Наша пісня гарна й нова: “Київський метрополітен” замовив коригування проєкту будівництва метро на Виноградар

Наша пісня гарна й нова: “Київський метрополітен” замовив коригування проєкту будівництва метро на Виноградар

Під завісу 2022 року КП “Київський метрополітен” без проведення аукціону замовило коригування проєкту І черги будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену на житловий масив Виноградар. За чотири роки цього будівництва терміни закінчення робіт зривалися вже двічі, за останньою версією підрядник – ПАТ “Київметробуд” – повинен був завершити І чергу робіт до кінця 2022 року. Замість цього кияни мають чергове коригування проєкту, за яке одеському ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” заплатять з бюджету майже 70 млн гривень. За ці кошти, як придумали у замовника, в проєкті пропишуть можливість залучення інвестицій, можливість запуску кожної з трьох черг будівництва окремо, необхідність вкладення коштів в знесення деяких об’єктів.  Коригування проєкту триватиме до кінця 2023 року. Тобто, швидкого завершення будівництва метро на Виноградар киянам чекати не варто. 


Як стало відомо KВ з оголошення електронної системи ProZorro, 29 грудня 2022 року КП “Київський метрополітен” * уклало з ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” ** договір на коригування проєкту будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (І черга). Ціна договору склала 69,43 млн гривень.

Договір передбачає, що підрядник до кінця 2023 року повинен відкоригувати затверджену розпорядженням Київської міськдержадміністрації (КМДА) від 11.07.2018 №1216 проєктну документацію І черги будівництва лінії метро на Виноградар – дільниці від станції “Сирець” до станції “Проспект Правди” з двома станціями (“Мостицька” та “Проспект Правди”) та дільницею вилочного відгалуження в бік станції “Виноградар”.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Замовник поставив перед підрядником завдання внести, зокрема, наступні зміни в проєктну документацію:

  • додати до джерел фінансування, крім міського бюджету, інвестиційні кошти;

  • вписати пункт про те, що визначені проєктною документацією черги та/або пускові комплекси можуть вводитись в експлуатацію окремо;

  • передбачити у загальній кошторисній вартості витрати на знесення чи перенесення будівель, споруд та зелених насаджень, винесення інженерних мереж і комунікацій, що знаходяться в межах території забудови, а також компенсаційні виплати їх власникам;

  • доповнити перелік установ, з якими необхідно погоджувати проєктні рішення, Департаментом транспортної інфраструктури КМДА та іншими організаціями, які можуть бути визначені в процесі проєктування (до цього треба було погоджувати тільки з КП “Київський метрополітен” та розробниками Генплану Києва);

  • передбачити на поверхні поблизу входу до станцій по 2 урни, огороджені майданчики для розміщення євроконтейнерів для сміття, а також спецмайданчики розміром 12м х 20м для паркування службового транспорту та забезпечення проведення робіт, в т. ч. пов’язаних з ремонтом ескалаторів;

  • замінити у зв’язку з перейменуванням назву вул. Маршала Гречка на вул. Івана Виговського.

Закупівлю проведено через “відкриті торги з особливостями”, які згідно із постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 року № 1178 про проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану, дозволено проводити без аукціону.

Нагадаємо, що проєкт будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” на житловий масив Виноградар КП “Київський метрополітен” замовляло в жовтні 2016 року у ТОВ “Київметропроект”*** (ціна договору – 140,58 млн гривень). Завдання до проєктування передбачало будівництво у три черги: І черга – дільниця від станції “Сирець” до першої нової станції, ІІ черга – дільниця від тимчасово кінцевої станції І черги до наступної нової станції (можливо будівництво 2-х станції), ІІІ черга – дільниця від тимчасово кінцевої станції ІІ черги до кінцевої станції з другим електродепо. Однак в лютому 2017 року в цей документ були внесені зміни. З того часу будівництво планувалось проводити наступним чином: І черга – дільниця від ст. “Сирець” до ст. “Проспект Правди” з двома станціями (“Мостицька” та “Проспект Правди”) та дільницею вилочного відгалуження в бік ст. “Виноградар”), ІІ черга – дільниця від межі вилочного відгалуження до станції “Вул. Маршала Гречка”, ІІІ черга – “Вул. Маршала Гречка”, двоколійна службово-з’єднувальна вітка в електродепо, комплекс об’єктів на території електродепо “Виноградар”.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

