Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника

Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника

КК “Київавтодор” за понад 655 мільйонів гривень замовила капремонт столичного шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”. Під час війни такі витрати виглядають неоднозначно, втім відомо, що необхідність оновлення споруди назріла давно: за останні роки з неї кілька разів сипався бетон. До цих робіт готувалися щонайменше з 2021 року, але через невдалі закупівлі і початок повномасштабної війни плани неодноразово відкладали. Врешті відбувся відповідний тендер, на якому змагалися два гіганти дорожнього будівництва — компанія з орбіти одеського мера Геннадія Труханова (на колажі ліворуч) та структура, пов’язана з донецьким бізнесменом Олександром Тісленком (на колажі праворуч), яка і здобула перемогу. Попри те, що за підряд конкурували такі провідні гравці ринку, значної економії замовник не отримав — капремонт замовили лише на 1,4% дешевше від початково очікуваної суми.

Як стало відомо КВ з оголошення електронної системи ProZorro, 18 червня 2025 року КК “Київавтодор” (*) уклала з ТОВ “Укртрансміст” (**) договір на виконання капітального ремонту шляхопроводу біля станції метро “Осокорки” по проспекту Миколи Бажана у Києві. Ціна договору склала 655,33 млн гривень (на 1,4% менше очікуваної вартості).

Як зміниться шляхопровід?

За підряд з ТОВ “Укртрансміст” змагалося ТОВ “Ростдорстрой” (***), яке пропонувало за свої роботи на 2 млн гривень вищу ціну. Пропозиція “Укртрансміст” хоч і була найвигіднішою в аукціоні, проте вона лише на 1,4% менша очікуваної вартості.

Згідно з угодою, підрядник повинен капітально відремонтувати шляхопровід не більше, ніж за 17 місяців. У поточному році роботи планують профінансувати в сумі 134,86 млн гривень.

В “Київавтодорі” повідомили, що проєкт робіт передбачає влаштування нових опор, балок та прогонів, оновлення дорожнього покриття, нанесення гідроізоляції, заміну перил та опор освітлення, перевлаштування комунікацій та благоустрій прилеглої території.

“Для безпечного та комфортного пересування всіх учасників дорожнього руху на шляхопроводі та підходах до нього влаштують велодоріжки. А для безперешкодного доступу людей з інвалідністю та маломобільних груп на підходах понизять бортовий камінь і зроблять тактильну навігацію”, – додали в корпорації.  Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника

Рендер капремонту шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”

35 років без капремонту 

Шляхопровід біля станції метро “Осокорки”, за даними “Київавтодору”, ввели в експлуатацію в 1990 році та з того моменту жодного разу капітально не ремонтували. У замовника зауважили, що необхідність капремонту була підтверджена у 2023 році під час відповідного обстеження.

Втім про поганий стан шляхопроводу інформація з’являлася і раніше. Так, у 2019 році обсипалась бетонна обшивка моста, яка пошкодила капот та передній бампер авто. Ця ситуація для столичного мера Віталія Кличка навіть стала підставою звільнити в. о. директора КП «Київавтошляхміст» (балансоутримувач) Дмитра Котлубея “за недбале ставлення до своїх обов‘язків”.

У 2021-му зі шляхопроводу знову посипався бетон. Тоді в «Київавтошляхмості» заявили, що проводили обстеження шляхопроводу в рамках запланованого капремонту, для чого робили контрольні вирубки в асфальтовому покритті та знімали слабкий шар бетону. В підприємстві запевняли, що обсипання захисного шару не становить загрози конструктивним елементам споруди.

Тоді, у 2021 році, капремонт шляхопроводу дійсно планували – у серпні, листопаді та грудні 2021 року оголошували тендери на розробку проєктно-кошторисної документації робіт. Перші дві закупівлі відмінили через “відсутність подальшої потреби” в ній, третя – не відбулася через подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. Чергова спроба замовити документацію була здійснена у лютому 2022 року, але й вона була неуспішною у зв’язку з оголошенням військового стану.

Замовити проєктно-кошторисну документацію “Київавтодору” вдалося лише в серпні минулого року. Відповідний договір ціною майже 10 млн гривень уклали з ТОВ “Слобожанський проектний дім” (****).

Фігуранти закупівлі 

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ «Укртрансміст» (підрядник) зареєстровано в 2006 році в Києві. Статутний фонд – 8,9 млн гривень. Засновниця – Ірина Карнакова, директором значиться Ірина Філяєва.

До початку 2024 року компанія належала Миколі Карнакову, а очолював її раніше Ігор Карнаков. До переїзду в столицю вони були прописані за однією адресою в Донецьку.

