених порушень законодавства”, другий – оголосили напередодні повномасштабного вторгнення окупаційних військ росії в Україну,  22 лютого минулого року, та відмінили по причині “скорочення видатків на ці роботи”. Через трохи більше року в “Київавтодорі” вирішили проєкт вказаного капремонту підкоригувати, уклавши відповідний договір (ціна – 2,09 млн гривень) з цим же “Інститутом проектування інфраструктури транспорту”. В підсумку вказане коригування проєкту вилилося в здорожчанні робіт більш ніж наполовину.

Також нагадаємо, що фактична довжина Київського півкільця становить 35,746 км. Воно складається з окремих ділянок, що знаходяться на балансовому утриманні у Служби автомобільних доріг у Київській області та підприємств, що входять до складу “Київавтодору”. Так, у травні 2018 року Київрада погодилася прийняти (рішення від 23.04.2018 року № 835/4899), а в березні 2019 року (рішення від 28.03.2019 р. № 562) прийняла у комунальну власність 5 ділянок Київського півкільця, загальною протяжністю 16,6 км. Згідно цим документами, ділянка від повороту на Вишневе простягалася лише до вулиці Трублаїні і становила 1,82 км. KВ в інформаційному запиті намагалася уточнити у “Київавтодору”, згідно з якими документами проводитиметься ремонт ділянки від Жулянського шляхопроводу до повороту у місто Вишневе, однак в корпорації редакції не відповіли.

Читайте: 16 км Киевского полукольца станут собственностью киевлян

“Київавтодор” майже за 970 млн гривень замовив ремонт 2,7 кілометрів Київського півкільця

1 – поворот у Вишневе, 2 – поворот на вул. Трублаїні, 3 – Жулянський шляхопровід

Раніше KВ повідомляла, що в грудні 2020 року КК “Київавтодор” замовляла у ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” капремонт ще однієї ділянки Київського півкільця – від вулиці Ватутіна до Одеської площі (протяжність 2,62 км) за 1,37 млрд гривень. Ці роботи підрядник повинен був виконати до кінця червня 2023 року, однак на сьогодні є чинною додаткова угода, якою терміни відклали до кінця листопада поточного року.

Читайте: Ремонт части Киевского полукольца за полгода подорожал более чем вдвое

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” було зареєстровано у 2004 році в Києві. Статутний фонд – 2,16 млн гривень. Основний вид діяльності – будівництво доріг та автострад. Засновники – громадяни Туреччини Онур (49,77%, на колажі праворуч) та Ісхан (50%) Четінджевіз, а також мешканець Львова – Олег Фаріон (0,23%). Керівник – Петро Береговий.

Компанія входить до групи “Онур”, у складі якої 34 компанії, що займаються будівництвом та ремонтом доріг, трамвайних колій, виробництвом бетонних та асфальтобетонних розчинів. Ключові особи – Онур та Іхсан Четінджевіз.

За результатами участі в публічних закупівлях ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” уклало 587 договорів на 97,83 млрд гривень. Найбільші замовники – обласні служби відновлення та розвитку інфраструктури. Фірма також регулярно отримує дорогі підряди від КК “Київавтодор”: з 2016 року було укладено 18 договорів на 5 млрд гривень (дані Clarity-project). “Онур Конструкціон Інтернешнл” є однією з трьох компаній, між якими “Київавтодор” майже порівну розподіляє свої найдорожчі замовлення.


Серед великих підрядів, які ТОВ “Онур Конструкціон інтернешнл” отримало від КК “Київавтодор” – реконструкція розв’язки на перехресті просп. Перемоги з вул. Щербакова (ціна договору – 202,4 млн гривень, оплачено по факту – 173,52 млн гривень), капремонт вул. Ентузіастів (ціна договору – 262 млн гривень), поточний ремонт Наддніпрянського шосе (ціна договору – 34,81 млн. гривень), капремонт вул. Хрещатик (ціна договору – 739,5 млн гривень) та поточний ремонт бульв. Перова (ціна договору – 97,17 млн гривень).

Читайте: У Києві відома турецька компанія відремонтує Воскресенський проспект

Зазначимо, співпраця КК “Київавтодор” та ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” неодноразово потрапляла у поле зору правоохоронних органів. Так, у 2017 році правоохоронці запідозрили їх у присвоєнні бюджетних мільйонів під час виконання у 2016 році капремонту проспекту Перемоги (кримінальне провадження № 42017101100000286 від 14.08.2017 року). У слідства тоді були питання щодо якості асфальту, старих бордюрів, які за документами видавали за нові, і ще цілої низки огріхів. За даними слідства, частина грошей, передбачених на ремонтні роботи, таємничим чином переводилася в готівку, а потім випаровувалась.

Читайте: “Киевавтодор” с турецкими подрядчиками подозревают в распиле миллионов на ремонте столичных дорог

У лютому 2019 року ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” разом з іншими підрядниками “Київавтодору” стало фігурантом ще одного кримінального провадження (№42019101010000042). За даними слідства, корпорація разом із своїми підрядниками розробила механізм розкрадання бюджетних коштів шляхом незаконного завищення вартості робіт під час ремонту столичних доріг протягом 2017-2019 років.

Читайте: Коллекция уголовных дел: Нацполиция заинтересовалась сотрудничеством “Киевавтодора” с группой подрядчиков

У липні 2019 року Нацполіція розпочала розслідування у рамках кримінального провадження № 42019100000000457 за фактом присвоєння посадовими особами КК “Київавтодор” у змові з ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” бюджетних коштів при виконанні реконструкції транспортного вузла на перетині просп. Перемоги з вул. Щербакова. Слідство тоді встановило, що під час виконання цього підряду могло бути присвоєно 13,2 млн гривень.

КК “Київавтодор” заснована Київрадою у 2002 році. Генеральним директором корпорації з 5 липня 2022 року є Олександр Федоренко (на колажі ліворуч). Він же з 19 травня 2020 року очолював цю комунальну корпорацію на правах виконувача обов’язків керівника.

Читайте: Перша підозра і встановлені збитки: Нацполіція продовжує слідство щодо корупції в “Київавтодорі”

КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко.

* КК “Київавтодор” (код ЄДРПОУ: 03359026)

** ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” (код ЄДРПОУ: 32851616)

*** ТОВ “Будівельна компанія -ВР” (код ЄДРПОУ: 38013854)

**** ТОВ “Інститут проектування інфраструктури транспорту” (код ЄДРПОУ: 36818766)

Фото: колаж KВ

КиївВлада

Автор:
Альона Момот
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
09:00 В листопаді бюджетні замовники селища Баришівка на Броварщині уклали договорів на кругленьку суму – понад 26 млн гривень. Найбільше грошей спрямували на облаштування…
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
09:00 Столична влада ухвалила бюджет Києва на 2025 рік та внесла зміни до Програми економічного та соціального розвитку (ПЕСР) в частині видатків на наступний…
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
09:00 Перший день зими в столиці ознаменувався запуском руху легкових авто одним з найвідоміших довгобудів столиці – Подільським мостовим переходом, який зʼєднав Поділ та…
Banner
QlU7mDx4