20 листопада 2018 року столична підземка уклала з ПАТ “Київметробуд” **** договір ціною 5,98 млрд гривень на виконання І черги будівництва нової гілки метро, згідно з новим завданням на проєктування. Договір передбачає, що підрядник повинен прокласти лінію з електродепо у Подільському районі на ділянці від станції “Сирець” до станції “Проспект Правди” з будівництвом двох станцій – “Мостицька” та “Проспект Правди”, а також ділянкою вилкового відгалуження у бік станції “Виноградар”. Згідно з цим договором, підрядник зобовязувався виконати всі роботи до 26 листопада 2021 року. Але не склалося.

Читайте: Строительство метро на Виноградарь доверили российскому бизнесмену

У травні 2019 року Київська місцева прокуратура №6 відкрила кримінальне провадження №42019000000002358 за фактом можливого шахрайства при будівництві нової гілки столичної підземки (ч.4 ст.190 Кримінального кодексу). У прокуратурі з’ясували, що невстановлені особи пролобіювали у Кабміні можливість підвищення передоплати за вказані роботи до 95% від їхньої вартості. Крім цього, за версією слідства, підрядник частину отриманих на будівництво коштів розмістив на депозитних рахунках для отримання прибутку замість використання їх за призначенням, а отримані відсотки – перерахував ряду фірм. Станом на січень 2020 року, за даними слідчих, на самі роботи по будівництву було виконано лише на 2,5% від потреби, після чого Печерський райсуд Києва наклав арешт на 2,58 млрд гривень, що лежали на рахунках ПАТ “Київметробуд”.

Читайте: Миллиардная афера: прокуратура расследует факты возможного мошенничества при строительстве метро на Виноградарь

У серпні 2021 року ПАТ “Київметробуд” подало до Господарського суду Києва позов на КП “Київський метрополітен” з вимогою визнати дійсним новий термін здачі об’єктів метро – 12 травня 2023 року (справа №910/13557/21). Серед причин затримки позивач називав труднощі з постачанням запчастин з-за кордону в умовах карантинних обмежень, арешти банківських та казначейських рахунків та інші. Господарський суд 23 вересня 2021 року вирішив, що підрядник повинен передати готовий об’єкт до 23 грудня 2022 року. На виконання цього рішення 24 листопада 2021 року КП “Київський метрополітен” та ТОВ “Київметропроект” уклали додаткову угоду до договору, згідно з якою терміни виконання робіт продовжили до 23 грудня 2022 року. Судова тяганина з цього приводу досі продовжується, столична підземка формально намагається оскаржити це рішення. Тим часом навіть ці терміни вже сплили, а перспективи закінчення робіт дуже нерайдужні.

20 січня 2022 року Київрада з подачі голови фракції “Слуга народу” Андрія Вітренко розглядала проєкт рішення про створення тимчасової контрольної комісії (ТКК), яка мала б розібратися, чому І чергу метро на Виноградар не запустили вчасно. Однак за відповідний проєкт проголосували лише 34 депутати із 61 необхідних. Більшість депутатів не влаштувало, що до складу ТКК пропонувалося включити непропорційно багато представників фракції “Слуга народу”.

Читайте: “Слугам народа” не дали выяснить причины срыва сроков строительства метро на Виноградарь

28 січня 2022 року на нараді в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА щодо будівництва нової лінії столичного метрополітену представники ПАТ “Київметробуд” не змогли надати детального графіка завершення робіт. Також акціонерне товариство не надало перелік субпідрядних організацій із зазначенням видів виконуваних робіт та місцем їх виконання.