Ігор Карнаков в 2018 році був підписантом ТОВ “Шляхове будівництво «Альтком», яке входить в бізнес-групу «Альтком» донецького бізнесмена Олександра Тісленка. Під час президентства Віктора Януковича та підготовки до Чемпіонату Європи з футболу в 2012 році ТОВ “Шляхове будівництво «Альтком» найбільш активно освоювало бюджетні кошти.

За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ «Укртрансміст» уклало 70 договорів майже на 11 млрд гривень. КК “Київавтодор” та підпорядковане їй КП “Київавтошляхміст” – серед найбільших замовників компанії. Зокрема, у 2018 році “Київавтодор” замовляв у «Укртрансмосту» капремонт шляхопроводу на перетині вул. Богатирської та просп. Степана Бандери (ціна договору – 120 млн гривень), в 2019-2020 роках – на перетині проспектів Комарова та Леся Курбаса із залізницею Київ-Волинський-Святошино (два договори загальною ціною понад півмільярда гривень), у 2021 році – на перетині вул. Новокостянтинівської з вул. Олени Теліги та просп. Степана Бандери (ціна договору – 146 млн гривень), у 2024-му – на перетині вулиць Лугової та Богатирської (ціна договору – 284,88 млн гривень).

Читайте: Капремонт шляхопроводу в Оболонському районі столиці довірили фірмі з орбіти донецького бізнесмена

ТОВ “Ростдорстрой” (конкурент) зареєстровано в 2005 році в Одесі. Статутний фонд – 5,13 млн гривень. Кінцеві бенефіціарні власники – Євген Коновалов і Юрій Шумахер. Засновник – ТОВ “Юттема АУ ГмбХ” (Австрія), директор – Олексій Андрюшин.

Юрій Шумахер – депутат Одеської міської ради, член фракції “Довіряй справам”. Вказана фракція представляє партію мера Одеси Геннадія Труханова.

За даними Clarity Project, в результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “Ростдорстрой” уклало 724 договори на 96 млрд гривень. Найбільші замовники – САДи (колишні облавтодори. – КВ), в тому числі Київської області. “Ростдорстрой” активно – сумарно на 1,89 млрд гривень – отримує замовлення також від “Київавтодору”, зокрема, на реконструкцію Пейзажної алеї, шляхопроводу на перетині вулиць Дегтярівської та Олександра Довженка (який обвалився в ході реконструкції. – КВ), шляхопроводу на перетині вул. Новокостянтинівської з під’їзними залізничними коліями по вул. Портовій, а також шляхопроводу через залізничну колію ділянки Київ – Петрівка – Київська ГЕС по вул. Полярній.

Читайте: Достроково втомився: чому обвалився Дегтярівський шляхопровід та що з ним буде далі

КК “Київавтодор” з 5 липня 2022 року очолює Олександр Федоренко. Він же з 19 травня 2020 року керував корпорацією на правах виконувача обов’язків керівника.

Читайте: Перша підозра і встановлені збитки: Нацполіція продовжує слідство щодо корупції в “Київавтодорі”

КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко.

* КК “Київавтодор” (код ЄДРПОУ: 03359026) 

** ТОВ “Укртрансміст” (код ЄДРПОУ: 33778270)

*** ТОВ “Ростдорстрой” (код ЄДРПОУ: 33658865) 

**** ТОВ “Слобожанський проектний дім” (Код ЄДРПОУ: 40471341)

Фото: колаж КВ

Альона Момот

КиївВлада
Рекомендуємо до перегляду
Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника
Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника
09:00 КК “Київавтодор” за понад 655 мільйонів гривень замовила капремонт столичного шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”. Під час війни такі витрати виглядають неоднозначно, втім…
Будівництво ілюзій: чи зможе Самсонова врятувати "Київміськбуд"
Будівництво ілюзій: чи зможе Самсонова врятувати “Київміськбуд”
13:00 ПрАТ “ХК “Київміськбуд” нещодавно отримало нове “тимчасове” керівництво – в.о. Голови його правління стала колишня юристка “Державної продовольчої зернової корпорації” Світлана Самсонова. Вона…
Три роки очікування: капремонт Хотянівського мосту обіцяють завершити у грудні
Три роки очікування: капремонт Хотянівського мосту обіцяють завершити у грудні
09:00  Хотянівський міст, розташований на автомобільній дорозі Р-69 Київ – Вишгород – Десна – Чернігів, що був зруйнований ще в лютому 2022 року під…
Banner
QlU7mDx4