Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівень

Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівень

У 2023 році, як виявилося, столиця активно витрачалася на модернізацію, а саме – на капремонти мереж зовнішнього освітлення із заміною застарілих світильників та світлодіодні. Протягом минулого року на такі роботи витратили майже 422 млн гривень – що на 200 млн гривень більше, ніж спрямували на такі капремонти в довоєнному 2021 році (у 2022-му було витрачено всього 9 млн гривень). Судячи з цих цифр, можна подумати, що життя в столиці, попри війну, не лише триває, а і стрімко налагоджується. Налагоджується настільки, що дозволяє підтримати і одеський бізнес, повʼязаний з мером цього міста Геннадієм Трухановим: минулоріч одеське ТОВ “Автомагістраль-Південь” отримало майже половину всіх замовлень на капремонти мереж вуличного освітлення Києва. Таким чином замовник робіт – КП “Київміськсвітло” – перейняло естафету у столичної КК “Київавтодор”, якій воно підпорядковано, адже ТОВ “Автомагістраль-Південь” входить в трійку фірм, яким корпорація “насипає” найбільше своїх дорожніх замовлень.

Як стало відомо KВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, протягом 2023 року КП “Київміськсвітло” (*) уклало за результатами публічних закупівель 83 договори на виконання капремонтів мереж зовнішнього освітлення Києва з заміною ртутних та натрієвих світильників на світлодіодні.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Загальна ціна договорів складала 449,7 млн гривень. Три договори на 10,49 млн гривень розірвали, решта 80 договорів значаться як виконані, оплата за фактично виконані роботи по ним склала 421,94 млн гривень.

Де ремонтували

Укладені договори передбачали заміну ртутних та натрієвих світильників на світлодіодні, заміну проводів, шаф управління, заземлення, а окремі договори серед іншого передбачали також заміну опор зовнішнього освітлення. 

Капремонти мереж зовнішнього освітлення замовляли для всіх районів, однак дуже нерівномірно. Найбільше таких робіт проводили в Оболонському – було підписано 28 відповідних договорів, найменше в Печерському – всього 1. В Голосіївському районі таких капремонтів замовляли 10, в Шевченківському – 9, в Дарницькому – 8, в Святошинському 7, в Дніпровському – 6, в Подільському та Соломʼянському – по 4, Деснянському – 3.

Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівеньВидатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівеньВидатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівеньЧастина цих замовлень супроводжувалася скаргами громадян до Держаудитслужби щодо недоцільності виконання капремонтів мереж вуличного освітлення під час війни. Так,  Катерина Бритавська у своєму зверненні до аудиторів наголошувала, що такі роботи можуть почекати, а зараз ці кошти необхідно спрямувати на потреби армії. Наталія Подосіннікова назвала такі замовлення нераціональними та антидержавницькими, а Аліна Палінчук – відвертим розкраданням бюджету. Станом на 14 лютого відповіді аудиторів на ці звернення очікуються.

Читайте: “Критичні потреби”: столичне керівництво витратить чергові 300 млн гривень на сумнівну систему управління зовнішнім освітленням

В кого замовляли

Підряди КП “Київміськсвітло” на виконання капремонтів мереж зовнішнього освітлення вигравали пʼять компаній – ТОВ “Автомагістраль-Південь” (*), ТОВ “Інтернешнл Бізнес Груп”, ТОВ “Експрес Енерджі Трейд”, ТОВ “Ворскла Енерджіз” та ТОВ “Укрбудінжиніринг”. Закупівлі проводилися через відкриті торги, але конкурентна боротьба мала місце тільки в декількох з них, по решті – пропозиції подавали тільки по одній компанії, з якою і укладали договір.

З великим відривом від інших фірм договорів на найбільшу суму – понад 200 млн гривень або 47% від загальної вартості замовлень – дісталося ТОВ “Автомагістраль-Південь”.

Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівень

Як було раніше

Зазначимо, що в 2022 році цілком логічно відбулося суттєве падіння видатків на капремонти мереж зовнішнього освітлення. Тоді КП “Київміськсвітло” уклало всього 6 відповідних договорів загальною ціною 10,37 млн гривень, а фактична оплата по ним склала 9,06 млн гривень. З цих коштів майже 7 млн гривень  за виконані роботи дісталося ТОВ “Інтернешнл Бізнес Груп”, решта 2,13 млн гривень – ТОВ “Автомагістраль-Південь”.

Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівень

В 2021 році в контексті капремонтів вуличного освітлення картина виглядає зовсім іншою. Протягом цього року було підписано 71 договір – майже, як в 2023 році, але їх ціна була значно менша – 241,93 млн гривень. З цих угод дві на 10,24 млн гривень розірвали, одна ціною 4 млн гривень досі не закрита. Фактична оплата по решті 69 договорам склала 222,14 млн гривень.

Перелік обраних підрядників в 2021 році також суттєво відрізнявся від минулорічного. Роботи виконувалися 13 компаніями, серед яких не було лідера зі значним відривом від конкурентів. ТОВ “Автомагістраль-Південь” тоді дісталося тільки одне замовлення на 3,7 млн гривень.

Видатки столиці на капремонти вуличного освітлення майже вдвічі перевищили довоєнний рівень

Про найбільшого підрядника 2023 року

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Автомагістраль-Південь” зареєстровано у 2006 році у Одесі. Статутний фонд – 40 тис. гривень. Основний вид діяльності – будівництві доріг та автострад. Засновник – Олександр Бойко, керівник компанії – Микола Тимофєєв.

В 2017 році Олександр Бойко був серед бенефіціарних власників ТОВ “Бетонні покриття та технології”. Разом з ним в той період серед бенефіціарів “засвітилися” Юрій Шумахер і Євген Коновалов – ключові особи групи “Ростдорстрой”. Компанії групи займаються будівництвом доріг і автомагістралей, а також працюють у сферах нерухомості та транспорту. Основні активи групи – ПП “Київшляхбуд” та ТОВ “Ростдорстрой” – дуже активні пстоличні підрядники.

Читайте: Достроково втомився: чому обвалився Дегтярівський шляхопровід та що з ним буде далі

Юрій Шумахер – депутат Одеської міської ради, член фракції “Довіряй справам”. Вказана фракція представляє партію мера Одеси Геннадія Труханова, якого 4 травня минулого року було заарештовано за підозрою в розтраті при покупці адмінбудівлі заводу “Краян”. На наступний день після затримання Геннадій Труханов вийшов із СІЗО під заставу у 13,4 млн гривень, яку вніс за нього одеський депутат з тієї ж фракції “Довіряй справам” Дмитро Танцюра.

Крім версії, що контроль над ТОВ “Автомагістраль-Південь” здійснює оточення мера Одеси Геннадія Труханова, також існує припущення щодо лобіювання інтересів фірми екс-заступником голови Офісу президента Кирило Тимошенко.

Читайте: Мэрское братство: Администрация Кличко отдает миллиарды компании, которую связывают с мэром Одессы Трухановым

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

ТОВ “Автомагістраль-Південь” фігурує в декількох кримінальних провадженнях. Зокрема, слідче управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Києві розслідує кримінальне провадження (№ 42021100000000038 від 19.01.2021) за підозрою “Автомагістраль-Південь” в ухиленні від сплати податків в особливо великих розмірах. А слідчі Білгород-Дністровського районного відділу поліції в Одеській області в рамках провадження №42020161240000202 від 12.10.2020 року підозрюють посадових осіб компанії у привласненні та розтраті бюджетних коштів при проведенні ремонту  автодороги Т-16-10/Н-33/ – Приморське – Жовтий Яр – Татарбунари.

За результатами участі у публічних закупівлях ТОВ “Автомагістраль-Південь” уклало 671 договір на загальну суму 167,4 млрд гривень. Найбільші замовники – обласні служби відновлення та розвитку інфраструктури.

