На придбання рухомого складу громадського транспорту міська влада Києва в минулому році планувала витратити 3,59 млрд гривень, а фактично витратила 882,3 млн гривень. За ці кошти КП “Київпастранс” придбав усього 9 трамвайних вагонів та 39 автобусів. Жодного тролейбусу (план – 90 одиниць), електробусу (план – 5 одиниць) та вагону метро (план – 5 одиниць) в 2021 році закуплено не було. В результаті, зношеність рухомого складу автобусів у 2021 році складала 72%, замість запланованих 25%, а середній вік вагонів метро досяг 33 років.
Про це KВ дізналася зі звіту Київської міськдержадміністрації (КМДА) щодо виконання в 2021 році Плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Документ зараз знаходиться на розгляді постійних комісій Київради.
За інформацією звіту, в минулому році столична влада закупила для потреб міста лише 9 нових трамвайних вагонів та 39 автобусів. Натомість Стратегією було передбачено, що кияни мають отримати 35 нових трамвайних вагонів, 100 автобусів, а також – 90 тролейбусів, 5 електробусів та 5 вагонів метро.
Зазначається, що невиконання цього плану зумовлено недостатнім обсягом асигнувань з міського бюджету Києва. В результаті, на закупівлю рухомого складу з міського бюджету було витрачено 519,49 млн гривень. З інших джерел на ці цілі було залучено 363,29 млн гривень . Як повідомляла KВ, мова йде про кошти міжнародних кредитів.
Читайте: Кличко позволили взять в кредит у ЕБРР до 120 млн евро на развитие общественного транспорта
Разом з тим, згідно даних звіту, стан транспорту муніципального перевізника КП “Київпастранс” близький до критичного. Так, загальний рівень зносу рухомого складу автобусів у 2021 році становив 72%, тролейбусів – 56%, а трамваїв – 77%. При цьому, Стратегією було передбачено, що показник зносу всього рухомого складу “Київпастрансу” в минулому році не повинен був перевищувати 25%. У звіті також зазначається, що КП “Київський метрополітен” не вимірює “рівень зносу” рухомого складу, а показник середнього віку вагонів метро на підприємстві становить 33 роки.
Нагадаємо, що столична влада регулярно декларує необхідність оновлення рухомого складу комунальних перевізників і неодноразово заявляла про поступовий перехід на сучасні види транспорту, наприклад – електробуси. Але такі заяви так і залишаються заявами. Наприклад, незважаючи на офіційні плани, у 2020 році чиновники також не закупили жодного трамвайного вагону та жодного електробусу. Можновладці постійно скаржаться на брак коштів у бюджеті Києва.
Разом з тим, навіть коли міська влада знаходить фінансові ресурси для закупівлі транспорту, ці процеси супроводжуються скандалами с кримінальним підтекстом. Приклад – ситуація із закупівлею в лізинг білоруських автобусів МАЗ у середині 2020 року, на яку звернули увагу навіть правоохоронці.
Читайте: Прокопив и Кличко игнорируют “аферу” с закупкой автобусов для “Киевпастранса”
Нагадаємо також, що на початку 2020 року депутати минулого VIII скликання Київради заявляли про те, що столичний комунальний транспорт програє боротьбу приватним маршруткам. Народні обранці звертали увагу на те, що чиновники лише звітують про закупівлю автобусів та тролейбусів, але при цьому ігнорують комплексний підхід до вирішення проблеми. У відповідь на такі звинувачення керівництво КП “Київпастранс” вчергове нарікало на зношеність комунального транспорту і заявило, що столичний муніціпалітет повинен закупити їм близько 900 одиниць рухомого складу.
Читайте: Столичные власти не справляются с организацией пассажирских перевозок в Киеве
З 17 липня 2014 року КП “Київський метрополітен” очолює Віктор Брагінський (на колажі праворуч). КП “Київпастранс” з 31 серпня 2016 року керує Дмитро Левченко (на колажі ліворуч).
Обидва підприємства підпорядковані Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Його попередником на цій посаді був Валентин Осипов, який керував департаментом з 6 лютого 2020 року по 5 квітня 2021 року. Після звільнення Осипова і до призначення Кандибора обов’язки директора даної структури виконував перший заступник керівника цього департаменту Іван Шпильовий.
Діяльність Департаменту транспортної інфраструктури КМДА з 9 листопада 2021 року контролює особисто Віталій Кличко. Раніше, з 2 березня 2020 року, роботу зазначеної структури контролював тепер вже екс заступник голови КМДА Олександр Густелєв.
Треба зазначити, що на час воєнного стану вся повнота влади в Києві належить Київській міській військовій адміністрації (КМВА), яку з початку березня 2022 року очолює генерал Микола Жирнов. В голови КМВА є два заступники, одним з яких є голова КМДА, мер Києва Віталій Кличко.
Читайте: КМДА – підрозділ військової адміністрації міста, а Кличко мій заступник, – Жирнов
Стратегія розвитку Києва до 2025 року була затверджена рішенням Київради від 15 грудня 2011 року №824/7060. Цей документ незначно був відредагований рішенням міської ради від 6 липня 2017 року №724/2886. План заходів на 2021 – 2023 роки з реалізації цієї Стратегії було затверджено рішенням Київради від 28 липня 2020 року №73/9152.
Читайте: КГГА создала комитет по разработке стратегии развития Киева до 2035 года
Фото: колаж КВ