Читайте: “Киевметрострой” не знает, когда закончит строить метро на Виноградарь

Зазначимо, що затримки темпів будівництва метро не заважали міському голові Києва Віталію Кличку протягом тривалого часу систематично запевняти киян, що відкриття двох нових станцій метро на Виноградарі відбудеться до кінця 2021 року. Відповідні обіцянки столичний градоначальник озвучував і у липні 2019 року, і у січні 2020 року, і у серпні 2020 року. У червні 2021 року мер Києва вже обіцяв відкрити до кінця року лише одну станцію метро на Виноградарі, заявивши, що прокладено 900 метрів із 1300 метрів підземки. А впритул до заявлених термінів здачі в експлуатацію І черги, в листопаді 2021 року, Віталій Кличко визнав, що своєчасного завершення робіт не буде, а причина цьому карантин.

Читайте: Строительство метро на Виноградарь под угрозой срыва

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” (до травня 2020 року – ПП “Теплоенергоавтоматика”) було зареєстровано в 1999 році в Одесі. Статутний фонд – 1 млн гривень. Основний вид діяльності – інші будівельно-монтажні роботи. Засновники та кінцеві бенефіціари – Тетяна Белецька та Олександр Павлик, директор – Олександр Стеценко.

За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” підписало 48 договорів на 926,82 млн гривень. Найбільший замовник – держпідприємство “НВКГ “Зоря”-“Машпроект”, яке віддало фірмі один підряд на понад 700 млн гривень. Від КП “Київський метрополітен” у “Теплоенергоавтоматики” 40 підрядів на 214 млн гривень. Зокрема, КП замовляло у нього розробку проєкту побудови додаткового виходу зі станції “Виставковий центр”, численні проєкти капремонтів станцій метро і самі капремонти, в тому числі їх освітлення.

Договори між КП “Київський метрополітен” та ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” на капремонти мереж освітлення станцій метро 2018 року стали предметом кримінального провадження. Слідство з’ясувало, що ПП “Теплоенергоавтоматика” у рамках виконання трьох підрядів поставило столичному метрополітену світлодіодні світильники за завищеною вартістю, що завдало бюджету Києва збитків на суму 12,69 млн гривень.

Читайте: Дело о светильниках: руководство “Киевского метрополитена” может избежать ответственности за 12-миллионные убытки

КП “Київський метрополітен” засновано Київрадою у 1999 році. Статутний фонд – 20 млрд гривень. З 17 липня 2014 року підприємство очолює депутат Київради від УДАР Віктор Брагінський (на колажі праворуч).

КП “Київський метрополітен” підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року керує Руслан Кандибор (на колажі ліворуч). Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року спрямовує особисто голова КМДА Віталій Кличко.

* КП “Київський метрополітен” (код ЄДРПОУ: 03328913)

** ТОВ “КБ “Теплоенергоавтоматика” (код ЄДРПОУ: 30390020)

*** ТОВ “Київметропроект” (код ЄДРПОУ: 36798738) 

**** ПАТ “Київметробуд” (код ЄДРПОУ: 01387432)

Фото: колаж KВ

КиївВлада

Автор:
Альона Момот
Рекомендуємо до перегляду
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
Справи насущні: скільки та на що у жовтні 2024-го витрачав Київ
09:00 У жовтні столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 4,91 млрд гривень, що майже на півтора мільярди більше цього показника…
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
Депутатські ротації: 31 депутат покинув районні ради Київщини у 2024 році
09:00 На районному рівні в Київській області за рік відбулися значні політичні зміни, які відбилися на складі рад та політичному ландшафті регіону. У 2024…
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
“Рибне місце”: прокуратура намагається забрати в оточення Івахіва-Пилипишина 7,8 га столичного лісу
09:00 Наразі в судах вирішується доля 7,8 га лісу в заказнику “Дарничанка” – біля колишнього хутору Рибного в Дніпровському районі Києва. Столична прокуратура вимагає…
Banner
QlU7mDx4