Від КП “Київміськсвітло” ця фірма за всю історію існування отримала 33 замовлення, по яким їй було сплачено 206,44 млн гривень. Як бачимо, основна фаза їх співпраці припала на минулий рік. До цього КП замовляло у компанії 5 капремонтів мереж зовнішнього освітлення на 5,93 млн гривень (одне замовлення у 2021 році, та чотири – в 2022 році).

Раніше KВ повідомляла, що ТОВ “Автомагістраль-Південь” є однією з трьох компаній, між якими столична КК “Київавтодор”, якій підпорядковано КП “Київміськсвітло”, майже порівну розподіляє свої найдорожчі замовлення (крім ТОВ “Автомагістраль-Південь” в цій трійці ПП “Київшляхбуд” та ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл”).

Від “Київавтодору” компанія “Автомагістраль-Південь” отримала 12 підрядів загальною вартістю понад 5 млрд гривень. Наприклад, у травні вже воєнного 2022 року корпорація за 1,27 млрд гривень замовила проведення капремонту вул. Богатирської (дія цього договору була призупинена в зв’язку з війною), у 2020 року майже за 805 млн гривень –  капремонт просп. Героїв Сталінграда (роботи тривають), у 2018 році за 590,21 млн гривень – капремонт проспекту Степана Бандери від транспортної розв’язки Московський міст до вул. Олени Теліги (оплата відповідає ціні договору), за 318,1 млн гривень – проведення капремонт вул. Заболотного від площі Одеської до будинку № 156 та назад (оплата 317,38 млн гривень).

Останній договір між “Київавтодором” та “Автомагістраль-Південь” був укладений в травні минулого року на реконструкцію розв’язки на перетині вулиць Богатирської і Полярної на столичній Оболоні за 1,29 млрд гривень. У столичній владі вирішили взятися за вказану реконструкцію попри петицію киян, які просили заборонити будівництво нових розв’язок до закінчення інших транспортних довгобудів, вартість яких з роками зростає в рази. 

Читайте: “Київавтодор” вкладе перші 1,3 млрд гривень у реконструкцію розв’язки на Оболоні

КП “Київміськсвітло” засноване Київрадою в 1998 році, зокрема, для обслуговування та виконання капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення столиці. На сайті підприємства вказано, що на даному етапі його розвитку заміна ртутних, натрієвих та матело галогенних світильників на світлодіодні (LED) є першочерговим завданням. Це, як зазначається, значно зменшить рівень енергоспоживання та негативний вплив на навколишнє середовище.

З кінця грудня 2022 року КП “Київміськсвітло” очолює Леонід Самохвалов. Підприємство підпорядковано КК “Київавтодор”, генеральним директором якої з 5 липня 2022 року є Олександр Федоренко. Він же з 19 травня 2020 року очолював цю комунальну корпорацію на правах виконувача обов’язків керівника.

Читайте: Перша підозра і встановлені збитки: Нацполіція продовжує слідство щодо корупції в “Київавтодорі”

КК “Київавтодор” підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор (на колажі праворуч). Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко (на колажі ліворуч).

* КП “Київміськсвітло” (ЄДРПОУ: 03360905) 

** ТОВ “Автомагістраль-Південь” (код ЄДРПОУ: 34252469) 

*** КК “Київавтодор” (Код ЄДРПОУ: 03359026)

Фото: колаж KВ

КиївВлада

Автор:
Альона Момот
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
Справи насущні: скільки та на що у листопаді 2024-го витрачала Баришівка
09:00 В листопаді бюджетні замовники селища Баришівка на Броварщині уклали договорів на кругленьку суму – понад 26 млн гривень. Найбільше грошей спрямували на облаштування…
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
Бюджет Києва-2025: на що чиновники планують витратити 90 млрд гривень
09:00 Столична влада ухвалила бюджет Києва на 2025 рік та внесла зміни до Програми економічного та соціального розвитку (ПЕСР) в частині видатків на наступний…
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу
09:00 Перший день зими в столиці ознаменувався запуском руху легкових авто одним з найвідоміших довгобудів столиці – Подільським мостовим переходом, який зʼєднав Поділ та…
Banner
QlU7mDx4